2015-10-31, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Ahh..du menar att hon skadade sig då han drog av henne hjälmen lite för vårdslöst? Det kan också stämma och i övrigt kan blodet ha spridits som jag tidigare sa. Ok hjälmen kan ha varit av. Jag ger mig
Nej, det menade jag inte men du kan få ett stilpoäng.
För why not? Jag antar han inte var den mest ödmjuka i hanterandet.
2015-10-31, 18:45
Medlem
Det måste stå utan tvivel att det åtalade är skyldig. Därför måste man se till
alternativa gm. Sedan kan jag inte låta bli att tänka på GWs tidigare mantra:
Tro aldrig på slumpen. Vad skulle detta betyda för Lisa Holm-faller
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Varför ljuger du?
det var inte så det hördes under förhöret.

Det Enda som räknas är de allra närmaste vittnesuppgifterna.
Efter tid så försvinner minnesbilder och detaljerna går förlorade.

Det kollegan berättade var att Lisa berättade att gästen Inte skulle bli arg/ta illa upp om han fick en annan soppa - eftersom det var hennes Pojkvän.
Dvs typ: ""Nej han kommer inte bli arg, det är ju min pojkvän/kille."

Angående kollegans "språkkunskaper" så är det inget problem.
Hon pratade utan problem i förhören, hon återgav utan problem samtalen med Lisa.

En person utan språkkunskaper hade gjort som de tre balterna, att antingen bryta kraftigt/inte hitta rätt ord, eller använda lika dålig engelska eller använda tolk.
Kollegan pratade fritt

Dessutom - Allt som står om Lisa o hennes personlighet i fupen visar att Lisa var på jakt efter en ny pojkvän.
Att hon sökte Aktivt efter ny pojkvän.
Att hon inte hade något emot att tillomed träffa killar hon inte kände.
Att hon använde internet för att söka efter killar.

Dvs - tillsammans med kollegans vittnesuppgifter att Lisas pojkvän satt i caféet visar Lisas aktuella personlighet att det dessutom är Troligt att hennes nya/blivande pojkvän var o hälsade på.

Du har undvikit en hel del svar nu där du blivit fullständigt idiotförklarad.

Du postar skit helt uran belägg? Sökte kontakt på internet? Enligt FUP lade hon till en tjejkompis vän på snapchat. Thats it.

Är du efterbliven?
Medlem
kardashanarsels avatar
Men om frun var arg på Lisa? Hon misstänkte genom brodern att NB stod och iakttog flickor vid café. Hon slår ihjäl Lisa.Brodern och frun håller ihop de ger varandra alibi. De påstår att MGM varit orolig och rökt mycket .Vem talar sant .De kan ljuga .Det kan även vara någon annan
2015-10-31, 18:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag är starkast inriktad på att han planerat att göra så här, mer än att han av en händelse fått syn på Lisa vid caféet.
Det räcker att han fått syn på mopeden, och egentligen räcker det om han hört en moped passera förbi hans bostad på morgonen.
Helt klart känns det så. Han är helt redo, men letar offer - sitter som en pinknödig på nålar när denna lust slår till. Med tanke på Adriana och jag finner repet där i kopplingstation väldigt suspekt.
2015-10-31, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skärp dig din fjant. Ska du skriva om att pappan anordnat mordet i var och vart annat inlägg kan du tala klarspråk på frågorna jag ställer.

Det var väl själva fan va feg Du är egentligen. Det är ett jäkla gnäll men du står inte för orden.

En utredning måste bedrivas med försiktighet. Det har tyvärr inte Skövdepolisen Grova Brott insett.
Vem tror du dödar i hastigt vredesmod? Utifrån uppblossande känslor? Vad tror du? Svara gärna på frågan. Det handlar inte om Lisa-fallet utan gäller generellt.
2015-10-31, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Återigen, om du hade läst FUP så hade du vetat att DNA spår hittades på BÅDE ut och insidan, vilket jävla troll du är alltså.

Lisa hade två par byxor på sig. Ett par jeans och ett par träningsbyxor.
Jeansen hade hon innerst. Byxorna var vrängda ut och in och nerdragna nere på smalbenen.
Även hennes trosor satt nere på smalbenen. På jeansen som Lisa hade på har följande spår säkrats:

- På vänster ficka fram var det blod från Nerijus.
- På avigsidan vid knäppningen var det blod och i det blodet finns ett bland-DNA
från Lisa och Nerijus.

