2015-10-31, 19:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Dennär inte krockskadad. Startade på första försöket

Har för mig att det stod i fup att hennes pappa startade den i andra försöket?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vad fan pratar du för jävla skit? Känner du Stefan Holm?

Hur fan fan kan man vara så helvete dum i huvudet så att man kan få en pappas desperata försök att hitta sin försvunna dotter till att han rent av är delaktig i dådet? Hur fan är du funtad din jävla idiot. Du pissar fanimej lika mycket på familjen Holm som NB gjort. IDIOT!!!

Men det är inga problem för dig att litauerna misstänkliggjordes redan den 8:e?
Det blir du inte upprörd över.

Vem är lämpligast syndabock i en miljö som Blomberg om någon skulle vilja peka ut någon för ett grovt brott tror du?
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
De hade dålig relation pga mycket mer än att pappan var borta mycket.

Pappan tvingade som sagt Lisa från en fest hon var på, mitt framför ögonen på alla hennes vänner.
Hon blev hånad i hela Skolan efteråt pga det.
Och hon var Redan halvt utfrusen pga hur hon gjort slut med sitt ex.
Pappan gjorde det hela ännu värre alltså.

Dvs Lisa var på väg att nästan bli mobbad. Det fanns Otroligt svinaktiga "skolkamrater" till Lisa.
De la ut hatiska saker på internet. Bla ett dödshot, där en klocka tickade ner. "13" hette det visst.

Och pappan försökte tvinga Lisa att sluta bära "utmanande kläder",
Pappan försökte få Lisa att sluta "posera utmanande" på internet.
Pappan hade tillomed gått in o stängt ner internetkonton där Lisa "poserade utmanande". Trots att det väl i praktiken egentligen bara verkade ha varit ganska oskyldigt, och bara för försäljning på Blocket. En träja alltså.

Pappan sa Helt tvärtom i rättegången. Han sa att allt var finemang.
Dvs pappan ljög alltså i domstolen om deras relation.
Varför?
Förmodligen för att han just nu - kanske även Då - ser Lisa som en 12-åring.
Som "sin lilla tös"
Dvs det är väl naturligt för en pappa som fått sin dotter mördad, eller hur?
Sluta Värdera den information jag ger. Det är Neutralt, och från fupen.

Det det visar är att det finns mycket som talar för att Lisa hade en hemlig pojkvän, eller nyss träffat en ny. Och att pappan misstänkte detta.
Det finns vittnen som såg bilar med personer utanför caféet vid stängningsdags.
Liksom unga mansröster i "fick-samtalet."
Pappan Misstänkte förmodligen det, och kunde inte acceptera det eftersom han såg Lisa som "12-åring" och inte som den vuxna 17-åring hon i verkligheten var. En 17-åring som har samma sexuella behov som du o jag.
Det är Helt Naturligt och Förväntat, bör oss alla förutom för pappor som inte kan släppa taget.

Du hittar ju bara på en massa skit. Familjen H hade en tight och kärleksfull relation till varandra.

Vad fan måste du och andra trycka ner dem ännu längre ner i sorgen med sånt jävla trams för? SKÄMS FÖR HELVETE!
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Kan du säga något fall där motsvarande bevisning utan erkännande renderat i en fällande dom? Motsvarande bevisning är ett luddigt begrepp, men jag kan kanske påminna om (FB) Mord i Haninge på Susann Sallinen. Emad Aboras häktad för anstiftan 120924, där mördaren friades i hovrätten.
Dannebacken? Sug på den du! Där fanns det fan inte ens DNA.
2015-10-31, 19:59
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vad vet du vad han är?

Ursäkta mig, men LH är en oherhört dominant person. Dessutom som militär, om han nu är det, har han ju lärt sig att kontrollera, dominera, tortera och döda.

