2015-10-31, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror det stod att det var på baksidan av cafeet. Man hade gömt nyckel där tidigare men inte nu längre. ?

Det står att tidigare hade de ett gömställe i anslutning till caféet men det var inte på andra sidan vägen och inte i ladan.
2015-10-31, 14:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att man skall hata slumpen innebär inte att man ofta hittar samband av rätt oväntade slag. Anledningen är att det finns mängder av möjligheter att skapa samband om man tittar brett efter sådana och då dyker de upp ibland.

I Meredith Kercherfallet förekommer exempelvis ett bombhot mot huset där mordoffrets telefoner hittas samma kväll som telefonerna slängs i trädgården där. Jag trodde länge det borde finnas ett samband eftersom slumpen verkade så märklig att två sådana händelser var orelaterade, men efter att ha tagit del av fakta visade det sig långt om länge att det verkligen var en slump. I många mordfall kan man antagligen hitta den typen av slump.

Att hata slumpen är ett viktigt verktyg, men som med allt påverkas denna lag av omständigheter man måste beakta.
Har du något argument mot mitt resonemang till varför LA nämns i FUP?
2015-10-31, 14:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag menar uppgiften att pappan ingår i SOG.

Ok, jag som missuppfattade dej!
2015-10-31, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Det beror på att lik börjar att lukta illa efter cirka 5-7 dagar.

Är du säker. Tror inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
Var de inte ryssar eller polacker egentligen?

Och varför har frugan inte NB:s efternamn?

(Annars är väl össtatare inte direkt kända för att vara varma o godhjärtade.)

Ja, AJ måste ha et stort ansvar. Han hade ju anställda balter där tidigare med kriminell bakgrund.

Varför inte ta in unga lokala förmåga för att stödja byggdens ekonomi och tillväxt...kan man ju undra!!!

Det är snålhetens vals som fick ett högt pris (det högsta skulle det visa sig!)...vidare tycker jag man bör granska godsherrens företag där. Betalade han balterna svart etc etc?

Varför skulle frun ha mannens efternamn? Det är väl inte så vanligt utanför Sverige att kvinnor byter efternamn i samband med giftermål?
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kan nån bekräfta den här trådsanningen att ett krossat tungben ger upphov till yttre blödningar? Jag har aldrig hör att människor som hänger sig har blött kring munnen, men i tråden cirkulerar det här antagandet om blödning från tungbenet.
Hennes blod fanns på insidan av hjälmen och inga andra skador påvisades än brott på tungben. Det var denna skada samt en skada på baksidan av högra knäleden: två blånader med underhudsblödningar. Andra skador i trakten av munnen hade säkert uppgivits om de påvisats.
2015-10-31, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
LA bor granne med Julia, det kan ha samband.

Vem är denna Julia?
2015-10-31, 14:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Vem är denna Julia?
Den andra moppetjejen, som åkte hem strax innan Lisa skulle åka hem.
2015-10-31, 14:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Visst kan det vara så som du skriver, men jag anser att det fanns skäl att ge såväl hustrun som brodern reseförbud.

Jag är ganska övertygad om att polisen och åklagaren rätt tidigt blev övertygade om att brodern och hustrun var oskyldiga. Att de ville hålla dem var av utredningstekniska skäl och för säkerhets skull, därför släpptes de till slut av domstolen.

Vad gäller att få dem att vittna tror jag det hade varit bättre att gå fram med lämpor än att anklaga dem för hjälpa till med mord och att dölja mord, utan att ha några egentliga bevis för dessa anklagelser.
2015-10-31, 14:34
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det ligger inte alls i slasken, det finns på sid 156 i FUP, och kan vara anledningen till att LA nämns som anmälare. Det du skriver säger inte alls emot det. Det skulle förvåna mig om det är en av anledningarna till att IR har grävt i slasken.

Du tror på fullaste allvar att det som syns i FUP är betrakta som färdigstämplad detalj?
Du borde ta och läsa din egen signatur...

Eftersom att benämningen "gödselbrunns-mördare" använts bör du nog utgå från att både polis och advokat reagerat.

Tyvärr lyckas du varken dumförklara vare sig polis eller försvarsadvokat, utan du dumförklarar dig själv istället.
2015-10-31, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Är du säkert på det? Han sa själv i rättegången att han "pillar med bilar". Han är en bilmekamiker i det militära. Kanske tom civilperson.

Han har dock flera vänner i det militära. "Vi ger inte upp", sa han, och fortsatte att "jävlar, nu kör vi". Han verkar ju känna alla, de flesta i MP också, så någon SOG lär han inte vara.

Min mekaniker detta år blir P4-kapten Stefan Holm, fd förbundskapten för endurolandslaget under flera år.”
Thomas Berglund från Vallentuna inför starten i 2012 års Dakar-rally

SH är basar också för någon Enduro klubb/tävling på Kinnekulle. Klart han ”känner alla” i trakten. Inget konstigt med folk som är föreningsaktiva i landsorten.
2015-10-31, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ok, jag som missuppfattade dej!

Hur vet ni att han är med i SOG?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in