Bättre att ändra åsikt efter bevisläget än att hålla fast vid irrationella hypoteser när ny information tillkommer. Om man nu måste hålla på att spekulera så får man ju också vara beredd att ändra sig, annars är man ju per definition en rättshaverist. Något vissa i den här tråden skulle må bra av att reflektera över...
Det viktiga är att han efter en vecka tog itu med FUP och läste den. Han kan ju inte vifta bort det han ser med egna ögon. Problemet är att han inte kunde hålla klaffen tills han läst. Men jag tycker att han gör tillräcklig avbön i dagens krönika.
Den där beskrivningen är obegriplig - man måste se eländet. Men vi spekulerar ju. Bredden på skåpet rymde väl inte kroppen "på bredden" (höftmåttet för stort). Alltså måste kroppen vara sidvänd, med ansiktet mot den ena väggan, inte utåt eller inåt. Det låter inte som om kroppen varit stående. Återstår som en möjlighet knäande med hälarna mot stjärten. På en yngre människa är det inga problem med detta, t o m en del gamla gubbar kan böja upp hälarna mot baken.... Fötterna kan bli ett problem, men de kan antagligen vridas ut. Denna position stämmer dock dåligt med beskrivningens
"ben ...upptryckta på framsidan". Då föreslår jag istället djupt knäböjande med särade ben mot väggen.
Är det bara jag som tyckte mig se en pixlad hjässa påden ena av bilderna?
Ja det gör det. Kan tyvärr inte ge någon sidhänvisning då jag inte sitter med FUP. Men sök i tråden, "höger öga", så får du fram texten från FUP. Framkommer under förhör med NB. Polisen beskriver hur hon var tejpad.
"man kan också titta här på den bilden, där ser man Lisas ansikte framifrån och tejpning, här är vänster öga, höger öga är övertejpat och håret går in under tejpen."
Du påstår att Lisas pappa hade ett incestuöst förhållande till sin dotter. Och du antyder/påstår även att han mördat henne. Jag har ögnat igenom en del av dina inlägg på flashback och ser att du förefaller ha stora kunskaper om bland annat pedofili, incest och liknande. Och du skriver väldigt mycket om ”peddon”. Jag förstår inte varför, jag ser inte kopplingen till fallet, men jag kanske är korkad.
Kan du på ett kortfattat sätt förklara:
1) varför pappan skulle varit delaktig i mordet? 2) varför han skulle varit sexuellt intresserad av sin dotter? 3) vad pedofili och peddon har med detta mord att göra?
Klistrar in några exempel här nedan, så att även andra i tråden kan få en överblick av dina tankar och kunskaper:
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det är ju bara peddo-blahaj i halva denna tråden. Ni smyg-peddos samlas verkligen som flugor varje gång en ung tjej mördas. Det är precis som att ni blir kåta på det och kan inte få nog av era snuskiga runkfantasier om vad som hände.
Citat:
Och det har jag gjort för att kontra alla ni smyg-peddon i tråden som projicerar in alla de finaste och sötaste tänkbara småflicksbeteenden och -attribut ni än kan komma på på henne.
Citat:
Flera flera gånger har jag förklarat just vad som är galet - dvs det Galna i att, som ett peddo-svin, försöka göra Lisa Holm till en liten flicka, helt utan egen vilja eller ens minsta antydan till välutvecklade, fullvuxna och helt åldersrelevant fullkomligt normala attribut. Och sen ställa dessa peddo-fantasier till de mörkast tänkbara genomonda motsatta attribut för den häktade.
Citat:
Om man mentalt gör en 17-åring till en liten flicka - DÅ är det faktiskt peddo-varning.
Citat:
Men sen kan man ju fråga sig vad det hade lett till - för den personen var väl utmålad som pedofil i tråden, och pedofiler brukar väl inte vara intresserade av fullvuxna kvinnor som Lisa.
