2015-11-01, 00:20
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Sicket jävla skitsnack om pappan!

JAG har också hämtat barn ut mina barn från fester jag inte ansett att de ska vara på.
JAG har också kontrollerat vad mina barn har på sig när de går ut.
JAG har stängt ner hemmets internet och förbjudit mina barn att vara ute på nätet när jag sett att de inte klarat av det.
JAG har krävt av mina barn att de ska höra av sig när de är framme nånstans samt när de ska lämna stället.
Mina barn har fått redogöra för vem de umgås med, var och varför.
JAG har hållt koll på mina ungar som idag är hyggliga samhällsmedborgare till skillnad från en hel del av deras kompisar vars föräldrar inte hållit det minsta koll på sina ungar.
De har säkert också gråtit ut hos nån kompis under åren, därför att de då inte har förstått förmånen i att ha en förälder som bryr sig.

Inte sjutton har jag dödat mina barn för det!

Däremot så har de vid ett par tillfällen var råkat ut för lätt otrevliga händelser när de valt att opponera sig mot mina metoder. Vilka de idag, när de är vuxna, tackar mig för!

Så sluta med detta dravvel nu! Det har ingen som helst bäring i ärendet så länge det inte finns någon bevisning som säger motsatsen.

Det låter som om du är rätt ung som lägger så stor vikt vid ett uteblivet festande. Kanske har du själv just nu utegångsförbud som gör att du är så förbittrad på Lisas pappas metoder? Det går över när du blir vuxen, jag lovar!
Du förstod inte riktigt att du med det du skrev här ger oss Rätt ...

Dvs du beskriver en förälder som försöker hindra sin dotter från att göra som dottern själv vill.
Det är det du skriver.

Pappan här försökte Bevisligen Hindra Lisa från att få sin egen vilja genom.
Pappan här tvingade Lisa att gå hem från fester, mitt framför ögonen på alla sina vänner.

Det gjorde han för att han ville Hidnra Lisa att göra som hon ville.

Och - Lisa ville göra som sina vänner, Lisa ville "ha kul" som sina vänner, Lisa ville träffa killar som sina vänner.

Pappan försökte Förbjuda Lisa att leva sitt liv.

Sen försöker Du jämföra med din 14-årsdotter.
Men det är STOR skillnad på en 14-åring och en 17-åring.

DU skriver om hur orolig du är för att din dotter skulle hamna i "dåligt sällskap".
Samma oroa hade pappan här för Lisa.
Det var Därför han försökte Kontrollera hennes sexualitet.
Pappan ville inte ens se, erkänna att Lisa hade en sexualitet.
För pappan var Lisa en "oskyldig 12-åring", hans "lilla tös" (pappans Egna ord om henne).
Pappan Kände inte Lisa längre, pga att han var "borta". Både fysiskt och mentalt/emotionellt.
Lisa GRÄT när hon för sina väninnor berättade att hon inte längre kände igen sin pappa.
Dvs hon saknade den pappa hon vuxit upp med.
Hon gillade alltså Inte den pappa han Blivit.
Det handlar INTE om att Lisa var "tjurig" för att hon itne fick gå på en fest.

DU skriver att Du Förbjudit din dotter att göra olika saker när Du sett att de inte kan hantera "friheten", "ansvaret". Då har du förbjudet dem att göra det, tex internet.
Det är just Det pappan här gjorde.
Han Förbjöd henne att använda internet, han Stängde ner hennes Konton när han sett att hon "poserat utmanade" på internet. Han förbjöd henne att bära "utmanande kläder". Etc.
Dvs - han gjorde dt av Samma orsak som DU - för att han Såg att Lisa börjat bete sig "sexuellt utmanande" och det ville han inte acceptera.
Ser du inte - detta handlar Inte om pappan i första hand - utan dt handlar om att Lisa hade ett Eget liv. Att Lisa var vidöppen för en Ny Bekantskap, med Nya Killar.
Precis det som den "hemlige pojkvännen" vittnar om.
Pappans beteende, agerade Styrker det. Han fick misstankarna PGA Lisas beteende. Han ville Stoppa det, Stoppa de Risker som han såg var förenade med det.
Tyvärr lyckades det ju inte.
Man ska aldrig peka finger, men det hade kanske varit bäst om han pratat med henne istället för att stänga henne ute, måla in henne i ett hörn där hon kände att hon var tvungen att hålla sitt liv Hemligt för pappan.
Visst håller du med om det?

Pga pappans kontrollbehov, pappans beteende, så förlorade Lisa de flesta av sina vänner.
Och många på skolan gick Emot henne. Lisa höll på att bli Utfryst.
Pga pappans beteende alltså.
Delvis pga det.

