2015-11-01, 00:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ta fram en bättre källa än dagboksbladet. Helena Svärd förordnades först, men hon begärde entledigande pga sitt engagemang i MPS.
Det spelar väl ingen roll hur många källor du än får så lär du ändå vända på det.

Det var familjen Holm som själva ville ha Tore Brandtler som biträde. Innan dess hade han i rollen som advokat fått frågan att försvara den mordmisstänkte 35-åringen. Han hade alltså kunnat suttit på andra sidan.

– Jag tackade nej till att bli försvarare. Jag kände att detta inte var ett uppdrag för mig. Jag är glad för att jag är på den här sidan i det här målet.

Varför?
– Att försvara någon är inget bekymmer, det är inte brottet man försvarar utan själva människan bakom. Men det är värre när det gäller vissa typer av brott och då måste man känna att här kan jag göra mitt allra bästa.
KÄLLA http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6285504
Senast redigerad av Timeout 2015-11-01 kl. 00:15.
2015-11-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Jag tycker inte han förmedlar det tillräckligt bra om vi nu ska prata om vad som sägs. Jag tror jag hade gjort det annorlunda om det gud förbjude, drabbade mig.

Han är förstås i chock som fan. Då får man svamla hur mycket man vill. Den rätten har han.

Jag ställde en fråga innan men denna tråd växer ju exponentiellt så jag hittade aldrig om någon svarade.

Har Lisa syskon och hur gamla är dom?

Vi uttrycker oss olika helt enkelt. Detta var hans uttryck.

En syster finns. Vet ej ålder, hon var dock med under rättegången.
2015-11-01, 00:11
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Skönt att se att det finns människor som tänker. Att inte alla bara tar det åklagaren och polisen säger som sanning. Det verkar ju tyvärr vara alltför många som inte tänker själva, tom experter inom området. Men jag tror ingen av dessa experter som yttrat sig tagit sig tiden att verkligen läsa igenom FUP med alla detaljer, för då skulle de inte uttrycka sig på det sätt de gör.

Grundtanken måste väl ändå vara att vi inte har en poliskår och åklagare som ljuger.

Jag tror det är viktigt när man nu granskar FUP, att inte gå in för att bara hitta ev lösa trådar vilket, enligt Hamilkar, alltid finns i en FUP. Jag tror det är snudd på omöjligt rent resursmässigt att följa upp precis allt. Då skulle det ta evigheter och om jag inte minns fel så var det mycket klagomål på att det tog lång tid. " Om man hade rätt GM så skulle det gå mycket snabbare". Så ni är nog svåra att tillfredsställa är jag rädd. Det är fel hur man än gör.

Risken är att man förlorar sig i detaljer som inte har nån betydelse för helheten.
2015-11-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då tror jag han kommer få genomgå en RUP, sedan får vi se om det blir livstid i fängelse eller psykiatrisk vård.

rup?

För att Nerjus ska uppfattas som psyksjuk och dömas till vård, måste han inte börja berätta vad som rör sig i hans skalle först?

Jag tänker på barnflickan i Knutby, vips så var hon frisk igen. Det kommer vara fullt med folk som har stora reservationer mot att det här fallet ska gå likande väg.

Nerjus överlever inte det i så fall.
2015-11-01, 00:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
20 år.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi uttrycker oss olika helt enkelt. Detta var hans uttryck.

En syster finns. Vet ej ålder, hon var dock med under rättegången.

20 år.
2015-11-01, 00:12
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Pappan LJÖG om Lisa för polisen andra gånger också.

Tex LJÖG pappan när han sa att Lisa gjorde slut med sin ex-kille för att "hon ville satsa på skolan."

Varför LJÖG pappan för polisen m det?

I fupen berättar Lisas vänner, Flera vänner, att orsaken att Lisa gjorde slut med ex-kille var för att hon inte hade några känslor för honom längre.
Det gjorde hennes vänner ganska så upprörda, Lisas känslokyla.

Så, pappan LJÖG alltså ytterligare en gång.

Just det du skriver om att han inte tål när någon inte lyder.
Det hade varit intressant om polisen hade satt press på honom, just pga hans kontrollbehov. Hur han inte tål att bli emotsagd etc.
Hur hade pappan reagerat då - kanske han blivit så upprörd att han försagt sig?

Vem vet. Vi vet iaf inte eftersom polisen Helt och Hållet köpt vad än pappan sagt. Helt okritiskt.
Trots att han säger Direkta Lögner - som polisen Själv hade det korrekta facit på. Ändå intresserar de sig inte för pappan, och hans lögner ...
Mkt märkligt.

