2015-10-29, 09:46
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Haha! Du hänvisar till den vanliga ordningen som om det var en naturlag.

Enda skälet till att Frankrike bjuder in Barca är för att de ska spela i högstadivisionen med sitt stjärnspäckade lag. Antingen kastar man ut ett extra bottenlag eller utökar platserna i ligan.

Varför skulle Barcelona gå före? För att de är ett bättre lag? Förtjänar de att spela i Ligue 1 mer än ett franskt lag? Att Frankrikes premiärminister säger att Barcelona gärna får spela i Ligue 1 väger väl lika tungt som om Löfven skulle säga att Köpenhamn fick spela i Allsvenskan. Och jag betvivlar att Östersund skulle mer än gärna ge upp sin plats åt Köpenhamn. Precis som klubbarna i Ligue 2 gladligen skulle ge platsen till Barcelona, utan de skulle gå till UEFA, FIFA och CAS. En process där de förmodligen skulle gå ut som vinnare.
Citera
2015-10-29, 12:53
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Förstod ingenting av det du just skrev

Vad Aron sa.

Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Varför skulle Barcelona gå före? För att de är ett bättre lag? Förtjänar de att spela i Ligue 1 mer än ett franskt lag? Att Frankrikes premiärminister säger att Barcelona gärna får spela i Ligue 1 väger väl lika tungt som om Löfven skulle säga att Köpenhamn fick spela i Allsvenskan. Och jag betvivlar att Östersund skulle mer än gärna ge upp sin plats åt Köpenhamn. Precis som klubbarna i Ligue 2 gladligen skulle ge platsen till Barcelona, utan de skulle gå till UEFA, FIFA och CAS. En process där de förmodligen skulle gå ut som vinnare.

Ja, för att de är ett bättre lag. Fattar du inte hur löjligt det skulle vara att matcha Barca mot korpenlag? Ligue 1 skulle få mycket mer internationell uppmärksamhet och pengar, det är inte direkt så att de är helt altruistiska och de Franska fansen får se fram emot fler bra matcher. "Klubbarna i Ligue 2"? Som att alla klubbar går upp... Man kan väl göra plats för ett extra Franskt lag i Ligue 1 då, vad vet jag. Klart det går att lösa.

Men du, kan inte du titta in i din spåkula och berätta hur det går för Valencia på lördag?
Citera
2015-10-29, 15:08
Medlem
NirvanAs avatar
Förutom Nolito och några till dök ett gammalt välkänt namn upp som potentiella anfallsvärvningar i januari för att ersätta Pedro som dragit till chelsea.. han är ändå bara nyfyllda 26.. det kunde man inte tro

Pato!
https://www.youtube.com/watch?v=K2EQQGFqxFY

Minns jag tänkte WOW när jag såg det målet mot barcelona, vilken speed... men det händer väl alltför sällan och han var väl jämt skadad?
Citera
2015-10-29, 22:17
Medlem
MentosFruitcores avatar
Det är klart franska ligan skulle vilja ha Barcelona med sig... Då lär ligan ta steget mot att bli en av de största, medan spanska ligan förlorar sitt bästa lag. Där kan vi snacka om pengar att tjäna. Kommer aldrig hända dock.
Citera
2015-10-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Förutom Nolito och några till dök ett gammalt välkänt namn upp som potentiella anfallsvärvningar i januari för att ersätta Pedro som dragit till chelsea.. han är ändå bara nyfyllda 26.. det kunde man inte tro

Pato!
https://www.youtube.com/watch?v=K2EQQGFqxFY

Minns jag tänkte WOW när jag såg det målet mot barcelona, vilken speed... men det händer väl alltför sällan och han var väl jämt skadad?

Pato är brasiliens Fernando Torres nu smacka han förvisso in en del mål förra säsongen men nej tack, inte Pato.

Nolito känns spontant som det absolut bästa alternativet. En ny henke/pedro är i alla fall prioritet då munir/sandro är för dåliga.
Citera
2015-10-30, 12:57
Avstängd
Halloween2s avatar
Celta har varit bra denna säsong och bidragit till att ligan har sett roligare och jämnare ut. Vem än inte bland annat tacka nolito för det? Och nu så drar Barca i honom, kul kul.
Citera
2015-10-30, 15:37
Medlem
OG-lovers avatar
Vad har hänt med Martin Ödegaard egentligen? Man har ju inte hört ett skvatt om honom.
Citera
2015-10-30, 17:57
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Vad har hänt med Martin Ödegaard egentligen? Man har ju inte hört ett skvatt om honom.
Verkar vilja bli utlånad, dåliga planer och tufft motstånd verkar vara anledningen...
Men finns säkert någon Real fan som kan förklara vad som sägs i spanskmedia.
Citera
2015-10-30, 18:52
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Verkar vilja bli utlånad, dåliga planer och tufft motstånd verkar vara anledningen...
Men finns säkert någon Real fan som kan förklara vad som sägs i spanskmedia.
8 matcher och 0 mål denna säsong för honom i Castilla. Känns halvdåligt med hans hype men vad vet jag, har inte direkt kollat på Castillas matcher.
Citera
2015-10-31, 14:38
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
8 matcher och 0 mål denna säsong för honom i Castilla. Känns halvdåligt med hans hype men vad vet jag, har inte direkt kollat på Castillas matcher.
Grabben är för tusan sexton och spelar ändå i spaniens andraliga. Oavsett hypen kan man inte förvänta sig alltför mycket. Vänta tre år, sedan kanske man kan börja döma hur bra han kommer bli.
Citera
2015-10-31, 15:00
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Grabben är för tusan sexton och spelar ändå i spaniens andraliga. Oavsett hypen kan man inte förvänta sig alltför mycket. Vänta tre år, sedan kanske man kan börja döma hur bra han kommer bli.
Jo visst det ska man ha i åtanke. Därför jag skrev kontra till hans hype. Han har väl säkert inte hunnit anpassa sig riktigt ännu till kultur och språk heller.
Citera
2015-10-31, 17:39
Medlem
Sodomizer-s avatar
Någon som kan förklara vad den här Denis Cheryshev gör i Real? En medioker ryss med 8 landskamper, 24 år gammal så han kan ju knappast ses som någon framtidsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in