2015-10-31, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Hon har ett barn som bor hos hennes föräldrar...

Det är något som inte stämmer, NB har ett barn som han inte har någon kontakt med och frun har ett barn som bor hos hennes föräldrar...
Känns weird att båda har barn som inte bor hos dom... Vad händer/hänt inom väggarna hos dessa tre egentligen...??
2015-10-31, 09:02
Medlem
Teori: Blött golv och i viss mån fuktigt rum. MGM skadar sig i en arbetsrelaterad incident.Blod droppar ner på den rephärva som senare används till strypning och bindande av armar osv.När mördaren klipper repstumpar i härvan så hamnar de på det blöta golvet och levrat blod löses upp till en viss del.Tar sedan upp dem för att binda armar osv och därmed smetas ut.Därför har hon fått blodet på jackan och byxor från den rephärvan MGMs levrade blod finns på.Kom ihåg att det är ytterst lite blod på jacka och byxor.Hållbar teori? Nja.....Men jag kommer inte på ngt annat sätt hon kan ha fått flytande blod på sig från MGM om MGM inte varit närvarande.Tror inte att blodet på jackan kommer från att hon släpats omkring i levrat blod.
2015-10-31, 09:04
Medlem
[quote=Dripatologi|55225276]Vems mamma?[/QUOTE

Skrivfel ska vara man, ett helvete att skriva på telefonen.
2015-10-31, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomense
Det är något som inte stämmer, NB har ett barn som han inte har någon kontakt med och frun har ett barn som bor hos hennes föräldrar...
Känns weird att båda har barn som inte bor hos dom... Vad händer/hänt inom väggarna hos dessa tre egentligen...??

Ganska vanligt att mor och farföräldrar tar hand om barnbarnen i både sydliga och östliga länder.
2015-10-31, 09:05
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det finns fortfarande många som inte tror att NB på något sätt är inblandad i mordet. Men för att kunna tro på det måste de för sig själva besvara den första frågan som är som en port till själva mordet: Det är frågan om blodbesudlingarna. Om det inte hade varit fråga om blodbesudlingar utan om man hade hittat NBs fingeravtryck i stället utan att NB ens träffat Lisa hade man nog inte trott att NB varit utan skuld.
Man måste ha ett adekvat svar på hur en annan GM fått tag på NBs blod utan att NB själv varit medeveten om saken. GM måste ha även ha haft heparin för att inte blodet skulle koagulera och därefter planterat blodet ur ett provrör eller liknande. Det är en port som IR och NB på något sätt måste igenom för att lyckas i TR. Det vore intressant för oss andra här i tråden att de som påstår att NB är totalt oskyldig även samtidigt ger sin syn på blodförekomsterna.

Just det här stör mig också. Han avsätter ju blod och sperma överallt där. En alternativ teori skulle ju kunna vara att Lisa blivit dragen över hans blod och på röret att han avsatt detta vid tidigare tillfälle (inom 24-48) timmar.

Jag stör mig något oerhört på att han som avsätter allting överallt i den där ladan - och där det finns en förklaring testar positivt till allt därinne.

En ytterligare fråga som skulle göra mig säkrare är om de testat någon annan - arrendatorn är topsad, vilka andra? Förutom bror misstänkt och fru.

Jag stör mig också på att han redan dagen efter försvinnande (måndag 8/6) redan står som misstänkt .

Mer frågor vore på sin plats varför det inte finns mer avtryck ifrån brodern som också är där lika mycket som N. Handskar räcker inte som förklaring - då han ändå skulle sätta av någonting någon gång.
2015-10-31, 09:06
Medlem
[quote=rapport123|55225616]Ingen är dömd förens den är dömd. Nu är det ju med stor sannolikhet han, jag tror bara att det fattas en pusselbit sen skulle detta mordet få en helhetsbild.

Dock om man kollar vittnet " joggarn" säger sig inte tittat i tidningen för att påverkas. Det är skitsnack, garanterat. Hur kan man undvika tidningen i dagens samhälle? Och när ett mord har hänt i sin "svärfars" område.. Klart som fan att hon har sett bilder av honom.[/QUOTEHar du inte ok helhetsbild nu, så lär inte ens 1000 pusselbitar till gagna dig
2015-10-31, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Han kanske hade planen att "bara" våldta men sen gick det snett och han blev jäkligt förbannad. I stridens hetta kan mycket slarv ske.
jag tror ingen har planterat dit NBs DNA, låter ju som ett jättejobb som tar alldeles för lång tid. Sen att det var färsk blod gör det ännu svårare att tro att så är fallet.