Citat:
Nej, men i denna tråden försöker alla möjliga smyg-peddon att göra Lisa till en liten 8-åring. Lisa finns faktiskt på bild, vi kan alla se hur hon såg ut. Hon såg inte barnslig ut på något sätt. Hon var en väldigt vacker tjej. Helt fullvuxen och välutvecklad. Inget för en pedofil med andra ord - men något för alla andra, normalt funtade (bortsett från det våldsamma alltså) män, av samma och äldre ålder.
Citat:
Är du nån incest-älskare eller? Varför skulle balten ens försöka attackera en gammal klimakterie-kossa om han nu dras till unga flickor som ser ut som hans dotter?
Citat:
Pappan försökte Förbjuda Lisa att leva sitt liv. Det var Därför han försökte Kontrollera hennes sexualitet. Pappan ville inte ens se, erkänna att Lisa hade en sexualitet. För pappan var Lisa en "oskyldig 12-åring", hans "lilla tös" (pappans Egna ord om henne). Han Förbjöd henne att använda internet, han Stängde ner hennes Konton när han sett att hon "poserat utmanade" på internet. Han förbjöd henne att bära "utmanande kläder". Etc. Dvs - han gjorde dt av Samma orsak som DU - för att han Såg att Lisa börjat bete sig "sexuellt utmanande" och det ville han inte acceptera. Ser du inte - detta handlar Inte om pappan i första hand - utan dt handlar om att Lisa hade ett Eget liv. Att Lisa var vidöppen för en Ny Bekantskap, med Nya Killar. Trots att Lisa Ville festa, ville träffa killar. Men hon fick inte för sin pappa. Trots att han inte var närvarande - så försökte han ändå tukta henne. En vuxen kvinna. 17 år gammal.
Citat:
Dvs dels pekar det på pappans extrema beteende, att han inte riktigt kan styra sig själv och sitt beteende. Dvs det visar att pappan hade stark oro för Lisas beteende. Att han misstänkte att Lisa var på jakt. Och att han vill förhindra det, han gillade inte den utvecklingen han såg. Han ville kontrollera det. det viktagaste är Misstankarna. För det ger stöd åt Pojkväns-teorin. Pappan analyserar Lisas beteende, både medvetet o undermedvetet. Det han kommer fram till gör honom Orolig. Han Förstår att Något inte står rätt till. Det är också Därför han galopperar iväg så fort efter sen ankomst. För att han Hörde mansrösterna i telefonen. Han lade ihop ett + ett och kom fram till att Lisa var på väg till en Fest, med Killar. Kanske Killar pappan inte ens Kände. Pappan ville Absolut förhindra det (precis som han gjort tidigare), och Därför åkte han iväg efter bara 30 minuters sen ankomst.
Citat:
Angående hur pappan uttryckte sig i rätten så ska man nog inte dra för stora växlar på det. Han Ljög, det är ju Bevisligen så. Men hur hade Ni gjort om er egen dotter hade blivit mördad? Hade ni i en domstol sagt saker som hadevarit "dåliga"? Hade ni tex sagt att ni inte gillade er dotters framväxande sexualitet? Nej, självklart hade ni inte sagt det. Ni hade bara säga saker om henne som hade varit bra. Ni hade försökt betona era "kärn-minnen". Dvs hur hon varit som yngre, pre-pubertal dotter. Då dottern verkligen var Er. Just tiden för senare tonåren, då döttrarna börjar bli "egna". Börjar få egen vilja och utvecklar sin egen sexualitet - det är Känsliga saker för pappor. När dottern sen väl blivit vuxen, då är det något som man som pappa accepterar. Men just denna mellanperiod. Det ÄR en känslig fråga.