Före det hade Lisa en helt annan status i skolan.
Före det var Lisa en av skolans "högstatus-personer."
Dvs Lisa var "inne". Och hon umgicks bara med skolans snyggaste.
Det berättar vännerna i fupen, även hennes syster.
Lisas syster berättar om Lisas självmedvetenhet angående sin skönhet, och hur inne hon var på det.
Lisa visste sitt värde med andra ord.

Pappan var Rädd för det.
Han ville säga att Lisa "satsade på skolan", att Lisa inte ville festa, etc. Trots att Lisa Ville festa, ville träffa killar.

Men hon fick inte för sin pappa.
Trots att han inte var närvarande - så försökte han ändå tukta henne.
En vuxen kvinna. 17 år gammal.
2015-11-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Jag tycker inte han förmedlar det tillräckligt bra om vi nu ska prata om vad som sägs. Jag tror jag hade gjort det annorlunda om det gud förbjude, drabbade mig.

Han är förstås i chock som fan. Då får man svamla hur mycket man vill. Den rätten har han.

Jag ställde en fråga innan men denna tråd växer ju exponentiellt så jag hittade aldrig om någon svarade.

Har Lisa syskon och hur gamla är dom?
Tror en storasyster
2015-11-01, 00:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok vi kör ett förtydligande från dagboksbladet.

13 juni 2015
5 B Irina, Misstänkt Offentlig försvarare: Advokat Falck Peter
6 B Aivaras, 840227 Misstänkt Offentlig försvarare: Advokat Ört Thomas
7 Bilevicius Nerijus, 800303 Misstänkt Offentlig försvarare: Advokat Rönnbäck Inger
Offentlig försvarare: Advokat Svärd Helena
8 Bilevicius Nerijus, 800303 Tilltalad Offentlig försvarare: Advokat Rönnbäck Inger

Någon anmälde Svärd för jäv vilket hon friades ifrån. Däremot avsade hon sig uppdraget.
Ny advokat blev då Inger Rönnbäck.
Och innan Inger tackade ja så tackade TB nej!
Se mitt svar till ZOppan
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det spelar väl ingen roll hur många källor du än får så lär du ändå vända på det.

Det var familjen Holm som själva ville ha Tore Brandtler som biträde. Innan dess hade han i rollen som advokat fått frågan att försvara den mordmisstänkte 35-åringen. Han hade alltså kunnat suttit på andra sidan.

– Jag tackade nej till att bli försvarare. Jag kände att detta inte var ett uppdrag för mig. Jag är glad för att jag är på den här sidan i det här målet.

Varför?
– Att försvara någon är inget bekymmer, det är inte brottet man försvarar utan själva människan bakom. Men det är värre när det gäller vissa typer av brott och då måste man känna att här kan jag göra mitt allra bästa.
KÄLLA http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6285504
2015-11-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
rup?

För att Nerjus ska uppfattas som psyksjuk och dömas till vård, måste han inte börja berätta vad som rör sig i hans skalle först?

Jag tänker på barnflickan i Knutby, vips så var hon frisk igen. Det kommer vara fullt med folk som har stora reservationer mot att det här fallet ska gå likande väg.

Nerjus överlever inte det i så fall.

RPU, naturligtvis. När domen väl fastslagits kommer man till påföljden. Fängelse eller psykiatrisk vård?

I ett sådant här grovt brott och med en åtalad som nekar skulle det förvåna mig om inte en RPU görs för att utröna vilket som är lämpligt. Är NB frisk eller sjuk?
2015-11-01, 00:22
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
På tal om lögner... kan du uppge nåt sidnummer i FUP, där jag kan läsa om en ljushårig tjej som pratar med nån/några i en bil ?
Jag har gått igenom förhören som ligger i delen om cafét före och efter stängning, men hittar inget.

Jag väntar också på det. Detta är ett troll
2015-11-01, 00:23
Medlem
Ursprungligen postat av GoogleSEO

Men den som har ett öga stängt av silvertejp med näsan och munnen vill nog högst sannolikt se vad som händer. och kan komma att be för att få se in i den tunnelsynen. Det kanske kan ge den känsla av mening makt och kontroll som denne eftersträvade.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Fy f*n vad vidrigt. Jag mår riktigt dåligt. Tyvärr tror jag emellertid att du mycket väl kan ha rätt i hur du resonerar. Inget förvånar mig längre när det gäller detta minst sagt perversa mord.

Fy f*n att se in i denne vidrige mans tunnelseende. Stackars LH. Vilken fruktansvärd avslutning på sitt korta liv!

Jag har inte själv riktigt tänkt i samma banor som du har gjort här. Skulle det vara på det här sättet så är det ännu värre än vad jag själv tror och har trott.

Hur exakt detta gick till kommer vi nog aldrig att få reda, men det kan inte handla om något annat än den berusning som känslan att få ha makt och full kontroll över sitt stackars BO.