Jag är helt inne på samma linje. Och som sagt när hon väl dött handlar NB snabbt, nästan i chock och försöker skaffa sig alibi. Det är därför han blå-nekar. "-Jag har inte ens sett henne." En för mig naturlig reaktion.
2015-10-31, 09:08
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
En fråga till er få här som har lite hjärna !
på sidan 109 så vittnar Lena Svedung om att hon 7,50 på morgonen fredag den 12e ,
ser öppna garagedörrar på spritladan (måste hon mena ? ) en bil står där och en ölburk !!!! står utanför
det är ju inte ens mitt emot hennes cafe men hon går dit och ska klaga tydligen !
(verkar som hon inte gillar Balterna !)
AB står utanför ,och i bilen grejar en person med något ,men det är INTE NB !
det är hon säker på eftersom hon känner dem ,

Jag har nånstans (minns inte sidan nu )läst AB redogörelse för veckan och den 12e ,
och han nämner ochså denna händelse,
men säger då att det är han och NB som ...byter däck tror jag ....

nån som i denna röra läst om nån uppföljning på detta ?

alltså AB säger hans bror är med där
Men Lena säger det är en person hon aldrig sett förut ?

om hon har rätt vem var det då ?

Utan att peka finger, men det finns fler Litauer som jobbar nära Blomberg och det är väl inte omöjligt att dom är bekanta med varandra.
2015-10-31, 09:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Han kanske hade planen att "bara" våldta men sen gick det snett och han blev jäkligt förbannad. I stridens hetta kan mycket slarv ske.
jag tror ingen har planterat dit NBs DNA, låter ju som ett jättejobb som tar alldeles för lång tid. Sen att det var färsk blod gör det ännu svårare att tro att så är fallet.
Skulle "bara" våldta och råkar döda henne?
2 m silvertejp runt huvud + en halvmeter till över mun och näsa. Dess innan en snara runt halsen.

Tjena.
2015-10-31, 09:15
Medlem
[quote=Dripatologi|55225797]
Citat:
Ursprungligen postat av rapport123
Ingen är dömd förens den är dömd. Nu är det ju med stor sannolikhet han, jag tror bara att det fattas en pusselbit sen skulle detta mordet få en helhetsbild.

Dock om man kollar vittnet " joggarn" säger sig inte tittat i tidningen för att påverkas. Det är skitsnack, garanterat. Hur kan man undvika tidningen i dagens samhälle? Och när ett mord har hänt i sin "svärfars" område.. Klart som fan att hon har sett bilder av honom.[/QUOTEHar du inte ok helhetsbild nu, så lär inte ens 1000 pusselbitar till gagna dig

Joggerskan är jurist och lär förstå allvaret i att hitta på/förstärka sitt vittnesmål med något hon inte är helt säker på.
2015-10-31, 09:19
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag konkluderar att det är himla mystiskt.

Tycker inte du det?

om inte

Förklara mig detta händelses förlopp som då skimmrar all mystik:

Torsdag den 11 Juni:
Militären söker av Martorp men hittar ingen Lisa krop, ingen Lisa Jacka, ingen Lisa hjälm, inga Lisa hörproppar

Fredag den 12 Juni:
Missing people söker av Martorp och hittar flux meddesamma Lisa Jacka och Lisa hjälm
och Lisa's hörproppar, alla 3 föremål ligge helt synliga i en risbunke 15 meter från byggboden

Få timmar efter hittas desutom Lisa's krop i byggboden

Och jag har läst, och läser om och om igen, FUP.
Missing people är några tusen fler som söker än vad pappas militärkompisar var. Missing people söker med bara ca en meters mellanrum mellan varje person i väldigt maklig takt, dvs de finkammar hela byggden.
2015-10-31, 09:20
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Tyvärr är det inte så enkelt.

Din teori stämmer inte överens med beslagsprotokollet eftersom då borde själva fodralet hittats bland de sista i riktning mot Martorp.

Se sid 765 i FUP.

Det sista i riktningen som hittas är nycklarna. I normala fall är det de tyngsta föremålen som skakas ut lättast och därmed först.

tror inte allt låg i fodralet, mobilen va krossad redan, han hade slitit den från henne när hon försökte ringa sos, stampade sönder den, o fodralet föll ned där också, sen när han vira in lisa i plast, tog han hela lilla högen m grejer o slängde in o dem blev intrasslade i plasten men stack ut ur dörren, va som skaka ut först när han körde hade m å göra hur intrasslade sakerna va, nycklar kan sitta fast hårdare o längre in i plasten o ramla sist

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in