2015-07-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nix. Rätt namn hittar du här:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Någon som har facebook länk till den spanska resp. Svenska brodern? De behöver undersökas.
2015-07-21, 15:42
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
På vilka grunder ska han plockas in? För att han existerar?

Existerar gör han naturligtvis.
Och är det så att polisen inte talat med honom så ska så naturligtvis göras.

För OM han överhuvudtaget funnits på plats, ja då ska han naturligtvis höras
2015-07-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Hur kan du veta det?Var kan detta utläsas?
Du kan inte veta att Litauerna inte har transporterat Lisa eller hennes kropp eftersom att du inte har en susning om vilket fordon som har använts. Du sitter i sin stuga och fantiserar! Är det fortfarande terrorister enligt dig som är Lisas banemän?
Det som skrivs i den här tråden är spekulationer, sedan finns det bra spekulationer och även helt miserabla.
När man ser till ett fall som mordet på Lisa måste en hel kedja stämma in och den första biten är hur togs Lisa levande eller död från platsen där mopeden fanns till fyndplatsen som är en sträcka på 1,3 km? Påstår man att litauen har transporterat kroppen eller Lisa med bil, måste det finnas bevis för det, som det inte finns.
Mordet på Lisa var inget vanligt mordfall, mord sker dagligen i Sverige men det här mordet skiljer sig väsentligt.
Det var ca 80 poliser som deltog i sökandet, med ett 20 tal spårhundar, även frivillig militär deltog, Missing People kallades in med ca 1000 personer.
Den som påstår att det här var ett vanligt sök efter en 17 årig tjej som var försvunnen, har inte förstått mycket av det här fallet.
När kroppen officiellt hittades efter 5 dagar lades locket på alltsammans med yppandeförbud, som måste ses som mycket ovanligt.
Jag anser fortfarande att det är terrorister bakom Lisas död.
Senast redigerad av Fagro 2015-07-21 kl. 15:45.
2015-07-21, 15:43
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Existerar gör han naturligtvis.
Och är det så att polisen inte talat med honom så ska så naturligtvis göras.

För OM han överhuvudtaget funnits på plats, ja då ska han naturligtvis höras
OM han har varit i grannskapet har han förmodligen förhörts. Polisen har ju genomfört massor av förhör och det förefaller osannolikt att han skulle ha hoppats över.

Men vad är det som gör att du tänker dig att just han skulle vara GM?
2015-07-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Visst, absolut. Det är just sådana alternativ som polisen helt enkelt borde ha varit tvungna att granska.
Men sen kan man ju fråga sig vad det hade lett till - för den personen var väl utmålad som pedofil i tråden, och pedofiler brukar väl inte vara intresserade av fullvuxna kvinnor som Lisa.

Lisa kanske såg barnslig ut för sin ålder. Gm kanske trodde att hon var yngre. Det var ju mer incidenter runt den herren om allt är sant som skrivits.. I mina ögon mer intressant än Litauerna...
2015-07-21, 15:46
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Märligt hur du i tidigare inlägg klagade över att folk kallade LH för flicka.
Men nu själv använder dej av precis samma ord.
Sen är det ju vansinnigt fel av dej att peka ut en hel yrkeskår som mer eller mindre dumma när du talar om polisEN. Att det finns polisER som betett sej dumt åt är väl en sak. Men en hel yrkeskår. ICKE ! Här har vi ett nytt fall med ett annat BO, GM och andra helt andra poliser.
Förstår du det ?

Har möjligen herr beteendevetare en problematik beträffande Poliser/polisen ???
Vet inte herr beteendevetare att så länge man gör ngt, så kan det i bland bli fel.
och den som aldrig gör ngt gör heller aldrig fel.

Hur tror herr beteendevetare att en riktig beteendevetare hade tyckt om dej och dina inlägg ?

Vi ska vara glada över att vi har en fungerande poliskår.
Och som inte alltid har det så lätt när dom ska hem till barn och fru med tanke på all skit dom får se.
Här kan du se själv just hur olika man bedömer okända människor pga yttre attribut:
https://www.youtube.com/watch?v=LSH9_IWeSK4

Dvs man tror gott om såna som verkar vara rika, framgångsrika och viktiga.

Men de som ser "mindre värda" ut, de tror vi ont om.