Citat:
Det Enda resultatet av sådana Förbud är att dottern börjar Gå Bakom Ryggen på föräldern. Att dottern börjar skapa sig ett Hemligt liv, med Hemliga vänner och Hemliga pojkvänner. Dvs något som pappan inte ens Kan kontrollera. Sen när hon skulle hem så skickade hon på ren Pin Kiv ett sms om att "Nu är jag påväg" (dvs med undermeningen - din gubbstrutt), men samtidigt så pratade hon med sina nya hemliga vänner. Vem vet, hon kanske Medvetet hade sin telefon På när hon pratade med de, bara för att reta upp sin pappa ... Så att han skulle Höra att hon minsann pratade med pojkar. Och pappan blev Rasande. Han körde i all världens fart till jobbet för att tvinga henne med sig. Återigen alltså. Trots att han visste hur det sårade henne. Tja ... så Kan det mkt väl ha gått till.
Ett par exempel på sådant du (Le Grand Maitre) skrivit i andra trådar:
Citat:
Det är väl bara i modern tid vi anser att pedofiler är sådana somhar sex med folk under 15 år (i Sverige. I USA kallas man pedofil om man har sex med någon under 18, och tom ibland om de är under 21...)
Kanske intressant att tänka på att pedofili inte alltid varit så demoniserat som det är idag. Tvärtom har det varit helt accepterat under många perioder av vår historia.
i USA hade eller har man ett program som påstår sig hänga ut o lagföra pedofiler. Men jag såg aldrig någon pedofil som blev fängslad, däremot ett antal oskulder av varierad ålder som provocerades av en fjortonårig tjej. Engelska motsvarigheten däremot, de fångade en äkta pedofil. Men visst, der är alltid svårare att göra ett riktigt jobb. Och förnedrigs-TV slpr väl allt. Men, som i fallet Ashberg, är det värt att krossa människors liv
Det finns varken kvinnoförtryck eller pedofili i Islam. För femtielfte gången skriver du, och för femtielfte gången skriver jag, att du borde inse att Muhammed varken var pedofil eller låg med någon som inte var könsmogen.
Intresasnt föresten att du gnäller så på en legend som är tämligen osannolik och därefter totalt struntar i att den västerländska civilisationens grundfäder de facto var just "pedofiler". Dvs de gamla grekerna. Men, just det ja, deras "offer" ansåg aldrig att det var en negativ upplevelse, och "förövarna" förgrep sig aldrig på dem. Det var tal om en elev/mentor-tradition där eleven i vuxen ålder tänkte tillbaka med stor glädje på den relationen.
Men de älsta källorna talar om att Aisha blev bortlovad till Muhammed då hon var sex år, de gifte sig då hon var nio år (en väldigt avskalad ceremoni eftersom Muhammed inte ville påtvinga vuxenlivet på henne. Hon lekte med sina leksaker och sina vänner både före och omedelbart efter). Sedan levde hon tillsammans med sina föräldrar tills hon kom in i puberteten. Först efter hon kommit i puberteten fullbordade de äktenskapet.
Lite tröttsamt att läsa alla konspirationsteorier. Fallet är utrett av proffs, inte av amatördetektiver på FB. Det är helt uppenbart att GM har extremt bra lokalkännedom, och mycket väl kände till att arbetsboden där LH gömdes stod avsides och användes sällan. Detta faktum gör att kretsen av misstänkta gärningsmän är väldigt liten. Det faktum att MGM's DNA finns på ett flertal avgörande ställen är helt avgörande för vem som är skyldig - oavsett vad amatörer klurar ihop rörande avsiktlig kontaminering från någon som vill misstänkliggöra MGM. Polisen och Missing People har i samarbete gjort ett gediget jobb (för ovanlighetens skull), det är inga tvivel om att rätt man sitter och försvarar sig tafatt i tingsrätten. Må han få lagens hårdaste straff, och personligen kommer jag inte att gråta om han råkar illa ut i fängelse eller i framtiden efter avtjänat straff. Att mörda en oskyldig 17-årig flicka, på detta bestialiska vis dessutom, ska rendera i ett livslångt helvete för gärningsmannen.
