2015-10-31, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vad fan pratar du för jävla skit? Känner du Stefan Holm?

Hur fan fan kan man vara så helvete dum i huvudet så att man kan få en pappas desperata försök att hitta sin försvunna dotter till att han rent av är delaktig i dådet? Hur fan är du funtad din jävla idiot. Du pissar fanimej lika mycket på familjen Holm som NB gjort. IDIOT!!!

Släpp SH nu men svara först på hur kunde isf IB:s DNA hamna på Lisas trosor?
2015-10-31, 19:52
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
De hade dålig relation pga mycket mer än att pappan var borta mycket.

Pappan tvingade som sagt Lisa från en fest hon var på, mitt framför ögonen på alla hennes vänner.
Hon blev hånad i hela Skolan efteråt pga det.
Och hon var Redan halvt utfrusen pga hur hon gjort slut med sitt ex.
Pappan gjorde det hela ännu värre alltså.

Dvs Lisa var på väg att nästan bli mobbad. Det fanns Otroligt svinaktiga "skolkamrater" till Lisa.
De la ut hatiska saker på internet. Bla ett dödshot, där en klocka tickade ner. "13" hette det visst.

Och pappan försökte tvinga Lisa att sluta bära "utmanande kläder",
Pappan försökte få Lisa att sluta "posera utmanande" på internet.
Pappan hade tillomed gått in o stängt ner internetkonton där Lisa "poserade utmanande". Trots att det väl i praktiken egentligen bara verkade ha varit ganska oskyldigt, och bara för försäljning på Blocket. En träja alltså.

Pappan sa Helt tvärtom i rättegången. Han sa att allt var finemang.
Dvs pappan ljög alltså i domstolen om deras relation.
Varför?
Förmodligen för att han just nu - kanske även Då - ser Lisa som en 12-åring.
Som "sin lilla tös"
Dvs det är väl naturligt för en pappa som fått sin dotter mördad, eller hur?
Sluta Värdera den information jag ger. Det är Neutralt, och från fupen.

Det det visar är att det finns mycket som talar för att Lisa hade en hemlig pojkvän, eller nyss träffat en ny. Och att pappan misstänkte detta.
Det finns vittnen som såg bilar med personer utanför caféet vid stängningsdags.
Liksom unga mansröster i "fick-samtalet."
Pappan Misstänkte förmodligen det, och kunde inte acceptera det eftersom han såg Lisa som "12-åring" och inte som den vuxna 17-åring hon i verkligheten var. En 17-åring som har samma sexuella behov som du o jag.
Det är Helt Naturligt och Förväntat, bör oss alla förutom för pappor som inte kan släppa taget.

Känner du familjen eller sitter du bara och hittar på?
2015-10-31, 19:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt klart känns det så. Han är helt redo, men letar offer - sitter som en pinknödig på nålar när denna lust slår till. Med tanke på Adriana och jag finner repet där i kopplingstation väldigt suspekt.

Det är riktigt obehagligt faktiskt. Han har sin bil jämte kopplingsstationen som är öppen, och hon joggar förbi, strax efter han sannolikt passerat henne med bilen på väg från Källby.

sid.1649
Rätt intressant att FL faktiskt påtalar NB´s kroppsspråk i samband med att han lägger upp uppgiften om detta för NB.

"Äh jag förstår att du äh skakar på eller ser att du skakar på huvet under tiden och sagt att det inte är du."

NB skakar alltså på huvudet innan FL ens pratat till punkt.

Niklas Lindström´s förhörsstrategi är inget annat än briljant.
2015-10-31, 19:54
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Håller helt med.
Dessutom är SH manipulativ. Polisen utgår från SH:s ord om vad som har hänt. Polis ska vara mer professionell.

Han pratar dessutom om sin 17-åriga dotter som om hon hade varit ett litet barn.

Så om en pappa ringer polis om att dottern saknas ska polis utgå från att pappa ljuger?
Inga barn själv antar jag?

Är du på allvar så jävla korkad att du inte fattar att polisen kollar ALLT?
2015-10-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Om du nu är så inne på att pappa dödat Lisa hur förklarar du samtalen från honom till Lisas telefon efter att han börjat oroa sig hemma?

