2015-10-31, 18:20
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Åh se på fan - har ni paus?
Var det inte pappan som blev arg och mördade Lisa i morgonvarianten? Gästen var väl inte arg.
I fupen står det tydligt att personalen blev oroliga för att gästen skulle bli just Arg om han fick fel soppa.
De hade rätt. Han Blev uppenbarligen arg, så arg att han bestämde sig för att komma tillbaka när de stängt och överfalla Lisa.

Nej.
Men det Är sant det som stod där. Lisa berättade att hennes pojkvän var i restaurangen.
Hennes kollega berättade det.
Det är sådant man Minns, om någon berättar en sådan sak.

Telefonsamtalet till pappan "Det är kalrt nu" med unga mansröster i bakgrunden, visar också att pojkvännen kommit tillbaka.
FLERA vittnen ser bil + personer utanför caféet just vid stängningsdags. De ser även Lisa (flicka med långt blont hår).

Tillomed balterna berättade redan före de blivit officiellt misstänkta att de sett en bil utanför caféet vid stängningsdags.

Och varför tramsar du om pappan?

Pappan Ljög ju Bevisligen i domstolen.

Lisas vänner o kollegor berättade en Helt annan bild av Lisa än vad pappan ens själv förstod, ville förstå.
Lisa hade ett Dåligt förhållande med sin pappa - tyckte Hon (pappan ljög i domstol o sa tvärtom).
Varför ljuger pappan om detta? Varför vill ha ge en bild av ett bra förhållande i domstolen, när det inte var sant?
2015-10-31, 18:21
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Om det mot förmodan då skulle varit mg...
Varför är han enligt er teori på väg ut ur ladan?har A) mordet redan skett
Eller b) på väg att begås

Jag har inte läst hela eran konversation
Så jag vet inte vid vilket tillfälle detta skulle vara. Jag bara berättade att mitt hår skiftar i färg. När jag är svettig eller har duschat ser det brunt ut
2015-10-31, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Polisen i dagens Expressen: "Vår uppfattning är att jackan och hjälmen placerats i rishögen i samband med att kroppen kördes till Martorp. De andra dagarna har han haft begränsad möjlighet att vara där."

Varför hittade då inte de personer som jobbade på Martorp jackan och hjälmen? Söndag till fredag låg de i rishögen och ingen såg. Inte ens fem bilar med militärer som sökte Martorp på torsdagen.

"Men man sökte ju en flicka och inte efter saker" har jag hört någon säga.

Det är ju dock inte riktigt sant, man sökte konstant också efter fynd som kunde leda vidare till flickan. Hjälmen hade man ju också en extra efterlysning på.

Anledningen till att polisen säger detta är mycket riktigt att NB har haft mycket små möjligheter att lägga jacka och hjälm där efter söndagen.

Vilket cirkelresonemang polisen sysslar med. "Vår uppfattning" -det är subjektivt.
Vi vet ju nu att litauern misstänktes redan den 8:e. Ingen annan gm har alltså varit aktuell.
Alla förhör med grannarna genomfördes efter fyndet av Lisa då mgm:s redan var gripna.
Om inte detta är tunnelseende - vad är det då?
2015-10-31, 18:24
Medlem
Citat:
Hohoho!
Nopomil, XavvonZac, Vastmanlanning!

Jag anropar er eftersom ni tar upp pappan gång efter annan i misstron.
Kan ni 1. berätta om hans roll i det hela 2. samt hur NB:s blod DNA är överallt - speciellt på insidan av hennes byxor, tack.

Först får du lära dig när insida blir utsida.
2015-10-31, 18:26
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Precis som du sa, han trodde det var en fickringning och behövdes inte tas som anledning till oro. Han åkte hemifrån ca 45 minuter efter att Lisa skulle ha kommit hem.

Varför skulle han mörda sin dotter? Motiv? Om det nu är det du tror?
Fel!

Pappan åkte efter 30 minuter. Inte 45 min.

Pappan blev Orolig pga fickringningen.
Eftersom det innehöll okända unga mansröster.
Därför satt pappan och gnagde på sina naglar fram till 2000.
Han började misstänka att Lisa tänkte gå på fest.

Pappan har ju redan tidigare åkt och tvingat ut Lisa från fester hon gått på.

Pappan var alltså på väg att kidnappa sin dotter.
Han trodde hon var på fest - med POJKAR.

Det var Därför han åkte redan efter 30 minuters sen hemkomst.
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Dels så, men jag uppfattar att verktyg i ladan är LÅ´s som han ibland lånar ut, samt att det uppges att verktyg som funnits tillgängliga för bröderna är främst på Martorp/maskinhallen + deras egna bil.

Är det plåtsaxen (ehh,, kökskniven) du funderar över?

Jag funderar på om det var till ladan han var på väg och där såg Lisa? Eller om han sa det för att det inte skulle
vara misstänkt om han sågs vid ladan vid den tiden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Gärna med motivbild och redogörelse för vilka som som saknar alibi för brottstidpunkten (runt 18:30 på söndagen alltså).

Du vet inte ens om det var "runt 18.30".
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Så hjälm på, hängd, hjälm av, tejpad efter döden? Tror du inte en sexualsadist gillar själva skräcken med tejpandet?

Det tror jag.

Nu fick du min trötta hjärna att jobba.
Hittade man inte ett örhänge nästan vid den omtalade brunnen med handsken och en plopp?
För mig som ofta har plopp måste den hakat i för att lossna. Så om nån rycker av hjälmen borde de flyga en bra bit
2015-10-31, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vilket cirkelresonemang polisen sysslar med. "Vår uppfattning" -det är subjektivt.
Vi vet ju nu att litauern misstänktes redan den 8:e. Ingen annan gm har alltså varit aktuell.
Alla förhör med grannarna genomfördes efter fyndet av Lisa då mgm:s redan var gripna.
Om inte detta är tunnelseende - vad är det då?

Tunnelseende är även när man inte svarar på frågan om att avge en förklaring till sin egen märkliga teori, vilket du konstant vägrar att svara på.
2015-10-31, 18:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hustrun som vägrade att berätta.

Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det jag reagerade på när de hade frun i telefonen var hur hon uttryckte sig.
Hon sa -jag vägrar berätta
Det sitter som en spik i mig

Just det.

Hon vägrade att berätta.

Så nära ett erkännande som det bara går att komma, att hon vet betydligt mera än vad hon har gjort gällande.
2015-10-31, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Först får du lära dig när insida blir utsida.

Infantilt svar tycker jag, dela med dig av din alternativteori är du snäll, eller klarar du inte det?
2015-10-31, 18:29
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Visste NB något under pizzaköpet?

Du kan inte utesluta alla andra förklaringar än att NB har mördat Lisa.

Men det var väl så att din teori är att NB städat efter mordet. I så fall skulle väl städet ha ringts in så snabbt som möjligt efter mordet. Skulle man ha sökt honom 1 1/2 timme efter mordet? Varför inte med en gång? Han var ju enligt egen utsago hemma.

Är det inte väldigt riskfyllt att ha en död människa hängande i ladan närmare två timmar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in