Apropå de som ständigt försöker misstänkliggöra pappan/familjen - lägg ner! Antingen är ni uppväxta i "white trash"-familjer där föräldrarna antingen skiter i sina barn eller försöker vara kompisar med dem, eller så njuter ni av att förvärra familjens lidande. Dessa föräldrar har brytt sig väldigt mycket om Lisa (och hennes syster får man förmoda), vilket de visat genom att ha tydliga regler. Har själv barn i Lisas ålder och förvånas över hur 13-17 åringar springer vind för våg hela nätter, inte sällan fulla och rökandes mm. Vad blir det av såna barn som har föräldrar som inte orkar bry sig??
Lisa verkade vara en kanontjej, lugn och stillsam men med humor, ambitioner och med planer för sitt liv. En toppentjej helt enkelt jämfört med de snorungar man ser ute sena kvällar och nätter. Därför är detta så otroligt tragiskt, hon hade föräldrar som visste vilka faror som finns och som gjorde allt - ändå kan man inte försvara sig mot enskilda dårar eller mot ödets nyck att Lisa befann sig på fel plats vid fel tillfälle (även om jag misstänker att MGM mycket väl visste att det var tjejer som ensamma körde moped, och han visste när caféet stängde - så helt slumpmässigt var det nog inte även om det råkade vara Lisa som var ensam kvar just denna dag).
Kommer troligen inte att skriva mer i denna tråd, för mig är fallet löst. Kan bara önska att familjen får lugn och ro och får sörja i fred. Vila i frid Lisa, du var värd så mycket mer!
En bra sammanfattning. Mördaren vet naturligtvis när Caféet stänger och ungefär när tjejerna är på väg hem. Annars hade han inte bara "dykt upp". Det är alltså någon med lokalkännedom och här passar MGM in. Jag såg några vines hon hade lagt upp i Juni när hon försvann. Fick direkt känslan av att det här var en tjej med humor, men som också skulle kunnat säga ifrån ordentligt om någon hon inte gillade närmade sig henne. Mordet framkallar hjälplöshet, hon gjorde allt rätt i sitt liv, hon skulle inte behövt dö. Det är så jävla, fan man hittar inte ord...
I den texten står det om drogning för att kunna utföra denna typen av mord.
Eftersom man konstaterat att tejpen placerades efter upphängningen.
Det där med etanolen stör mig och jag tror det har betydelse.
Jag har set på minst tre bilder nu röda dunkar med nån typ av bensin.
Det räcker med tre fyra inandningar för att få effekt.
Det stod en dunk i/vid skåpet man fann Lisa i
Skulle etanolen ge spår i blodet? Man testade väl Lisa för substanser?
Sluta med ditt pinsamma långsökta ältande - självklart går hon inte in i den mörka ladan frivilligt och letar efter en toalett. Och med det vi vet idag är det riktigt tragiskt.
Har du förresten skrivit nåt om detta nån gång i tråden slog det mig nu?
Lurad av MGM att hjälpa till med nåt. Det finns det nämligen exempel från föregående dag. Sen tar jag det för troligt att han använt kökskniven.
Tror oxå han använt den där kökskniven och att han hämtat den när han va hemma första gången..... men vad va det för exempel från dagen innan? Har missat det....
Tidsschemat ger inte utrymme till något annat än dödandet. Det har man redan kunnat lista ut. Inget sexrelaterat. Men varför bara döda? Har NB leijts att utföra detta? Eller var han en medhjälpare ? Var NB kanske tvingat att utföra mordet? Vad är motivet att LH skulle behöva döda?
Jag har mina funderingar, har haft redan från början, men jag låter vara...
Varför behövs turen till bostaden, han hade ju haft tid till förberedelser före 1800 ? Tid för sexrelaterat ? Hela arrangemanget är ju sexrelaterat och vilken tid för "sex" tror du den här killen behövde ? 10 sekunder ?
Tror oxå han använt den där kökskniven och att han hämtat den när han va hemma första gången..... men vad va det för exempel från dagen innan? Har missat det....