2015-10-31, 13:39
Medlem
Jag är lite förbryllad över att fem militärbilar befinner sig på Martorp på torsdagen.

I vems regi görs detta sök?
Det kan väl inte tillhöra Missing People, för på torsdagen ingick väl inte Martorp i sökområdet?

Är det ett militärt sök? Hjälper militären polisen att söka, på uppdrag av polisen?
Eller är militärerna där som privatpersoner med fem militärbilar? Används dessa även privat?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Fru Rönnbäck har kallat 7 vittnen till som kommer höras senare under veckan.

Tycker du att hennes vittnen hittills tillfört något väsentligt?
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Skulle du kunna referera vad det står om fruns DNA på Holms underkläder och vad det det DNA: t består av? För enkelhetens skull och om du har det aktuellt.

Sid 541 i Fup

I ett undersökt område på högra sidan av framstycket, rätsidan
(a), påvisades sekret/DNA. Analysen visar en blandning av DNA
från minst två personer. Huvuddelen av DNA:t överensstämmer
med Lisa Holm själv. Resultaten talar starkt för att den mindre
delen av DNA:t kommer från Irina Bileviciene (Grad +3), om
man bortser från möjligheten att det kommer från en nära
släkting. Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t inte
kommer från Nerijus Bilevicius eller Aivaras Bilevicius
(Grad -4).
I ytterligare sex undersökta områden påvisades sekret/DNA som
överensstämmer med Lisa Holm själv.
Vidare kunde blod eller sperma inte påvisas.

Inte bajs alltså ..
2015-10-31, 13:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Finns det öht någon uppgift om vad fruns DNA skulle ha bestått av och i så fall vilka mängder av detta ämne det rör sig om?
Står väl bara sekret om jag inte missminner mig. Jag tror första gången det var i tråden att nån lyssnat på nån live? Nån kan ha hört fel alltså?
2015-10-31, 13:42
Medlem
Sodomizer-s avatar
I Rönnbäck verkar desperat tycker jag, hon greppar efter halmstrån när hon kallar in i princip meningslösa vittnen. Hon kritiserade också utredarna för att inte ha undersökt omklädningsrummet på caféet (vad de nu skulle leta efter där?).
Senast redigerad av Sodomizer- 2015-10-31 kl. 13:45.
2015-10-31, 13:42
Medlem
[quote=hallongrottan|55226362]
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis

Ja han tänker "fan fan att jag inte gjorde det bättre" ett stort misslyckande. Misslyckad som fadersgestalt och som skicklig mördare. Klart han vill bara dö å försvinna, som han säger i förhöret.

Han grinar för att han tycker synd om sig själv

Inte för vad han har ställt till med - en bottenlös avgrund för Lisas familj, hans egen familj kommer alltid vara tveksamma i folks ögon, svenska folket betalar en stor summa pengar till jurister, poliser, tolkar, sjukvård och rättsmedicin....osv

Nej - han grinar för att han är rädd för att sitta i fängelse, kanske på isolering och tappar han tvålen får han duscha utan tvål den dagen
2015-10-31, 13:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
I Rönnbäck verkar desperat tycker jag, hon greppar halmstrån när hon kallar in i princip meningslösa vittnen. Hon kritiserade också utredarna för att inte ha undersökt omklädningsrummet på caféet (vad de nu skulle leta efter där?).
Hennes jobb är väl att gräva fram alternativa gärningsmän för att så tvivel, men hittills har det varit instabilt. En del gav motsatt verkan snarare. Det är väl fd polisen och hans DNA diskussion som ska bli intressant.
Att anse att bevisningen är svag, det kör väl de flesta med - men att påstå att polisen försenade att hitta Lisa var under all kritik i mitt tycke.
2015-10-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det var alltså fyra till fem militärbilar på Martorp och sökte på torsdagen. Är det då jättekonstigt att NB trodde att man redan sökt där. Han ville kanske bara informera om detta?
Exakt. Fyra till fem militärbilar söker på torsdagen, gissningsvis sexton till tjugo personer. Och de hittar ingenting! Var någon och sökte vid rishögen? Var de bara slarviga eller fanns inte hjälmen där?
2015-10-31, 13:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ryska.

Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Varför har hon inte tagit med sig sitt barn till Sverige?

IB uppgav i FUP att den 11-årige sonen bara kan ryska och att det skulle ha blivit svårt för honom med skolgången i Sverige.

Kan han ingen litauiska?
2015-10-31, 13:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Så det fanns ingen som helst hemlig spaning på bröderna?
– Nej, vi hade inte satt någon sådan här speciell spaning på dem. De rörde ju sig i området, de fanns ju vid bostaden eller på Blomberg 10, säger Lars Johansson.
Citat:
Men om ni hade hört dem och ställt deras uppgifter mot varandra, hade ni då haft möjlighet att hitta kroppen tidigare?
– De har ju från början sagt att de inte har något med det här att göra och att de inte haft någon vetskap om vad som hänt, så jag är inte säker på det, säger Lars Johansson.
http://www.expressen.se/gt/vi-kanske-skulle-ha-satt-span-pa-honom/
2015-10-31, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hennes jobb är väl att gräva fram alternativa gärningsmän för att så tvivel, men hittills har det varit instabilt. En del gav motsatt verkan snarare. Det är väl fd polisen och hans DNA diskussion som ska bli intressant.
Att anse att bevisningen är svag, det kör väl de flesta med - men att påstå att polisen försenade att hitta Lisa var under all kritik i mitt tycke.

Det bästa hade naturligtvis varit om storebror skyllde mordet på lillebror

Men han vill kanske inte ha lillebror i rätten - då vet man aldrig vad som kommer fram
2015-10-31, 13:56
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja och hur kom du fram till det?
Se åtminstone till att ha lite på fötterna innan fu kastar ur dig en dina antaganden!
För hur svårt kan det vara att göra lite research innan , ja tamejfan bara en enkel liten sökning på nätet?

"Särskilda operationsgruppen fick sitt fälttecken"
PUBLICERAD 30 JANUARI 2015 KL: 09.16

"SÄRSKILDA OPERATIONSGRUPPEN, SOG
På torsdagen överlämnade Hans Majestät Konung Carl XVI Gustaf, under högtidliga former, Särskilda operationsgruppens fälttecken till förbandet."

http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2015/01/sarskilda-operationsgruppen-fick-sitt-falttecken/?section=15699
Jag menar uppgiften att pappan ingår i SOG.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in