2015-10-31, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen

Ja, AJ måste ha et stort ansvar. Han hade ju anställda balter där tidigare med kriminell bakgrund.

Varför inte ta in unga lokala förmåga för att stödja byggdens ekonomi och tillväxt...kan man ju undra!!!

Det är snålhetens vals som fick ett högt pris (det högsta skulle det visa sig!)...vidare tycker jag man bör granska godsherrens företag där. Betalade han balterna svart etc etc?

Tyvärr har du rätt i det du skriver - Lisas familj och hela bygden fick betala ett högt pris för godsägarens girighet - allra värsta tänkbara.
Håller med om att hans företag bör granskas. Inte bara hans företag utan även andra förmögna som använder sig av billiga gästarbetare.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Varför skulle frun ha mannens efternamn? Det är väl inte så vanligt utanför Sverige att kvinnor byter efternamn i samband med giftermål?
Antagligen har hon en feminin form av namnet. Namnen börjar likadant, men sluten är olika.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Hennes blod fanns på insidan av hjälmen och inga andra skador påvisades än brott på tungben. Det var denna skada samt en skada på baksidan av högra knäleden: två blånader med underhudsblödningar. Andra skador i trakten av munnen hade säkert uppgivits om de påvisats.
Så du kan bekräfta att ett krossat tungben ger upphov till yttre blödningar?

Alternativet är ju att blodet är gammalt och inte hör ihop med brottet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja kan du tänka dej i vilken "storlek" hon var nerknökad till.

Tittar man på bilden kan man inte fatta att det ligger en människa där under.... så inte konstigt att han som kollade in i byssjan på tisdagen inte anade något.
2015-10-31, 14:38
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Har du något argument mot mitt resonemang till varför LA nämns i FUP?

Nej då, det är bra att försöka gå till botten med eventuella samband. Jag vill bara peka på att det faktum att det föreligger ett sådant som du uppmärksammar här i sig inte betyder speciellt mycket om man inte finner någon ytterligare omständighet.
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror det stod att det var på baksidan av cafeet. Man hade gömt nyckel där tidigare men inte nu längre. ?

Har för mig i FUP sa Rebecka som jobbade och låste fiket den aktuella kvällen tog med sig nyckeln hem. Inte nödvändigtvis att nyckeln gömdes ute (Det kanske var olika rutiner beroende på om man jobbade morgonen därpå eller ej).
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Du tror på fullaste allvar att det som syns i FUP är betrakta som färdigstämplad detalj?
Du borde ta och läsa din egen signatur...

Eftersom att benämningen "gödselbrunns-mördare" använts bör du nog utgå från att både polis och advokat reagerat.

Tyvärr lyckas du varken dumförklara vare sig polis eller försvarsadvokat, utan du dumförklarar dig själv istället.
Men, jag skriver inte att LA har med fallet att göra, jag försöker bara förklara varför han nämns i FUP. Jag dumförklarar ingen, och att du dumförklarar mig visar bara att du inte har läst vad jag har skrivit.
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Min mekaniker detta år blir P4-kapten Stefan Holm, fd förbundskapten för endurolandslaget under flera år.”
Thomas Berglund från Vallentuna inför starten i 2012 års Dakar-rally

SH är basar också för någon Enduro klubb/tävling på Kinnekulle. Klart han ”känner alla” i trakten. Inget konstigt med folk som är föreningsaktiva i landsorten.
Inte på Kinnekulle. Har kopplingar till Tibro MK och Donkelo.
2015-10-31, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Stod byssjan upp när hon hittades? Stod liket lr låg det under kläderna? Anledningen att jag frågar är att byssjan var så liten och smal.

Hon låg i klädskåpet under kläderna men halvt om halvt ut ur skåpet eftersom det inte gick att stänga dörren.... det var för trångt.
2015-10-31, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Du tror på allvar att man kan se om en viss kniv kapat snöret! Fy fan va smart du är!!!

Om det finns fibrer från snöret på kniven kan man iaf anta att den använts ja....
2015-10-31, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LockMuck
Byschan stod upp även hon vad jag läst.

Nej.... hon låg under kläderna.... precis som bilden o FUP visar
2015-10-31, 14:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Men, jag skriver inte att LA har med fallet att göra, jag försöker bara förklara varför han nämns i FUP. Jag dumförklarar ingen, och att du dumförklarar mig visar bara att du inte har läst vad jag har skrivit.

Försök inte slingra dig nu. Om jag hade varit elakt lagd hade jag påtalat att jag faktiskt läst vad du skrivit, och att det då framgår här nedanför.

Det var i grunden detta som fick mig att reagera på vad du far efter:

Citat:
LA bor granne med Julia, det kan ha samband.

Därav min förklaring till dig att det med största säkerhet ät utrett, placerat i slasken, därtill ointressent även ut försvarets synpunkt.
Du måste förstå att det i detta fallet inte kan ha något samband, och det är det jag försöker förklara för dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in