Citat:
Ursprungligen postat av
Vierstein
Det finns fortfarande många som inte tror att NB på något sätt är inblandad i mordet. Men för att kunna tro på det måste de för sig själva besvara den första frågan som är som en port till själva mordet: Det är frågan om blodbesudlingarna. Om det inte hade varit fråga om blodbesudlingar utan om man hade hittat NBs fingeravtryck i stället utan att NB ens träffat Lisa hade man nog inte trott att NB varit utan skuld.
Man måste ha ett adekvat svar på hur en annan GM fått tag på NBs blod utan att NB själv varit medeveten om saken. GM måste ha även ha haft heparin för att inte blodet skulle koagulera och därefter planterat blodet ur ett provrör eller liknande. Det är en port som IR och NB på något sätt måste igenom för att lyckas i TR. Det vore intressant för oss andra här i tråden att de som påstår att NB är totalt oskyldig även samtidigt ger sin syn på blodförekomsterna.
Just det här stör mig också. Han avsätter ju blod och sperma överallt där. En alternativ teori skulle ju kunna vara att Lisa blivit dragen över hans blod och på röret att han avsatt detta vid tidigare tillfälle (inom 24-48) timmar.
Jag stör mig något oerhört på att han som avsätter allting överallt i den där ladan - och där det finns en förklaring testar positivt till allt därinne.
En ytterligare fråga som skulle göra mig säkrare är om de testat någon annan - arrendatorn är topsad, vilka andra? Förutom bror misstänkt och fru.
Jag stör mig också på att han redan dagen efter försvinnande (måndag 8/6) redan står som misstänkt .
Mer frågor vore på sin plats varför det inte finns mer avtryck ifrån brodern som också är där lika mycket som N. Handskar räcker inte som förklaring - då han ändå skulle sätta av någonting någon gång.