Han har inte ringt det har mamman gjort ("senare samtal, det var min fru som ringde då") säger pappa Holm i tingsrätten. (Och det är ju enkelt att kontrollera genom undersökning av mobiler.)

Så varför ringde inte pappa Holm till sin dotter?
2015-10-31, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Släpp SH nu men svara först på hur kunde isf IB:s DNA hamna på Lisas trosor?
Enligt alternativteoretikerna hade SH och IB en affär ihop! Jag hoppas verkligen för NBs skull att IR har mer vett än våra alternativteoretiker. Om det inte är så är det totalkört för NB.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Du kan välja en annan tidpunkt för det hela om du vill. Eftersom Lisa inte hörts efter fickringningen så tycker jag dock att det är en lämplig tidpunkt att påbörja scenariot där du redogör för vad du tror har hänt.

Varför ska jag välja en annan tidpunkt? Det är att bakvägen och snickra ihop en lämplig gm.
Precis så som Skövdepolisen Grova Brott har gjort.
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Ja denne Viktor enligt FUP. Vart vill du komma? Det är fortfarande ingen "okänd" från "internet".

Tillhör även du skaran högst efterblivna i tråden? Herrejävlar vilket jävla skräp det är här inne..
En Okänd person är en person man inte känner, som inte heller känner en.

Viktor kände inte Lisa, Lisa kände inte Viktor. Viktor var inte intresserad av Lisa.
Kan Lisa ragga en okänd person som denna Viktor genom internet, så kan hon använda internets datingsidor också.
Jag har även för mig att fupen berättar att hon hade berättat att hon hade varit i kontakt med nån, eller några, killar från större städer på internet.
2015-10-31, 19:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Och när väl föräldrarna kommer så vill inte Lisa ens äta lunch tillsammans med dem.
Utan hon går ut och äter ensammen istället.
Så "bra" relation har hon med sin pappa alltså, att hon inte ens vill dela lunchtiden med honom.
Och ändå så tycks hon ha en mycket bra relation till sin mamma.
Ändå verkar pappan ha varit ett så starkt motstånd att inte ens mamman kunde locka fram henne.
Det TYDER på en väldigt katastrofal relation faktiskt.

Psst.
Skicka PM till varandra - jag tror ni kommer få bra utbyte av varandra.

Du tror inte att hon jobbade och det handlade om det? Att föräldrarna åkte dit för att de skulle käka ihop.

Nej, LGM - det är en fin relation de har och jag tror du saknar nåt sånt själv. Kram på dig.
2015-10-31, 19:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag hyser den största respekt för dina juridiska kunskaper. Har du hittat något fall där motsvarande bevisning som förebringats i detta fall renderat i en friande dom? I TR eller HovR. HD är att glömma, såvitt känt.
Kan du säga något fall där motsvarande bevisning utan erkännande renderat i en fällande dom? Motsvarande bevisning är ett luddigt begrepp, men jag kan kanske påminna om (FB) Mord i Haninge på Susann Sallinen. Emad Aboras häktad för anstiftan 120924, där mördaren friades i hovrätten.
2015-10-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Vet att jag har ställt den här frågan tidigare, men jag förstår inte riktigt. Om jag har förstått rätt, att om advokaten tror att 35-åringen ljuger, att han är skyldig, så bör hon inte längre företräda honom i rätten.

Eller?

Men om det är så, måste det ju bli jättesvårt i brottsfall där det är helt klart att GM är skyldig.

Etiken säger det, ja. Men i praktiken? Knappast. Lönen tickar på per sisådär 5500kr/h. Vem hoppar av tåget om han inte måste?
2015-10-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Så om en pappa ringer polis om att dottern saknas ska polis utgå från att pappa ljuger?
Inga barn själv antar jag?

Är du på allvar så jävla korkad att du inte fattar att polisen kollar ALLT?

Hans uppgifter ska verifieras så snart som möjligt, det förstår nog du med.

I FUP redovisas ingen teknisk bevisning som styrker pappa Holms ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in