2015-10-31, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det går att placera människor efter likstelheten också. Rättsläkare har böjt sig ang dödsdatum.
Rättsläkare har haft fel förut.

Du behöver vara starkare än en oxe för att trycka in en person på det befarade sättet Lisa hittades på om likstelheten utvecklats helt. Därför säger rättsläkaren så.
Mest troligt är att han gjort detta innan han kommer hem och använder skype.
2015-10-31, 12:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Har tyvärr inte fuppen tillgänglig just nu...och minns inte riktigt heller var detta stod. Om jag inte missminner mig " nyckeln var inte gömd i ladan mittemot"
Sid 110:
Citat:
På fråga uppger Lena att de tidigare hade ett gömställe för nyckeln i anslutning till cafét.
Detta gömställe var inte på andra sidan vägen, dvs. den sida som ladan ligger på i vilken bl.a.
Lisa Holms handske hittades.
Det framgår inte vad som menas med tidigare. Före försvinnandet eller före förhöret?
2015-10-31, 12:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Här är den delen av förhöret där det alltså framkommer att MGM bett sin bror att intyga att han var hemma efter kl 18....
(Eftersom du inte verkade tro mig på mitt ord igår att detta kom upp i rätten när jag var där)...
http://www.expressen.se/gt/nya-vittnen-forhors-om-mordet-pa-lisa-holm/
Det framkommer inte i artikeln.
2015-10-31, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Du behöver vara starkare än en oxe för att trycka in en person på det befarade sättet Lisa hittades på om likstelheten utvecklats helt. Därför säger rättsläkaren så.
Mest troligt är att han gjort detta innan han kommer hem och använder skype.

Dessutom skulle kroppen uppvisa skador av att tryckas in så
2015-10-31, 12:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Beroende på vilka frågor som ställs och hur de ställs så kan ett nekande, undvikande "svar" ganska tydligt framstå som ett svar i alla fall.

Jag tycker Brandtler ställde mycket bra frågor och följdfrågor, hade pondus, pressade på bra och väckte en reaktion hos NB.
T.ex såna här frågor av Brandtler...

Och, när NB gråter och fortsätter säga att han bara sett Lisa på bild.
Nej, det är inte svar. Inget blev klarlagt. TB gjorde ingen nytta alls med sina frågor.
2015-10-31, 12:19
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Precis. Mycket märkligt.
Lika märkligt är att det finns ytterligare en anmälare förutom Stefan Holm. En Lars (troligen tilltalsnamn) Apell. Vem är han? Varför har han försvunnit?
Denne Apell ska vittna tycker jag. Han måste kunna ju tillföra mycket.

Ge dig. Hade det varit aktuellt hade polisen redan gjort det

Finns med i FUP
Apell, Lars Olof Ingemar Anmälare

Kanske dags att sluta vara konspirationsfanatiker
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sid 110:
Det framgår inte vad som menas med tidigare. Före försvinnandet eller före förhöret?
Ordbajseri eftersom det är du främst som tjatat om att hon gått dit för att hämta nyckel eller gå på toa. Som du ser nu fanns det ingen nyckel och NB sket på golvet.
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Det finns ju en Lars Apell som är skriven i Götene enligt Ratsit.se och född 1956. Om han är anmälare men inte vittnar. Konstigt.

Undrar vad han har med denna sak att göra.
Konspirationsteoretiker välkomna att spåna.
2015-10-31, 12:21
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Det finns ju en Lars Apell som är skriven i Götene enligt Ratsit.se och född 1956. Om han är anmälare men inte vittnar. Konstigt.

Undrar vad han har med denna sak att göra.
Konspirationsteoretiker välkomna att spåna.

Varför skulle det vara konstigt, kanske var med vid då pappan sökte och så gjordes en anmälan av båda.

Om det skrivs ned i FUP:en så borde de behandlat detta.
2015-10-31, 12:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ordbajseri eftersom det är du främst som tjatat om att hon gått dit för att hämta nyckel eller gå på toa. Som du ser nu fanns det ingen nyckel och NB sket på golvet.
Kan ha, har jag skrivit. Hur kom hon in i ladan? Släpade GM henne över en trafikerad väg? Visste Lisa att det inte fanns någon toalett?
2015-10-31, 12:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
[quote=everythingis|55226296]
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan

Där har du en bra poäng... Om man skulle bli oskyldigt anklagad för ett sådant vidrigt brott så skulle iallafall jag bli helt galen, frustrerad och undra om det är på riktigt förhörsledaren menar att jag skulle gjort så mot en ung flicka.

Nerijus har inte reagerat på det sättet i något av de bandade förhören... Inte enligt Fuppen iallafall. Han har gråtit däremot när han inte lyckats förtränga brottet samt av förtvivlan när han inser konsekvensen av sitt handlande.

Det är lätt att försöka dra slutsatser om skuld från en misstänkts sätt att reagera på situationer, men det är omöjligt att dra några säkra slutsatser och risken att bekräfta sina egna misstankar istället för en objektiv verklighet är enorm. Att dra slutsatser ur andrahandsperspektiv och utan att ha träffat den misstänkte är kontraproduktivt. All kriminologisk erfarenhet visar detta. Det finns studier på hur gissningsmässigt det är är och hur mycket konfirmationsbias spelar in.

Det är bevisen och den misstänktes sätt att bemöta dem som är det som visar skuld och dessa tecken år mycket starka vad gäller Bilevicius.
2015-10-31, 12:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Som jag förstår det är SOG en obekräftad uppgift som några gillar att älta. Mer spännande så...

Ja och hur kom du fram till det?
Se åtminstone till att ha lite på fötterna innan fu kastar ur dig en dina antaganden!
För hur svårt kan det vara att göra lite research innan , ja tamejfan bara en enkel liten sökning på nätet?

"Särskilda operationsgruppen fick sitt fälttecken"
PUBLICERAD 30 JANUARI 2015 KL: 09.16

"SÄRSKILDA OPERATIONSGRUPPEN, SOG
På torsdagen överlämnade Hans Majestät Konung Carl XVI Gustaf, under högtidliga former, Särskilda operationsgruppens fälttecken till förbandet."

http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2015/01/sarskilda-operationsgruppen-fick-sitt-falttecken/?section=15699

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in