2015-10-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag vet att det är ett språkbruk. Men vad döljer dessa uttryck egentligen? De talar ju om vad som hände och varför. Plötsligt bara "anträffas" Lisa.

Det finns inget bevis på att Lisa fanns i boden på torsdag dag och inte på vem som har placerat henne där.

Vad är det för bevis du vill ha, övervakningskamera möjligen eller att ladugårdskatten sett allt.

Det stavas sannolikhet och det utesluter annan möjlig GM men det utesluter inte den åtalade, han har haft fingrarna i syltburken så det räcker och blir över.
2015-10-31, 12:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Det finns ju en Lars Apell som är skriven i Götene enligt Ratsit.se och född 1956. Om han är anmälare men inte vittnar. Konstigt.
Undrar vad han har med denna sak att göra.
Konspirationsteoretiker välkomna att spåna.
Uppgifter sekretessbelagda pga yrke? Detta är ett skäl att sekretessbelägga nämligen.
2015-10-31, 12:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Kan ha, har jag skrivit. Hur kom hon in i ladan? Släpade GM henne över en trafikerad väg? Visste Lisa att det inte fanns någon toalett?
Sluta med ditt pinsamma långsökta ältande - självklart går hon inte in i den mörka ladan frivilligt och letar efter en toalett. Och med det vi vet idag är det riktigt tragiskt.
Har du förresten skrivit nåt om detta nån gång i tråden slog det mig nu?

Lurad av MGM att hjälpa till med nåt. Det finns det nämligen exempel från föregående dag. Sen tar jag det för troligt att han använt kökskniven.
2015-10-31, 12:31
Medlem
Citat:
Kan ha, har jag skrivit. Hur kom hon in i ladan? Släpade GM henne över en trafikerad väg? Visste Lisa att det inte fanns någon toalett?

Lisa var på sitt jobb fram till försvinnandet, med förmodligen ganska fräscha toaletter som hon kände till och hade tillgång till. Varför skulle en ung tjej med tillgång till fräscha toaletter vilja gå in i värsta sunkladan och kolla efter eventuell toalett där? Vem som helst ser ju på den där byggnaden att om det skulle finnas toa skulle den vara skitäcklig. Bättre då att kissa bakom hörnet eller vad som helst.
2015-10-31, 12:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Varför skulle det vara konstigt, kanske var med vid då pappan sökte och så gjordes en anmälan av båda.

Om det skrivs ned i FUP:en så borde de behandlat detta.
LA bor granne med Julia, det kan ha samband.
2015-10-31, 12:32
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Uppgifter sekretessbelagda pga yrke? Detta är ett skäl att sekretessbelägga nämligen.

Ok. Då vet jag att han är inom militären. Finns väl ingen annan förklaring att mörklägga orsaken till varför han anmält. En anmälan är rätt viktig enligt min mening.
2015-10-31, 12:34
Medlem
develis avatar
Citat:
LA bor granne med Julia, det kan ha samband.
Utveckla sambandet.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Att lyfta 45kg, klarar nästan vem som helst och med ett snöre att lägga hela sin egen vikt bakom och få en hävstångseffekt då flyger den stackars flickan upp, sluta tramsa att det är omöjligt att klara det själv
Vadå för hävstångseffekt? Var kommer den in?
Medlem
Citat:
Sid 110:

Det framgår inte vad som menas med tidigare. Före försvinnandet eller före förhöret?
Det torde väl avse vid någon tidpunkt före den dagen som avhandlas, d.v.s. före dagen så LH försvann. Det borde vara en normal och rimlig tolkning av det sagda? Även att det förslutit en viss tid sen de gjorde på det sättet med nyckeln.
2015-10-31, 12:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Ok. Då vet jag att han är inom militären. Finns väl ingen annan förklaring att mörklägga orsaken till varför han anmält. En anmälan är rätt viktig enligt min mening.
Det finns andra yrkesgrupper likaväl som kan komma omfattas av denna sekretess. Men märk väl: Hans namn står kvar så det lär inte vara ett mörkande.
Medlem
ME077s avatar
Innan vi fick reda på omständigheterna kring mordet tyckte jag inte att detta med lämna nyckel, låna toalett/eluttag vore särskilt långsökt. Men nu när vi vet - är det i princip osannolikt att NB skulle ha sådan ´tur´att LH plötsligt går in i ladan av naturlig orsak. Visst det kan hända, men extremt märkligt i sådana fall.
Medlem
Citat:
Vadå för hävstångseffekt? Var kommer den in?

Om han la snöret över röret och drog neråt från andra sidan så hon drogs upp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in