2015-10-31, 16:46
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Hon kanske var vid liv ända tills den dagen hon flyttades?
Nä...då hade de kunnat fastställa dödsögonblicket...nu var hon rätt illa däran...så detta gjorde det omöjligt.
2015-10-31, 16:48
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hotbilden är väl isf lika med noll eftersom gärningsmannen snart sitter av ett livstidsstraff.
Såvida detta inte utfördes som uppdrag...så kanske finns det villiga ersättare efter stormen har lagt sig?
2015-10-31, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ge dig. Hade det varit aktuellt hade polisen redan gjort det

Finns med i FUP
Apell, Lars Olof Ingemar Anmälare

Kanske dags att sluta vara konspirationsfanatiker

Du svarade ju inte på mina frågor: varför och vem och varhän?
Om du inte har någonting att tillföra - avstå.
2015-10-31, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Det finns ju en Lars Apell som är skriven i Götene enligt Ratsit.se och född 1956. Om han är anmälare men inte vittnar. Konstigt.

Undrar vad han har med denna sak att göra.
Konspirationsteoretiker välkomna att spåna.

Konspiration? Han står som anmälare i fupen.
2015-10-31, 16:51
Medlem
Nu har jag ju inte följt tråden så noga, men jag vill dryfta lite om en sak: Det är inte sunt att man som vuxen man har kontakt med sin mor VARJE dag. Jag kommer osökt att tänka på Oedipuskomplex. Män som inte frigör sig riktigt från morsan och lever ett eget liv, riskerar att s a s bli sittandes i mammas knä för resten av livet

Detta skapar en frustration hos mannen som kan ge ett aggressivt beteende och en sned sexuell funktion ( impotens t ex ). Jag har själv levt med en sån här kille, och tog mig lyckligtvis ifrån honom ganska fort! Han var beroende av sin mor, lät henne styra sig, satte upp henne på piedistal. Det värsta var att de enda gångerna han hade lust med sex, var när vi hälsade på hans morsa eller nyss varit där Det var inget jag tänkte på alldeles i början, men sen

Sensmoral: Håll distans från morsorna killar!
2015-10-31, 16:51
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Såvida detta inte utfördes som uppdrag...så kanske finns det villiga ersättare efter stormen har lagt sig?

Njae...skita på golvet och runka i lampskärm, gör i alla fall att jag drar öronen åt mig gällande att han dödat på uppdrag av någon annan.
2015-10-31, 16:52
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Precis! Det kanske gör det. Tycker du inte att saken borde utretts? OM blodet kommer från tungbenet så har åklagaren fel. Då hade hon hjälmen på sig när hon dog. Ganska viktig fråga, tycker jag.

Ja, eller så kan det vara så enkelt att hjälmen låg nedanför på backen där hon blev hängd och blodet har droppat ner i hjälmen t.ex..

Det är inte en särskilt intelligent slutsats du drar "hjälmen måste ha varit på" när det finns hundratals olika sätt blodet kan ha hamnat där.
2015-10-31, 16:54
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Och bara två skador är påvisade: på tungbenet och i knävecket. Välj själv!

Som sagt, det finns ett sekretessbelagt obduktionsprotokoll. Fler skador?
2015-10-31, 16:55
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Javisst - och anledningen har vi inte en susning om. Däremot ter det sig som om det varit blödning då det sitter blod på hennes kläder, handleder, fingrar, ena bröst - dvs en blödning som inte kan förklaras med tungbenet.
blodet kan inte ta sig ner...snöret hindrar ju detta så det kommer nog ut via munnen och kan då hamna lite varstans beroende på hur kroppen hanteras...
2015-10-31, 16:55
Medlem
Citat:
Uppgifter sekretessbelagda pga yrke? Detta är ett skäl att sekretessbelägga nämligen.

Ja han är sannolikt militär. Varför dyker han upp överhuvudtaget som anmälare?
Vid sidan av pappan. Samma dag dag den 8:e som polisen började misstänka litauerna.
Vad sa egentligen pappa Holm och Apell till polisen? Pekade de ut litauerna.

Märk väl att militärerna och pappa Holm fortsatte "söka" ensamma framåt gryningen.
Fanns tid att plantera diverse handskar och örhängen m m
Ladan var inte avspärrad. Den var ju avsökt och säkrad. Sedan dyker handsken upp.

Det är för mycket som inte stämmer här.

Jag vidhåller: mordet har skett i vredesmod. Så in med Apell i rätten.

In med MP-Lars också. Eller är det samma person?
2015-10-31, 16:56
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Javisst - och anledningen har vi inte en susning om. Däremot ter det sig som om det varit blödning då det sitter blod på hennes kläder, handleder, fingrar, ena bröst - dvs en blödning som inte kan förklaras med tungbenet.
Varför inte?
2015-10-31, 16:58
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du har inte hört talas om att likstelheten upphör?

Säger du detta nu igen? Läs svar på detta.

Det finns likfläckar på en död kropp. Av dem kan man utläsa om en kropp har flyttats.

Rättsläkarna är experter på detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in