2015-11-01, 01:30
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Inte så konstigt tycker jag, om man har en söt dotter, att vara rädd om henne. Det var skillnad för 20-30 år sedan men idag är det så vanligt med våldtäkter etc. Jag är också väldigt beskyddande mot mina barn.

Lisas pappa är en klok man som troligen vet att Sverige ligger som nummer två (eller är det kanske nummer ett numera?) när det gäller våldtäkter per capita i världen.

http://imittsverige.blogspot.se/2010/10/har-vi-slatt-lesotho-nu-valdtakterna.html

Han och mamman uppförde sig exakt så medvetet och kärleksfullt, som man önskar att alla föräldrar till unga, vackra flickor borde göra idag. Tyvärr räckte det inte... Och det bevisar hur hela Sverige krackelerar och sjangserar till ett primitivt tredje världenland.
2015-11-01, 01:31
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Svar nej, inte en vuxen kvinna, inte ännu myndig.
Så du menar på Allvar att några månader senare, när hon fyllt 18 år, skulle Lisa plötsligt förändras. Rent fysiskt, på något magiskt sätt?

Hade Lisa varit mer vuxen om några månader än hon var innan?
Hur hade det varit En dag efter 18-årsdagen, i jämförelse mot tex En dag Före 18-årsdagen?

Nej, nu Tramsar DU.
Lisa Var en vuxen kvinna.
Det finns ingen skillnad mellan några månader.

Lisa var inte 12 år. Hon var 17 år.
Lisa var itne 14 år, hon var 17 år.
Lisa var inte heller 15 år, inte 13 år, inte ens 16 år.
Lisa var 17 år ... snart 18 år.

En 17-åring är inget arn.
En 17-åring, särskilt en 17-årig tjej har sitt mentala och emotionella liv inne i den vuxna världen.
Det är en ålder då de ofta dras till mkt äldre män. Dvs 25 - 35 årsåldern.
Dvs till skillnad mot om det hade varit en 14, 15-åring. Då är det viktigare med egna ca-åldern.
Men 17-åringen vill lämna det barnsliga bakom sig, kan helt enkelt inte vänta nog tills de får själva självständigheten.
Du vet det, liksom Jag vet det.
17-åringar Älskar äldre killar. De söker sig aktivt till den atmosfär av vuxenlivet som äldre killar ger dem.
De tycker killar med samma ålder som de själv är allt för omogna, allt för barnsliga och tafatta. De vill ha män med mogenhet..
DU vet det, Du har erfarenhet av det, liksom jag och alla andra män.
Så varför skulle inte Lisa vilja lämna den där ungdoms-pojkvännen hon hade haft. Självklart ville hon lämna honom. Han var ju omogen, hon förknippade honom med allt löjligt som fanns i bygden, på landet de bodde i.
Lisa ville bli bekräftad som vuxen kvinna.
2015-11-01, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Lisas pappa är en klok man som troligen vet att Sverige ligger som nummer två (eller är det kanske nummer ett numera?) när det gäller våldtäkter per capita i världen.

http://imittsverige.blogspot.se/2010/10/har-vi-slatt-lesotho-nu-valdtakterna.html

Han och mamman uppförde sig exakt så medvetet och kärleksfullt, som man önskar att alla föräldrar till unga, vackra flickor borde göra idag. Tyvärr räckte det inte... Och det bevisar hur hela Sverige krackelerar och sjangserar till ett primitivt tredje världenland.

Så snygg (söt) var hon inte. Inte på nåt sätt unik. halva Sverige ser ut så. Men det i sig gör inte brottet mindre vidrigt.
2015-11-01, 01:32
Medlem
Varför står det ingenting om Lisas mamma i tråden. Vad arbetar hon med t ex?
2015-11-01, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Varför står det ingenting om Lisas mamma i tråden. Vad arbetar hon med t ex?

Det är väl helt ointressant i sammanhanget.
2015-11-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Så du menar på Allvar att några månader senare, när hon fyllt 18 år, skulle Lisa plötsligt förändras. Rent fysiskt, på något magiskt sätt?

Hade Lisa varit mer vuxen om några månader än hon var innan?
Hur hade det varit En dag efter 18-årsdagen, i jämförelse mot tex En dag Före 18-årsdagen?

Nej, nu Tramsar DU.
Lisa Var en vuxen kvinna.
Det finns ingen skillnad mellan några månader.

