Citat:
Du förstod inte riktigt att du med det du skrev här ger oss Rätt ...Sicket jävla skitsnack om pappan!
JAG har också hämtat barn ut mina barn från fester jag inte ansett att de ska vara på.
JAG har också kontrollerat vad mina barn har på sig när de går ut.
JAG har stängt ner hemmets internet och förbjudit mina barn att vara ute på nätet när jag sett att de inte klarat av det.
JAG har krävt av mina barn att de ska höra av sig när de är framme nånstans samt när de ska lämna stället.
Mina barn har fått redogöra för vem de umgås med, var och varför.
JAG har hållt koll på mina ungar som idag är hyggliga samhällsmedborgare till skillnad från en hel del av deras kompisar vars föräldrar inte hållit det minsta koll på sina ungar.
De har säkert också gråtit ut hos nån kompis under åren, därför att de då inte har förstått förmånen i att ha en förälder som bryr sig.
Inte sjutton har jag dödat mina barn för det!
Däremot så har de vid ett par tillfällen var råkat ut för lätt otrevliga händelser när de valt att opponera sig mot mina metoder. Vilka de idag, när de är vuxna, tackar mig för!
Så sluta med detta dravvel nu! Det har ingen som helst bäring i ärendet så länge det inte finns någon bevisning som säger motsatsen.
Det låter som om du är rätt ung som lägger så stor vikt vid ett uteblivet festande. Kanske har du själv just nu utegångsförbud som gör att du är så förbittrad på Lisas pappas metoder? Det går över när du blir vuxen, jag lovar!
JAG har också hämtat barn ut mina barn från fester jag inte ansett att de ska vara på.
JAG har också kontrollerat vad mina barn har på sig när de går ut.
JAG har stängt ner hemmets internet och förbjudit mina barn att vara ute på nätet när jag sett att de inte klarat av det.
JAG har krävt av mina barn att de ska höra av sig när de är framme nånstans samt när de ska lämna stället.
Mina barn har fått redogöra för vem de umgås med, var och varför.
JAG har hållt koll på mina ungar som idag är hyggliga samhällsmedborgare till skillnad från en hel del av deras kompisar vars föräldrar inte hållit det minsta koll på sina ungar.
De har säkert också gråtit ut hos nån kompis under åren, därför att de då inte har förstått förmånen i att ha en förälder som bryr sig.
Inte sjutton har jag dödat mina barn för det!
Däremot så har de vid ett par tillfällen var råkat ut för lätt otrevliga händelser när de valt att opponera sig mot mina metoder. Vilka de idag, när de är vuxna, tackar mig för!
Så sluta med detta dravvel nu! Det har ingen som helst bäring i ärendet så länge det inte finns någon bevisning som säger motsatsen.
Det låter som om du är rätt ung som lägger så stor vikt vid ett uteblivet festande. Kanske har du själv just nu utegångsförbud som gör att du är så förbittrad på Lisas pappas metoder? Det går över när du blir vuxen, jag lovar!
Dvs du beskriver en förälder som försöker hindra sin dotter från att göra som dottern själv vill.
Det är det du skriver.
Pappan här försökte Bevisligen Hindra Lisa från att få sin egen vilja genom.
Pappan här tvingade Lisa att gå hem från fester, mitt framför ögonen på alla sina vänner.
Det gjorde han för att han ville Hidnra Lisa att göra som hon ville.
Och - Lisa ville göra som sina vänner, Lisa ville "ha kul" som sina vänner, Lisa ville träffa killar som sina vänner.
Pappan försökte Förbjuda Lisa att leva sitt liv.
Sen försöker Du jämföra med din 14-årsdotter.
Men det är STOR skillnad på en 14-åring och en 17-åring.
DU skriver om hur orolig du är för att din dotter skulle hamna i "dåligt sällskap".
Samma oroa hade pappan här för Lisa.
Det var Därför han försökte Kontrollera hennes sexualitet.
Pappan ville inte ens se, erkänna att Lisa hade en sexualitet.
För pappan var Lisa en "oskyldig 12-åring", hans "lilla tös" (pappans Egna ord om henne).
Pappan Kände inte Lisa längre, pga att han var "borta". Både fysiskt och mentalt/emotionellt.
Lisa GRÄT när hon för sina väninnor berättade att hon inte längre kände igen sin pappa.
Dvs hon saknade den pappa hon vuxit upp med.
Hon gillade alltså Inte den pappa han Blivit.
Det handlar INTE om att Lisa var "tjurig" för att hon itne fick gå på en fest.
DU skriver att Du Förbjudit din dotter att göra olika saker när Du sett att de inte kan hantera "friheten", "ansvaret". Då har du förbjudet dem att göra det, tex internet.
Det är just Det pappan här gjorde.
Han Förbjöd henne att använda internet, han Stängde ner hennes Konton när han sett att hon "poserat utmanade" på internet. Han förbjöd henne att bära "utmanande kläder". Etc.
Dvs - han gjorde dt av Samma orsak som DU - för att han Såg att Lisa börjat bete sig "sexuellt utmanande" och det ville han inte acceptera.
Ser du inte - detta handlar Inte om pappan i första hand - utan dt handlar om att Lisa hade ett Eget liv. Att Lisa var vidöppen för en Ny Bekantskap, med Nya Killar.
Precis det som den "hemlige pojkvännen" vittnar om.
Pappans beteende, agerade Styrker det. Han fick misstankarna PGA Lisas beteende. Han ville Stoppa det, Stoppa de Risker som han såg var förenade med det.
Tyvärr lyckades det ju inte.
Man ska aldrig peka finger, men det hade kanske varit bäst om han pratat med henne istället för att stänga henne ute, måla in henne i ett hörn där hon kände att hon var tvungen att hålla sitt liv Hemligt för pappan.
Visst håller du med om det?
Pga pappans kontrollbehov, pappans beteende, så förlorade Lisa de flesta av sina vänner.
Och många på skolan gick Emot henne. Lisa höll på att bli Utfryst.
Pga pappans beteende alltså.
Delvis pga det.
Före det hade Lisa en helt annan status i skolan.
Före det var Lisa en av skolans "högstatus-personer."
Dvs Lisa var "inne". Och hon umgicks bara med skolans snyggaste.
Det berättar vännerna i fupen, även hennes syster.
Lisas syster berättar om Lisas självmedvetenhet angående sin skönhet, och hur inne hon var på det.
Lisa visste sitt värde med andra ord.
Pappan var Rädd för det.
Han ville säga att Lisa "satsade på skolan", att Lisa inte ville festa, etc. Trots att Lisa Ville festa, ville träffa killar.
Men hon fick inte för sin pappa.
Trots att han inte var närvarande - så försökte han ändå tukta henne.
En vuxen kvinna. 17 år gammal.