Jag hoppas verkligen att du har fel i vad du skriver men som sagt vad, detta kan tyvärr vara fullt möjligt. Han kan mycket väl ha krävt full uppmärksamhet från sitt avpersonifierade offer.

Kan detta vara möjligt? Ja jag vet inte men det kan tyvärr vara fullt möjligt. Ingen av oss vet ju.

jag säger inte att detta är osannolikt alls, men jag läste något intressant nu om det kan vara så här också, med åtanke att han har tejpat henne delvis för att inte se henne som "död".

Taget ifrån Fornesic Patholoy Online:

http://www.forensicpathologyonline.com/e-book/asphyxia/hanging

When suspension is incomplete or in the standing posture, asphyxial signs are slight, petechial haemorrhages are relatively uncommon due to the complete obstruction of the arterial system, but are usually present when hanging has been from low point. Sometimes, they are so minute and diffuse that the head and neck have a dusky appearance which may be mistaken for congestion, especially when petechiae are in subcutaneous tissues. They may be complete than usual due to congestion. Te conjunctive are open, and the pupils are usually dilated. If the ligature knot presses on cervical sympathetic, they eye on the same said may remain open and its pupil dilated. It indicates ante-mortem hanging (le facile sympathique).
2015-11-01, 00:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Och innan Inger tackade ja så tackade TB nej!
Se mitt svar till ZOppan

Det kan vara möjligt, men det va inte riktigt det jag svarade på.
Utan frågeställningen handlade om Svärd och Rönnbäck. Och något i dagboksbladet har inte registrerats eftersom han då har tackat nej. Det är bara framställan som finns med i dagboksbladet. Inte lösa förfrågningar.
2015-11-01, 00:25
Medlem
NBs granne Martin säger att han sett en av litauerna på cykel vid ca 15 tiden den 7juni på vägen från deras hus och martorp. fup sid 273.
Efter en sökning bland IB, NB och ABs förhör så hittar jag inget om detta.

En sak jag höjde ögonbrynen för var i ett senare förhör med denna granne:
- Det finns en liten parkeringsficka på baksidan av slottet. Där stod det en röd skåpbil, en sån som Arne Jönssons förvaltare kör omkring i. Jag berättade för Tomas grannen att jag såg den. Tomas sade att Litauerna åkt i den. Jag såg inget reg. nummer på den.

Har Tomas sett litauerna i den bilen? Det skulle vara bra om polisen hade grävt lite djupare ang den lilla detaljen.
2015-11-01, 00:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De har återskapat via icloude

Kan man via icloude även återskapa raderade sms, snapchats e.t.c? Någon som vet?
2015-11-01, 00:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fantisering och planläggning.

Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vi vet ju egentligen inte alls hur senariot såg ut.
Och om det är lustmord vet vi inte vad han fantiserat ihop och tänder på.
Han har ju haft tid på sig att planlägga vid runkfönstret

Mycket kan vi tyvärr enbart spekulera om även efter att vi har läst FUP. Den ende som vet exakt allt kommer aldrig att berätta något. Jag hoppas verkligen att jag har fel i mitt antagande.

Visst NB har haft tid att fantisera och planera när han satt där vid fönstret och onanerade för fullt.

Min åsikt är att detta helt klart är ett lustmord.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-11-01 kl. 00:29.
2015-11-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misspennywave
NBs granne Martin säger att han sett en av litauerna på cykel vid ca 15 tiden den 7juni på vägen från deras hus och martorp. fup sid 273.
Efter en sökning bland IB, NB och ABs förhör så hittar jag inget om detta.

En sak jag höjde ögonbrynen för var i ett senare förhör med denna granne:
- Det finns en liten parkeringsficka på baksidan av slottet. Där stod det en röd skåpbil, en sån som Arne Jönssons förvaltare kör omkring i. Jag berättade för Tomas grannen att jag såg den. Tomas sade att Litauerna åkt i den. Jag såg inget reg. nummer på den.

Har Tomas sett litauerna i den bilen? Det skulle vara bra om polisen hade grävt lite djupare ang den lilla detaljen.

Det kan dom - mest troligt gjort - men om det bedömdes ointressant så förpassades det till slasken.
2015-11-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Skönt att se att det finns människor som tänker. Att inte alla bara tar det åklagaren och polisen säger som sanning. Det verkar ju tyvärr vara alltför många som inte tänker själva, tom experter inom området. Men jag tror ingen av dessa experter som yttrat sig tagit sig tiden att verkligen läsa igenom FUP med alla detaljer, för då skulle de inte uttrycka sig på det sätt de gör.

Men då tycker jag att du ska lägga upp din teori så vi får ta del av den, varsågod, men trots ett flertal skribenter här som har efterfrågat detta ifrån dig, så svarar du inte, bara flamsar.
Senast redigerad av MoveToTheBeat 2015-11-01 kl. 00:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in