Lisa var inte 12 år. Hon var 17 år.
Lisa var itne 14 år, hon var 17 år.
Lisa var inte heller 15 år, inte 13 år, inte ens 16 år.
Lisa var 17 år ... snart 18 år.

En 17-åring är inget arn.
En 17-åring, särskilt en 17-årig tjej har sitt mentala och emotionella liv inne i den vuxna världen.
Det är en ålder då de ofta dras till mkt äldre män. Dvs 25 - 35 årsåldern.
Dvs till skillnad mot om det hade varit en 14, 15-åring. Då är det viktigare med egna ca-åldern.
Men 17-åringen vill lämna det barnsliga bakom sig, kan helt enkelt inte vänta nog tills de får själva självständigheten.
Du vet det, liksom Jag vet det.
17-åringar Älskar äldre killar. De söker sig aktivt till den atmosfär av vuxenlivet som äldre killar ger dem.
De tycker killar med samma ålder som de själv är allt för omogna, allt för barnsliga och tafatta. De vill ha män med mogenhet..
DU vet det, Du har erfarenhet av det, liksom jag och alla andra män.
Så varför skulle inte Lisa vilja lämna den där ungdoms-pojkvännen hon hade haft. Självklart ville hon lämna honom. Han var ju omogen, hon förknippade honom med allt löjligt som fanns i bygden, på landet de bodde i.
Lisa ville bli bekräftad som vuxen kvinna.

Fan vad du håller på med hennes eventuella sexualitet hela tiden och analyserar sönder och pratar på 12-åringar i samma andetag. Går du igång på det eller varför är det en grej för dig?

Hon får väl ligga med vem hon vill och fan vad du ska hålla på kartlägga det. Snart är det dags filtrera bort lite skribenter.
2015-11-01, 01:37
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Så snygg (söt) var hon inte. Inte på nåt sätt unik. halva Sverige ser ut så. Men det i sig gör inte brottet mindre vidrigt.
Hon ser ut som en liten slampa om du frågar mig, kanske lockade det till sig NBs djuriska lustar. Men hennes lite billiga utseende är förjävligt om det ska leda till mord.
2015-11-01, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Mamman och pappan är ett gott exempel på hur föräldrar borde göra, oberoende på hur barnet ser ut.
2015-11-01, 01:40
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Pappan har ju vrängts ut och in här i tråden men hade hon ingen mamma? Vad säger mamman?

Och vad säger systern? Hon är enligt nåt inlägg här 20 år gammal. henne kan man förhöra utan föräldrar. Har hon nåt att säga om familjens inbördes relationer?
Systern bodde ju inte hemma, var äldre och hade därför inte haft en särskilt bra relation genom åren. Men att det blivit bättre när Lisa blivit i vuxnare ålder.
Men systern berättade att Lisa var medveten om sin skönhet, att Lisa bara umgicks med "skolans snyggingar". Intressena kretsade kring denna status och sånt som hör till det, smink, mode. Hon berättade att Lisa alltid valde det snyggaste.
Hon berättar att mamman står närmast Lisa.
2015-11-01, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hon ser ut som en liten slampa om du frågar mig, kanske lockade det till sig NBs djuriska lustar. Men hennes lite billiga utseende är förjävligt om det ska leda till mord.

Det fanns en GM bakom att en helt oskyldig tjej dog av ett grovt våldsbrott. Han är den ensamme gärningsmannen och han kommer också dömas till lagens högsta straff.

Du verkar har problem.
2015-11-01, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan

Slampa är ett starkt uttryck. Det va du som sa. Jag tror man måste ha träffat henne för slampigheten skapas till stor del av hennes sätt att vara, det vet jag i alla fall ingen om, vet du?
2015-11-01, 01:48
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
En utredning måste bedrivas med försiktighet. Det har tyvärr inte Skövdepolisen Grova Brott insett.
Vem tror du dödar i hastigt vredesmod? Utifrån uppblossande känslor? Vad tror du? Svara gärna på frågan. Det handlar inte om Lisa-fallet utan gäller generellt.

Hur förklarar du att den åtalades blod finns på bl.a avigsidan vid knäppningen på hennes jeans?

Du och flera med dig snurrar iväg på en massa konstiga detaljer som ett inte betyder ett jävla skit och ni ser inte till de bevis som finns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in