2015-10-31, 19:12
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Är mopeden krockskadad där den står utanför cafeet? Är helt säker på att jag inte läst det nånstans?

Det står i FUP att hon ramlat med mopeden tidigare..
2015-10-31, 19:12
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Är mopeden krockskadad där den står utanför cafeet? Är helt säker på att jag inte läst det nånstans?

Dennär inte krockskadad. Startade på första försöket
2015-10-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så du tror att fadern skulle besudlat dotterns minne om han råkat köra på henne? Det var fasiken det mest långsökta jag läst! Skulle han, enligt dig, ha arrangerat allt och hängt upp och behandlat kroppen med sådan respektlöshet, bara för att slippa ta "smällen"...?

Vilken far skulle görs något slikt? Ja, många människor är knepiga, men denna teori ger jag inget för...

Detta är inte regiserat av Hitchkock, det är gjort av NB. Släpp SH nu en gång för alla.
Om du fortfarande tror på att pappan gjort detta så förklara hur IB:s DNA finns på Lisas trosor-
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Blod DNA kontamineras inte på detta sätt.
Byxorna var nerhasade, de satt nerdragna. De var inte utvända.
Jackan var vrängd däremot. Jumper uppdragen, en låg bredvid.

Reality Sheck.

Har för mig att det stod i fuppen att byxorna hade gärningsmannens blod/DNA på avigsidan av byxorna, eller det ena paret.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:

Reality Sheck.

Byxorna var neddragna ut och in över anklarna. Det står uttryckligen vid undersökningen av BO
2015-10-31, 19:15
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Riktigt. Irina Bilivicenienes DNA är oerhört betydelsefullt som bevis. Det kan inte gärna ha kommit dit som någon sorts allmän kontamination därför att den misstänkte tidigare arbetat på platsen och den kopplar därför med säkerhet de tre litauerna som grupp direkt till mordet. Vidare slutledningar och bevis som MrFold beskriver ger sedan NB som säker GM.
Ja, det ser tämligen dystert ut för MGM. Med all rätt. Sen vill jag inte utesluta att brodern och frun haft mer att veta om brottet än de söker ge sken av. Å andra sidan, om åklagaren har att välja på vem att rikta fokus på är naturligtvis GM prioritet, framför att samtidigt söka någon fälld för medhjälp eller skyddande av brottsling. Prioriteringar i slutändan.

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag fattar inte varför detta är det viktigaste, att hitta fel och luckor. Helt obegripligt för mig. Ingen logik, inget sunt förnuft. Detaljgranskning av obetydliga och oviktiga uppgifter på bekostnad av den stora helhetsbilden.

En sport för (blivande) rättshaverister? Kanske det ja.
Jo, kanske bör du vara tacksam att du inte följde Arbogatrådarna (?) - där sågs som en sport att hitta "märkligheter" i utredningen. Bevis/indicier bortsågs med emfas från alternavisterna. På ett ungefär som här. Fastän detta fall är mer solklart gällande skuldfrågan.
2015-10-31, 19:15
Medlem
Willow1s avatar
Citat:

Reality Sheck.

Koftan låg i skåpet där de fann henne
2015-10-31, 19:16
Medlem
Men snälla ni människor som drar upp Lisas pappa mitt i allt, vad fan tror ni egentligen? Tycker ni mordet har varit så tråkigt så ni måste fortsätta spä på massa fantasier?
Alla som har en pappa och som är en dotter vet mycket väl hur överbeskyddande ens pappa är. Tro fasen dom har all rätt att vara det med, med tanke på hur världen ser ut idag!
2015-10-31, 19:16
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Citat:

Lisa hade ramlat när hon skulle åka å va barnvakt för ett år sedan.
2015-10-31, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag vill påpeka att det är svårt att se skillnad på vem som frågar vad eftersom så många plötsligt valt att ha samma avatar.

Så har jag två frågor:

1. När kom första polispatrullen till platsen? Tid?

2. Vem är MP-Lars (?) som påstod att mgm hittade på om att han blivit upplyst om att Martorp var avsökt på torsdag?

Nej, det är inte svårt, detta är ingen bilderbok, jag hoppas verkligen att du läser innan du svarar på folks inlägg, eller?

Ex. MoveToTheBeat har inga som helst liknelser med exempelvis develi, är du dyslektiker?

Svar på fråga 1, det står i FUP.
2015-10-31, 19:17
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
"Insidan" var Faktiskt inte någon Insida - byxorna var Nerdragna och den övre insidan var Utåtvända.
Jackan o tröjan var också Utvända.

Lisa Drogs, Släpades på golvet i den smutsiga boden. Och fick då golvets dna-spår på sig. På de insidorna av kläderna som rörde vid golvet då den drogs.

Fotografi i fupen Visar Spår efter hur kroppen släpades, drogs.

Pappans roll har jag förkalrat Flera gånger.
Pappan var Överkontrollerande.
Lisa var Rädd för sin pappa, står i fupen
Lisa kände inte längre igen sin pappa - står i fupen

Pappan åkte och tvingade Lisa att gå från en fest hon var på, kl 21, framför alla hennes vänner - står i fupen.
Pappan försökte förbjuda Lisa att klä sig "utmanande" - står i fupen.
Pappan stängde ner Lisas internetkonton där hon "poserade utmanande" - står i fupen.
Pappan försökte förbjuda Lisa att bära "utmanande kläder" - står i fupen.

Lisa Grät när hon berättade om hur hennes pappa hade förändrats - står i fupen.

Kort sagt så försökte pappan Kontrollera Lisas sexualitet.
Och han var, bevisligen, beredd att åka iväg och själv sätta stopp för eventuella planer Lisa hade för att ha kul eller träffa killar (bevisligen eftersom han gjort så innan).

OCH - pappans fingeravtryck finns på mopeden.
Det var Bara pappans Ord som förkalrade mopedens skador (dvs de hade likaväl kunnat uppstått av en aktuell krock med en pappa som körde i halsbrytande hastighet på små lantvägar i sin iver att försöka hindra sin dotter att gå på fest o räka träffa Killar).
Dna-spår som tillhör familjen finns på i stort sett alla spår. Det använder polisen som "kontroll-jämförelse" utan att ge det någon betydelse.

Men jag sätter mina pengar på den hemlige pojkvännen.
För han, + vänner, observerades på caféet vid stängningsdags.

Insidan" var Faktiskt inte någon Insida - byxorna var Nerdragna och den övre insidan var Utåtvända.
Jackan o tröjan var också Utvända.

Lisa Drogs, Släpades på golvet i den smutsiga boden. Och fick då golvets dna-spår på sig. På de insidorna av kläderna som rörde vid golvet då den drogs.

Fotografi i fupen Visar Spår efter hur kroppen släpades, drogs.

Jaa det har jag påtalat.Hur självklart är det inte med MGM dna där han är varje dag.

MGM ger intryck av att vara lite menlös ej kunna försvara sig och lite korkad med äckliga intressen vid datorn
2015-10-31, 19:18
Medlem
Stefan Holm säger i förhör att Lisa hade meddelat då hon kommit fram på morgonen/fm. Det finns inte på samtalslistorna. Däremot har Stefan Holm sms:at 0932. Lisa tycks inte ha svarat.

Varför säger Stefan Holm att Lisa sms:at när hon inte gjort det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in