2015-10-31, 17:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Det fanns som sagt ett vittne från Källby,
som for förbi ladan 18.30. Han var på väg
att köpa en pizza som han hade kvitto på.
Vem är detta vittne? Det måste
ju rimligen vara ett huvudvittne!? Han påstod
att han sett någon i mörka kläder komma ut
från ladan?! Är det en trådsanning eller ett
äkta vittne?
FUP, sid 312
2015-10-31, 17:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Njae...skita på golvet och runka i lampskärm, gör i alla fall att jag drar öronen åt mig gällande att han dödat på uppdrag av någon annan.
Då har du en idealiserad bild av uppdragsmördare:

Lite off topic, men om du vill ha svar på dina frågor om åtalet kan du börja med:

2015-10-31, 17:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
En avledningsmanöver från trions sida?

Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Är det någon som har funderat på om fynden av Lisas tillhörigheter planterats.... Av brodern eller frugan.? Säg att de fattade vad Nerijus gjort och hittade tillhörigheterna till Lisa och planterade ut dem för att hjälpa polisen att hitta GM. Inte enligt Ockhams princip direkt, men med tanke på att handsken dök upp i ladan när brodern stod där... Det skulle vara en möjlighet iallafall. Jag är såklart mest inställd på att händelseförloppet är det som LGW framställer det.

Ja jag har också funderat en hel del över detta.

Både hustrun och brodern har nog med stor sannolikhet varit NB behjälpliga med att plantera ut LH tillhörigheter. Kanske var detta tänkt som en avledningsmanöver från deras sida?
2015-10-31, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det där har jag också funderat på! Dominant mamma som han inte har frigjort sig ifrån. Jag kan inte utveckla det mera, är inte kunnig i ämnet.
Jag har läst rätt mycket om fenomenet och förstått att männen kan få ett kvinnoförakt också, förutom störd sexualitet. Det vore ju önskvärt om gm:s relation till mamman kunde belysas i TR, oedipuskomplex väger tungt!
2015-10-31, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Det här fallet visar tydligt kopplingen mellan Missing People och polis och militär. Det är illa och obehagligt.

Pappa Holm säger själv att "hälften av MP-gänget har en connection till mig och min familj".

MP misstänkliggör litauerna. Polis använder sig av MP:s misstänkliggörande av litauerna i förhör. Så här ska det inte gå till.

Håller med om att detta inte känns bra.
2015-10-31, 17:11
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Både hustrun och brodern har nog med stor sannolikhet varit NB behjälpliga med att plantera ut LH tillhörigheter. Kanske var detta tänkt som en avledningsmanöver från deras sida?

Har du seriöst oxå blitt infekterad av konspirationsvirus

Har tyckt att du var en av de redigare tänkarna runt detta och seriöst gjort undersökningar som faktiskt stämt en hel del, men nu stoppade jag in dig i lådan tillsammans med dom antra alternativteoretikerna och foliehattarna, börjar bli fullt i den lådan
2015-10-31, 17:12
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja han är sannolikt militär. Varför dyker han upp överhuvudtaget som anmälare?
Vid sidan av pappan. Samma dag dag den 8:e som polisen började misstänka litauerna.
Vad sa egentligen pappa Holm och Apell till polisen? Pekade de ut litauerna.

Märk väl att militärerna och pappa Holm fortsatte "söka" ensamma framåt gryningen.
Fanns tid att plantera diverse handskar och örhängen m m
Ladan var inte avspärrad. Den var ju avsökt och säkrad. Sedan dyker handsken upp.

Det är för mycket som inte stämmer här.

Jag vidhåller: mordet har skett i vredesmod. Så in med Apell i rätten.

In med MP-Lars också. Eller är det samma person?
Vilken tur att dom hade Nerijus blod med sig... de kanske hade dresserat myggor som sög blodet från den oskyldige Nerijus och sedan fick myggorna ett slags kräkmedel och kastade upp blodet så att de kunde plantera den ack så oskyldige Litauerns blod på Lisas kläder... Ärligt sagt släpp konspirationsteorierna för det finns en egen tråd om mordet på Lisa där man luftar sina galna ideer på.... no hard feelings? men det är verkligen löjligt att tro att kriminalarna har missat sådana saker, det finns inte i min bok.
2015-10-31, 17:13
Medlem
Mordet kan ha skett i vredesmod. Något måste
ha triggat gm. Kan förklaringen finnas i vad som
skedde i caféet under dagen eller kanske gårdagen.
Kan någon av Lisas kollegor hamnat i konflikt
med någon gäst. Någon som inte fick sin vilja fram
eller som inte fick den respekt han tycker att han
förtjänade. Vissa gubbar kanske har svårt att bli
tillrättavisade av unga tjejer. Kanske gm har ett
latent kvinnohat som väcktes till liv. Män som hatar
kvinnor. Med hjälm på huvudet är det svårt att se
vem som är vem. Kan gm ha tagit fel?
2015-10-31, 17:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Finns inget att hämta hos IB i form av vittne för försvarets räkning.

[quote=countrychick|55229593]Dessutom är det ju fråga om att vittna per telefon, hon behöver alltså inte ens träffa den stygga svenska polisen för att berätta som version av vad som hände den där söndagen. Hade hon, utan att ljuga, kunnat ge sin älskade make alibi genom att vittna under rättegången så är det fullständigt självklart att hon hade gjort det (när han nu faktiskt sitter åtalad före mord och kommer dömas till livstids fängelse). Då hade förstås även försvaret kallat henne som vittne och inte bara åklagarsidan.[/QUOTE]

Javisst hade IB gjort detta om hon hade kunnat men hon kan inte det.

Om så hade skett, så hade förstås NB försvarsadvokat också kallat in henne som vittne. IB hade ju varit ett mycket viktigt sådant. Rönnbäck har säkert förstått att där finns inget att hämta.
2015-10-31, 17:14
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Jag har läst rätt mycket om fenomenet och förstått att männen kan få ett kvinnoförakt också, förutom störd sexualitet. Det vore ju önskvärt om gm:s relation till mamman kunde belysas i TR, oedipuskomplex väger tungt!
Jag känner också igen det scenariot men har inte läst något om det, är det inte oftast män utan en egen partner som blir mest påverkade?
2015-10-31, 17:15
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Vad är bevisen för det? Eftersom du skriver "stor sannolikhet"?
2015-10-31, 17:15
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Det fanns som sagt ett vittne från Källby,
som for förbi ladan 18.30. Han var på väg
att köpa en pizza som han hade kvitto på.
Vem är detta vittne? Det måste
ju rimligen vara ett huvudvittne!? Han påstod
att han sett någon i mörka kläder komma ut
från ladan?! Är det en trådsanning eller ett
äkta vittne?

Ja, vittnet är äkta och förhöret finns i FUP.
Personen som kom ut ur ladan är man inte 100 % säker på och jag tror att nån tidigare i diskussionen skrev vittne, men menade egentligen personen.
Åklagaren är nog inne på att personen är NB, även om signalementet inte stämmer helt.
Jag är av samma uppfattning och tror NB överrumplade LH vid mopeden och fick med sig henne under hot. Han har gömt sig i närheten av mopeden innan tjejerna kommit ut, antingen innan Julia åkte med sin moped eller direkt efter. Min teori.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in