2015-10-31, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Tro mig, man flyttar inte ett fyra dagar gammalt lik hur som helst, om det inte legat väldigt svalt... Det savar som fan och luktar as.. Lämnar STARKA doftspår som inte går att dölja knappt.... Ja, jag har luktat på ruttna lik som legat i rumstemperatur i 3 dygn... Vidrigt och kroppen läcker och blir "bloatad"...ser ut som en fet blå uppblåst rymdgubbe, tungan får inte plats i munnen, ögonen står ut så att det känns som att dom ska poppa ur skallen... Allt är så uppblåst så att kläderna nästan spricker. Om kroppen legat svalt så är saken en annan.

Lisa har legat svalt. De som har gjort det här kan sin sak.
2015-10-31, 17:56
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Jag har en FUNDERING angående vad NB själv säger i polisförhör om sina förehavanden;

NB kommer ju tillbaka hem och säger att han inte hittar verktygen. Jag får uppfattningen att han sen menar att han ska åka vidare å leta efter dessa.

Bröderna säger att de har verktyg typ överallt men framförallt i ladan.

Är det korrekt uppfattat av mej eller?

De som inte har läst FUP:en å bara vill säga att jag är dum i huvudet å spekulera behöver inte svara!!!
2015-10-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Dominanta mödrar...brukar väl snarare ge homomän?
Däremot män med anknytningsstörningar i barndomen
eller män som vuxit upp i dysfunktionella familjer med
Empatistörningar, där kvinnor föraktas. En mgm som
letar kattungar och tar hand om lillbrorsan. Jag vet inte.
Borde inte gm visat dessa empatistörningar tidigare?
Finns det andra i utredningen som mer tenderar att ligga
åt det psykopatiska hållet?
Fast det är ju vitt skilda saker; mitt ex är en stor djurvän och ställer upp på sina brorsor, han också. Det är med mamman de har problem.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, det kan också ha uppstått genom att NB skar ner Lisa och maskerade dödsfallet som sexmord. Det är varken konspiratoriskt eller okunnigt om DNA.

Jag fattar bara inte vitsen med det. Det verkar att göra allt så onödigt komplicerat. Ologiskt.

Om det är lite tid för EN gärningsman så är det ju ännu mindre tid till att ringa någon annan efter att man har mördat. Om det är så du tänker.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Enligt rättsläkarna placerades kroppen i klädskåpet innan full likstelhet inträffat.

Jag har redan svarat på detta så se tidigare svar.
Tror du inte jag läst fupen?
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Hur tror du blodet kan ha kommit dit då? I hjälmen?
Hjälm på: klappat till henne, bitit sig i läppen/spräckt läpp.
Hjälm av: Kan ha klappat till henne med den, näsblod eller sprucken läpp.
Hjälmen blod kan även vara gammalt - hade hon inte voltat med moppen?
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej och det behöver inte heller finnas några spår efter dem på hennes tillhörigheter.

Om det nu var på detta sätt?

Ok, varför anser du då att det är "stor sannolikhet" att de är inblandade när ingenting tyder på det?
2015-10-31, 17:59
Medlem
Citat:
Med stor sannolikhet så ligger nog detta närmare sanningen än hennes "rädsla" för den "stygga" och "elaka" svenska polisen

Det kan du inte bedöma. Du har förmodligen aldrig varit rädd för polis.
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Åkte NB förbi ladan kl 18:30 på hemväg från pizzaköp? Du förväxlar NB med vittnet i bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror det var NB som kom ut ur ladan.

Vittnet (pizzaköparen), som såg den mörkklädde mannen med det mörka, rufsiga håret komma från ladan strax innan kl 18:30, borde ha fått genomgå en fotoidentifiering. Precis som joggerskan fick göra. Det är anmärkningsvärt att detta ej har gjorts.

Det är nämligen inte säkert att mannen som kom från ladan är NB. Han har inte mörkt hår, utan snarare cendréfärgat.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Polisen och åklagaren ska vara opartiska och även ta fram uppgifter som talar för den misstänkte, så sådan oro är obefogad. Precis som joggaren fick vara med om en fotokonfrontation skulle även detta vittne ha varit med om en.

Varför detta vara till fördel för den misstänkte? Ett osäkert vittne är ett osäkert vittne..han kan likväl ha sett MGM komma ut ur ladan.
2015-10-31, 18:00
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Lisa har legat svalt. De som har gjort det här kan sin sak.

Och varför har dom gjort det? Motiv?
2015-10-31, 18:00
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Detta diskuterades en del igår om en ev. avledningsmanöver från trions sida.

Jag säger inte att det är så, men det kan ha varit på det sättet att NB, IB och AB planterade ut LH personliga tillhörigheter. Kan vara orsaken till att dessa tillhörigheter kom att hittas på ställen som redan var genomsökta.

SH gav också uttryck något i stil med att "det kändes som om någon ville driva med dem".

Fetade är ju bara trådsanningar finns ingen riktig substans i

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in