SH tog direkt ledningen i sökandet (jävlar, nu ger vi järnet, sa han i rättegängen) efter Lisa och vara hela tiden ett steg före polisen. Han skröt i rättegången om hur duktig och perfekt pappa han har varit, hur han har kontrollerat sin dotter osv. Skäms han inte att berätta sådant i rättegången. Så hårt kontroll kan bara skada, och inte leda till något positivt. Lisa hade inte lov att vara sig själv.
Tycker han låter som en ganska normal tonårsförälder.
Hade han kollat henne ännu hårdare kanske hon hade levt idag.
Med tanke på hur jävla skogstokiga byfånarna från Kinnekulle här i tråden är med sina desperata försök att få det till att det är godsägaren som är mördaren(han verkar vara ett allmänt hatobjekt då han inte har sex fingrar på varje hand och inte täljer sina trätänder själv eller lirar banjo)

Man får lite "The hills have Eyes" vibbar när man läser vad stollarna skriver.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Enligt alternativteoretikerna hade SH och IB en affär ihop! Jag hoppas verkligen för NBs skull att IR har mer vett än våra alternativteoretiker. Om det inte är så är det totalkört för NB.
Vilka alternativteoretiker, i plural, då?
Medlem
Det var ett tjat om pappan och familjen.

Jag tycker pappan borde underkasta sig alla typer av frågor utan att bli irriterad. Det hör till. Har Lisa några syskon? vad säger dom? Hur är pappan egentligen?

Leif GW Persson har många ggr sagt att mord sker rätt ofta och en nära anhörig är gärningsman. Finns statistik på det. Att då brusa upp som anhörig för att det ställs frågor är därför bara löjligt.
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Och när väl föräldrarna kommer så vill inte Lisa ens äta lunch tillsammans med dem.
Utan hon går ut och äter ensammen istället.
Så "bra" relation har hon med sin pappa alltså, att hon inte ens vill dela lunchtiden med honom.

Och ändå så tycks hon ha en mycket bra relation till sin mamma.
Ändå verkar pappan ha varit ett så starkt motstånd att inte ens mamman kunde locka fram henne.

Det TYDER på en väldigt katastrofal relation faktiskt.

Vet du hur ofta tonåringar är oense med ena eller bägge föräldrarna ?
Det är jävligt ofta och dessa familjer har en bra relation i alla fall.
Jag har inte ens egna barn, som skriver detta. Man har t o m lättare att bli mer tydligt/synligt arg/oense med de man har en BRA relation med, för man VET att man inte förlorar varandra.
Senast redigerad av profundersam 2015-10-31 kl. 20:02.
2015-10-31, 20:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dannebacken? Sug på den du! Där fanns det fan inte ens DNA.
Om det inte fanns DNA så fanns det inte motsvarande bevisning.
2015-10-31, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Om hon säger att "det är pojkvännen som ska ha den" , då kan det tolkas hur som helst.

Det är precis en sån här grej som kan göra en gubbe förbannad.
Hans vilja blir åsidosatt. Av en enligt honom flicksnärta. Dessutom
till fördel för en ung man, dvs hans potens/auktoritet ifrågasätts.
Vem vet...det kanske inte behövs mer för en psykopat som hatar
kvinnor
Vem är denna förfördelade man som inte fick sin soppa?
2015-10-31, 20:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Rättsväsendet kanske kan nöja sig utan förklaring, men kan nästa flicka som mördas känna sig nöjd med det?

Inte om det förhåller sig så, men jag hade ändå föreställningen att det i alla händelser även för dig är en avsevärt mindre trolig förklaring än att NB verkligen är skyldig.

Du har framfört en hypotes om vad som skulle kunna vara fallet, men något konkret som stöder den saknas. Innan det finns något sådant kan man inte gärna agera på den. Man kan uppställa hypoteser för många mordfall och andra brott, men det är inte motiverat att agera utifrån dem ändå.

Om det mot förmodan finns en lös seriemördare in spe och polisen har fel så, ja, det är också ett rimligt prioriterande moraliskt att i nuläget inte utreda denna avlägsna möjlighet när det mesta talar för Ockham och att NB inte är städare utan mördare.
2015-10-31, 20:02
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Hans uppgifter ska verifieras så snart som möjligt, det förstår nog du med.

I FUP redovisas ingen teknisk bevisning som styrker pappa Holms ord.

Pappa H anmäler dottern försvunnen. Hon hittas död. Om inte jag misstar mig fullständigt så står det någonstans i FUP att det är bevisat!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in