I Lisa-fallet är det tre utlänningar som blivit gripna, som är häktade.
Pga "polisiär intuition". Dvs de såg tre utlänningar mitt i svenskbygd och började såklart omedelbart att misstänka dem. Och alla de sammanträffandena som har dykt upp (liket på arbetsplats) de kopplar polisen ihop med balterna.

Men godsägaren - som Äger gården - han blev inte misstänkt pga någon "polisiär intuition". Han är ju rik, framgångsrik och viktig. Polisen Tänker inte ens i banorna att han på något sätt skulle kunna vara skyldig.

Om det hade funnits bevis som Från början pekade direkt på honom, så är det klart att de haffat honom.
Men nu hittade ingen några bevis, bara tre utlänningar/gästarbetare. Och polisen blir färgade av det.

Ja, poliser är Också människor. De reagerar, som jag här förklarat, precis som de flesta andra människor. Vi ser upp till framgångsrika, och vi ser ner på förlorare.
Vi tror ont om förlorare, och vi tror gott om framgångsrika.
Så gör poliser Också - poliser blir inte robotar så fort de tar på sig uniformen. De förlorar inte sina undermedvetna responser och reaktioner bara för att de är poliser.
Fattiga har många många gånger större risk att bli misstänkta för ett brott än en rik. Fattiga har många många gånger högre chans att bli dömda mot sitt nekande/oskyldig än vad en rik.

Rika framgångsrika mördare behandlas med silkesvantar av polisen tillomed.
Se tex på filmen Foxcatcher för ett mycket bra exempel på just det.
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Njee, närmare 3 km från varandra.

Jo det är en bit att köra förbi "slottet" och vidare mot Martorp.
Jag bor visserligen så att jag ser Kinnekulle från min trägård men är inte uppe på kullen så ofta.

Hur ofta kör trafik mellan kafeet och Martorp via grusvägen förbi Herrgården? Det ligger ju några små kåkar alldeles intill vägen efter herrgården. Är det ovanligt med "utomstående" trafik där så att de som bor där skulle reagerat om okända fordon kör där?

Undrar om GM kört den vägen eller tagit den större vägen via Västerplana till Martorp?

Å andra sidan finns det väl fler små grusvägar man kan åka runt på från Källby för att komma till Martorp?
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Någon som har facebook länk till den spanska resp. Svenska brodern? De behöver undersökas.
Jag ville endast lämna en uppgift om sonens ursprungliga namn. Jag har inte sett någonting som pekar på att han skulle vara inblandad i fallet med Lisa.
2015-07-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag ville endast lämna en uppgift om sonens ursprungliga namn. Jag har inte sett någonting som pekar på att han skulle vara inblandad i fallet med Lisa.

Vad menar du med sonens ursprungliga namn? Vad heter A.Js son?
2015-07-21, 15:53
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Lisa kanske såg barnslig ut för sin ålder. Gm kanske trodde att hon var yngre. Det var ju mer incidenter runt den herren om allt är sant som skrivits.. I mina ögon mer intressant än Litauerna...
Nej, men i denna tråden försöker alla möjliga smyg-peddon att göra Lisa till en liten 8-åring.
Lisa finns faktiskt på bild, vi kan alla se hur hon såg ut. Hon såg inte barnslig ut på något sätt.
Hon var en väldigt vacker tjej. Helt fullvuxen och välutvecklad. Ingen normal hade sett henne som något annat än attraktiv, och som de så omtalade "kulturmännen" sagt så hade hon dessutom helt perfekt ålder.
Inget för en pedofil med andra ord - men något för alla andra, normalt funtade (bortsett från det våldsamma alltså) män, av samma och äldre ålder.
2015-07-21, 15:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Det känns inte vidare bra att han just verkar vara intresserad av grova och våldsamma gärningar av särskilt hänsynslös art mot flickor i yngre tonåren, som man kan utläsa av domen.
2015-07-21, 15:56
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
OM han har varit i grannskapet har han förmodligen förhörts. Polisen har ju genomfört massor av förhör och det förefaller osannolikt att han skulle ha hoppats över.

Men vad är det som gör att du tänker dig att just han skulle vara GM?

Jo säkerligen har han redan hörts.

Så längt som att han ev skulle vara GM har jag ännu inte tänkt.
Men om han skulle kört den svarta bilen (honda?) Så kan han mycket väl vara den som sågs samtala med Lisa vid ladan vid cafet.

Men jag har ännu inte tagit ställning till trovärdigheten hos den debattör som sade sej hört en diskussion om just detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in