- I ett område vid knäppningen var det ett bland-DNA mellan Lisa och Nerijus.

På Lisas träningsbyxor som satt utanpå jeansen, har följande spår säkrats:

- Avigsida höger upptill bland-DNA Nerijus och Lisa.
- Rätsida höger upptill bland-DNA Nerijus och Lisa.
- Avigsida vänster upptill bland-DNA Nerijus Lisa.

Säkrat följande spår på jackan:

- blod på jackan från Nerijus.
- DNA från Nerijus har säkrats på båda ärmarna.
- På jackans bakstycke och ärmar har man säkrat DNA inom fyra områden.

I alla områdena är det säkrade spåren ett bland DNA mellan Nerijus och Lisa

Polisen har inte sökt DNA brett.
2015-10-31, 18:49
Medlem
Ursprungligen postat av nopomil
Jag har skrivit om detta. T o m två gånger. Men ok - jag gör det en gång till.

Mordet har skett i plötsligt vredesmod. Det sexuella motivet är arrangerat.

Citat:
Är det en Xenia variant - ynglingen från Skövde är pappan som mördar.

Hur känner Pappan litauen då så att han kan städa upp?

Två meningar är hans förklaring till alternativ gärningsman, när han skriver spalter om annat ovidkommande? Hahaha, verkligen.

Ok nopomil, i vredesmod och motiv sexuellt arrangerat, utveckla detta så vi kan följa hur du tänker, det där säger inte mycket. ELLER, länka, du säger du har skrivit om det 2 ggr tidigare.
2015-10-31, 18:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Just det.

Hon vägrade att berätta.

Så nära ett erkännande som det bara går att komma, att hon vet betydligt mera än vad hon har gjort gällande.

Precis så upplevde jag det med. Även om hon inte är delaktig känns det som hon vet något
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Ja precis så tror jag med
Vad kan ha fått gm så arg?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Du har undvikit en hel del svar nu där du blivit fullständigt idiotförklarad.

Du postar skit helt uran belägg? Sökte kontakt på internet? Enligt FUP lade hon till en tjejkompis vän på snapchat. Thats it.

Är du efterbliven?

Lisa skickade ett snap till en pojke hon gillade 14.30. Strax innan föräldrarna kommer.
2015-10-31, 18:51
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Så hjälm på, hängd, hjälm av, tejpad efter döden? Tror du inte en sexualsadist gillar själva skräcken med tejpandet?

Det tror jag.
En sadistisk personlighet hade tveklöst Älskat ett utdraget tejpande.
det hade varit nästintill det vviktigaste i hans fantasi. Och han hade gjort det omsorgsfullt och utstuderat.

Men, som jag tidigare skrev, så påminner detta fall om ett typiskt sk Arrangerat mord.
Sättet hon var instoppad i ett litet skåp, med kläderna taktiskt neddragna och utvända - men Utan nåson som helst sexuell inblandning.

DET är Udda.

Det är Exakt ngt sånt en som ville Arrangera ett ofrvilligt dråp hade gjort.
dvs för att få det till att SE ut som ett sex-mord av något perco.
Så att ingen sk titta åt hans håll.

JAg har redan från början förkalrat att många detaljer i detta fall påminner Starkt om arrangerade saker.

Som tex Mopedens nyckel.

De utslängda spåren.

Och nu, Lisas avklädning, utan sex-spår.

Låt oss anta att Nejirus dödat henne. Men isf kan det itne ha varit pga sex-motiv. Utan då av en olycka.
Och han/de arrangerade det för att se ut som sex-mord så de själv inte skulle bli misstänkta ...
Men det håller inte med tanke på Nejirus alibi, som är allt för stabilt för att rubbas.

Mopedolycka då?
Tänk på att -
1. Mopeden fördades Söderut
2. Söderut hittades krosade mobilskalet
3. pappan var den ende som hade förklaring till skadorna på mopeden
4. pappan var den förste att pilla på mopeden
5. pappan råkade utlösa larmet på caféet
6. pappan körde i en hisnande fart (tog bara 30 min, hälften av beräknad tid för Lisas mopedfärd))
7. pappan var Arg för han trodde Lisa skulle på fest med Pojkar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in