2015-10-31, 18:07
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Polisen och åklagaren ska vara opartiska och även ta fram uppgifter som talar för den misstänkte, så sådan oro är obefogad. Precis som joggaren fick vara med om en fotokonfrontation skulle även detta vittne ha varit med om en.

Mja, det är nog för osäker identifikation för det, vittnet kör bil,

Joggerskan, är ju 50cm från NB när han stoppar henne, hon känner oxå att han stinker rök vilket alla äckliga rökare gör, och denna borde stinka rök från 3-5m håll, så det är oxå ett indicium imo.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vi har bara ett enda vittnesmål på vad som sas i den sk fickringningen. Samtalet varade 15 sekunder.
Troligt att det var en fickringning? Varför ringde inte Stefan Holm upp igen - särskilt med tanke på hur kontrollerande han är? Eller åkte han med en gång då?

Han ringde inte upp igen för han hörde Lisas röst, lugn och sansad tala till någon.
Läs för fan FUP ditt troll.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Men om han gick UT ur ladan 18.30 och Lisas mobil dog
18.23 har han ju bara varit i ladan i 7 minuter. Om det var
precis efter 18.30 ger det ju mg ännu kortare tid. Varför skulle
Gm gå ut ur ladan efter 7 minuter?!

Han kan ju ha tagit Lisa med våld (alt lockat med henne) till ladan, under tiden går nåt snett och Lisa kanske blir medvetslös. Han tror att hon är död och tänker: fan, jag måste röja undan mopeden! Han går ut men ser att han är iakttagen och vänder in igen.........allt detta behöver inte ta mer än några minuter.
Alternativt att Lisa blir oskadliggjord och han hämtar sin bil och lägger henne i den.

Som jag redan skrivit innan så tror jag att det finns förflyttningar som inte är redovisade/upptäckta.
2015-10-31, 18:08
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tycker det är väldigt rörigt med det här verktygsletandet. Dom har verktyg i ladan, bilen, spritfabriken och MARTORP. Jag får inte ihop det någon av dom säger i förhör ang detta.

Tack för svar.
Då va jag inte ensam om att tycka det var en aning rörigt. ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Enligt min hypotes
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
kom alla tre i bil in på gården där Lisa stod. Alla visste att det hade skett stölder på kafeterian och de tre anade att Lisa förstod vad de hade tänkt göra. Det är förstås en svaghet i hypotesen, men jag föreställer mig att de kände sig avslöjade och att de handlade så som psykopater ibland handlar när de känner sig utsatta.

En förklaring till den åtalades obrutna motstånd skulle kunna vara att han hämtar kraft ur det faktum att han "offrar sig" för sitt barn, sin fru och sin bror.

Caféet va ju larmat.... tror du de skulle vågat sig på inbrott?
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Hur menar du att det är "så jävla självklart" att "Det är Min pojkvän som ska ha soppan" ska tolkas som: "Det är gästens pojkvän."???
Förklara det är du vänlig.
Tänk även på att Lisa valde att avslöja att det var hennes Pojkvän för att visa att han inte skulle bli arg pga fel soppa.
Så Hur menar Du att Lisa skulle ha menat att gästen inte skulle bli arg eftersom gästen hade en pojkvän ???
Är du på riktigt eller?
Eller du kanske vill få oss att tro att Lisa var utvecklingsstörd?
Åh se på fan - har ni paus?
Var det inte pappan som blev arg och mördade Lisa i morgonvarianten? Gästen var väl inte arg.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hjälm på: klappat till henne, bitit sig i läppen/spräckt läpp.
Hjälm av: Kan ha klappat till henne med den, näsblod eller sprucken läpp.
Hjälmen blod kan även vara gammalt - hade hon inte voltat med moppen?

Ok...kort och koncist förklarat
Volt med moppen...kanske hade man bytt ut hjälmen? En pappa med säkerhetstänk.
Hjälm av: borde ha lämnat stänkspår...då han svingat hjälmen.
2015-10-31, 18:09
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, det kan också ha uppstått genom att NB skar ner Lisa och maskerade dödsfallet som sexmord. Det är varken konspiratoriskt eller okunnigt om DNA.

Konspiratoriskt så du hamnar i lådan tillsammans med alla andra foliehattar
2015-10-31, 18:09
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vi har bara ett enda vittnesmål på vad som sas i den sk fickringningen. Samtalet varade 15 sekunder.
Troligt att det var en fickringning? Varför ringde inte Stefan Holm upp igen - särskilt med tanke på hur kontrollerande han är? Eller åkte han med en gång då?

Precis som du sa, han trodde det var en fickringning och behövdes inte tas som anledning till oro. Han åkte hemifrån ca 45 minuter efter att Lisa skulle ha kommit hem.

Varför skulle han mörda sin dotter? Motiv? Om det nu är det du tror?
2015-10-31, 18:10
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Skulle detta stämma med avledningsmanöver, vilket det mycket väl kan göra, så var detta verkligen ett mycket smart handlande. Här fick han nog hjälp med att göra så.

Ju mera jag tänker på detta, så undrar jag om inte just detta med avledningsmanöver kan vara den riktiga anledningen till att LH personliga tillhörigheter kom att spridas på det sätt de gjorde.

Det jag reagerade på när de hade frun i telefonen var hur hon uttryckte sig.
Hon sa -jag vägrar berätta
Det sitter som en spik i mig
Senast redigerad av Willow1 2015-10-31 kl. 18:12.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta diskuterades en del igår om en ev. avledningsmanöver från trions sida.

Jag säger inte att det är så, men det kan ha varit på det sättet att NB, IB och AB planterade ut LH personliga tillhörigheter. Kan vara orsaken till att dessa tillhörigheter kom att hittas på ställen som redan var genomsökta
.

SH gav också uttryck något i stil med att "det kändes som om någon ville driva med dem".

Detta kan ju vara anledningen till deras ovilja att säga någonting i rätten. De har blivit avförda som medhjälp till brott. De har inget intresse av att riskera att behöva säga nåt så att de återigen bli misstänkta.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vittnet (pizzaköparen), som såg den mörkklädde mannen med det mörka, rufsiga håret komma från ladan strax innan kl 18:30, borde ha fått genomgå en fotoidentifiering. Precis som joggerskan fick göra. Det är anmärkningsvärt att detta ej har gjorts.

Det är nämligen inte säkert att mannen som kom från ladan är NB. Han har inte mörkt hår, utan snarare cendréfärgat.
Om håret är blött/svettigt då? Då blir det mörkare...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in