På tal om lögner... kan du uppge nåt sidnummer i FUP, där jag kan läsa om en ljushårig tjej som pratar med nån/några i en bil ?
Jag har gått igenom förhören som ligger i delen om cafét före och efter stängning, men hittar inget.
2015-11-01, 00:15
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Pappan LJÖG om Lisa för polisen andra gånger också.

Tex LJÖG pappan när han sa att Lisa gjorde slut med sin ex-kille för att "hon ville satsa på skolan."

Varför LJÖG pappan för polisen m det?

I fupen berättar Lisas vänner, Flera vänner, att orsaken att Lisa gjorde slut med ex-kille var för att hon inte hade några känslor för honom längre.
Det gjorde hennes vänner ganska så upprörda, Lisas känslokyla.

Så, pappan LJÖG alltså ytterligare en gång.

Just det du skriver om att han inte tål när någon inte lyder.
Det hade varit intressant om polisen hade satt press på honom, just pga hans kontrollbehov. Hur han inte tål att bli emotsagd etc.
Hur hade pappan reagerat då - kanske han blivit så upprörd att han försagt sig?

Vem vet. Vi vet iaf inte eftersom polisen Helt och Hållet köpt vad än pappan sagt. Helt okritiskt.
Trots att han säger Direkta Lögner - som polisen Själv hade det korrekta facit på. Ändå intresserar de sig inte för pappan, och hans lögner ...
Mkt märkligt.

Så du menar att pappan har bett Litauen att hänga dottern?
2015-11-01, 00:16
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja vi vet ju förstås inte vad MGM kan ha inhandlat för något i Litauen. Kanske finns denna knock-out-gas där?

Fast som jag har skrivit förut, så tror inte jag att han använde sig av denna gas i samband med LH.

Vi vet ju egentligen inte alls hur senariot såg ut.
Och om det är lustmord vet vi inte vad han fantiserat ihop och tänder på.
Han har ju haft tid på sig att planlägga vid runkfönstret
2015-11-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du vet att SH är teknisk officer och närmast att betrakta som bilmekaniker på Skövde Garnison? Det hindrar försås inte att han har nära vänner inom Israels underrättelsetjänst, men det gör det lite mindre troligt IMHO.

Jag nämner Mossad i ren sarkasm då flera lyfter upp pappan till att vara någon i klass med just Mossad, KGB eller SEAL. Då skrev jag att han är nog mest en Hemvärnskille, då inget försvar finns i Sverige att tala om.
2015-11-01, 00:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Precis samma sak har jag också läst i media.

Ok vi kör ett förtydligande från dagboksbladet.

13 juni 2015
5 B Irina, Misstänkt Offentlig försvarare: Advokat Falck Peter
6 B Aivaras, 840227 Misstänkt Offentlig försvarare: Advokat Ört Thomas
7 Bilevicius Nerijus, 800303 Misstänkt Offentlig försvarare: Advokat Rönnbäck Inger
Offentlig försvarare: Advokat Svärd Helena
8 Bilevicius Nerijus, 800303 Tilltalad Offentlig försvarare: Advokat Rönnbäck Inger

Någon anmälde Svärd för jäv vilket hon friades ifrån. Däremot avsade hon sig uppdraget.
Ny advokat blev då Inger Rönnbäck.
2015-11-01, 00:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Målsägarbiträdet tackade nej till att bli NBs försvarare.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det spelar väl ingen roll hur många källor du än får så lär du ändå vända på det.

Det var familjen Holm som själva ville ha Tore Brandtler som biträde. Innan dess hade han i rollen som advokat fått frågan att försvara den mordmisstänkte 35-åringen. Han hade alltså kunnat suttit på andra sidan.

– Jag tackade nej till att bli försvarare. Jag kände att detta inte var ett uppdrag för mig. Jag är glad för att jag är på den här sidan i det här målet.

Varför?
– Att försvara någon är inget bekymmer, det är inte brottet man försvarar utan själva människan bakom. Men det är värre när det gäller vissa typer av brott och då måste man känna att här kan jag göra mitt allra bästa.
KÄLLA http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6285504

Var här jag också läste detta att Tore B. hade tackat nej till att bli NBs försvarare.

Den här uppgiften har inte enbart förekommit här.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-11-01 kl. 00:35.
2015-11-01, 00:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Antagligen tejpade GM henne när den märkliga mannen med rufsigt hår och skägg var vid ladan?
Eller den ljusa Mistubishi-liknande pickupen stod i laduöppningen?

Mitt fetade: Framgår det av fup att han hade skägg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in