2015-10-31, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag tycker det är lite intressant med frun för om det visar sig att MGM är skyldig - då är hon gift sedan 5 år tillbaka med en sadistisk kvinnomördare...

Hon har uttalat sig i pressen under rättegången att hennes man är oskyldig och hur illa behandlad hon blev av polisen (dom tog hennes strumpor...eller dylikt?)

Hon säger också att hon lider med Lisas far som har förlorat sitt barn och hon vet vad denna smärta handlar om eftersom hon själv har barn

Har hon barn och var är dom isådanafall?

Hon har ett barn som bor hos hennes föräldrar...
2015-10-31, 08:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Fortfarande stör snitslandet av Lisas ägodelar mig.

På sid 453 i FUP säger vittnet Nicklas. Jag trodde.........

Någon har tagit henne och kört långt bort med henne. Och sedan placerat ägodelarna för att förvilla polisen.

Uppenbarligen var det tvärtom.

Jag har aldrig läst att en gärningsman snitslat vägen till sitt hem och likets placering. Hur tokiga gärningsmännen än varit, har det mig veterligen inte varit så tokiga. Dessutom påstås det att man hittat ägodelar i områden som redan varit genomsökta. Om det stämmer finns det enbart 2 förklaringar. Antingen missade man första gången eller så har föremålen placerats där i efterhand.

Vet inte vad detta betyder, men det är det enda som sticker ut i detta fallet. Övriga beteenden finns beskrivna tidigare i kriminalhistorien.

1. Ägodelar stannar kvar på mordplatsen tillsammans med liket.

2. Ägodelar tas med en bit från liket och placeras där. Ibland tas en eller flera med som trofeer. I sällsynta fall har något hittats en bra bit därifrån. En dumpning där mördaren känt sig säker.

3. Liket transporteras bort. Ägodelar finns kvar på mordplatsen, eller dumpas i mordplatsens närhet. Inte strös ut en och en längs färdvägen.

4. Ägodelarna följer med liket till dumpningsplatsen.

Frågan är om MGM är unik. Eller om det finns någon annan förklaring.
Det kan vara så att ägodelarna spritts ut för att avleda uppmärksamheten från Martorp. De spreds ut på ställen där polisen, frivilliga o Missing People kunde antas leta och därför hitta dem, för att rikta uppmärksamheten bort från Martorp. Anledningen till att NB gjorde det skulle vara att ge NB en möjlighet att kunna flytta kroppen till ett bättre ställe. Det blev ju också mycket uppståndelse när sakerna hittades. Men planen lyckades inte fullt ut för NB. Eftersom så många sökte hade de tillräckligt med mannar att leta brett.
2015-10-31, 08:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det finns antytt på ett ställe men efternamnet står bara som Wad. Sök!
Vad då Sök! Du kunde lika gärna sagt att det var Vadm*n. Udda filur som tydligen kan upplevas som obehaglig. Dömd för rattfylla. Tidigare tröttsamt avhandlad i tråden och om jag minns rätt inte känd för pedofili. Vilket LW var. Ordet pedofil finns inte nämnt öht i FUP så vad skulle jag söka på?
2015-10-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Nej du har inte idiotförklarat någon,sorry, du fick stå för vad många
andra skrivit, fel av mig.
Men min tanke var att det är svårt att bevisa att NB har mördat, han
kan hanterat liket.

Han har antagligen användt handskar och plastpåsar efter. MEN om han nu inte har mördat kan han isåfall erkänna att han varit där? Jag är dock väldigt säker eller rättare bombsäker på att denna man är ett odjur som gjort verklighet av sina lustar. Till veckan får vi se vad dom säger om DNA bevisen osv
2015-10-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Hon har ett barn som bor hos hennes föräldrar...

Varför har hon inte tagit med sig sitt barn till Sverige?
2015-10-31, 08:54
Avslutad
När det gäller storebroderns uttalande att han satt hemma och spelade på sin dator. Det är svårt att ta fram information om spelet var Single Player te.x offline..
2015-10-31, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Varför har hon inte tagit med sig sitt barn till Sverige?

Om jag nu minns rätt så nämnde hon något om att det skulle vara problem med skolgången för barnet här i Sverige...enl förhöret med henne...
Men barnet har varit på besök under somrarna...
2015-10-31, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Källa? Står ingenting om det i Fup .

Mest troligt, då tejpen fanns utanpå repet. Men det är inget som är konstaterat.
2015-10-31, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapport123
Man är så slarvig på ena stället , sen är man så noga och inte avsett något spår?

Hon vinner väl inget på att ljuga, egentligen men kanske skyddar hon någon?få bort misstankar från sin egna omgivning. BARA SPEKULERAR SOM ALLA ANDRA .

Är det någon som vet om det är detta vittne som är tillsammans med G.J som hade väldigt märkliga alibi den kvällen? Alla säger olika om han. En de nämner han inte alls på middagen.

Han kanske hade planen att "bara" våldta men sen gick det snett och han blev jäkligt förbannad. I stridens hetta kan mycket slarv ske.
jag tror ingen har planterat dit NBs DNA, låter ju som ett jättejobb som tar alldeles för lång tid. Sen att det var färsk blod gör det ännu svårare att tro att så är fallet.
2015-10-31, 08:58
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Han har antagligen användt handskar och plastpåsar efter. MEN om han nu inte har mördat kan han isåfall erkänna att han varit där? Jag är dock väldigt säker eller rättare bombsäker på att denna man är ett odjur som gjort verklighet av sina lustar. Till veckan får vi se vad dom säger om DNA bevisen osv

Jo jo, håller med, men vad vi tycker/tror är av 0 betydelse.
Det ska bevisas. jag har en olustig känsla av att det kommer
att finnas tvivel efter avkunnad dom.
2015-10-31, 09:00
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det kan vara så att ägodelarna spritts ut för att avleda uppmärksamheten från Martorp. De spreds ut på ställen där polisen, frivilliga o Missing People kunde antas leta och därför hitta dem, för att rikta uppmärksamheten bort från Martorp. Anledningen till att NB gjorde det skulle vara att ge NB en möjlighet att kunna flytta kroppen till ett bättre ställe. Det blev ju också mycket uppståndelse när sakerna hittades. Men planen lyckades inte fullt ut för NB. Eftersom så många sökte hade de tillräckligt med mannar att leta brett.

Men om han nu var så smart......

Varför spred han inte ägodelarna i en annan riktning. I stället för att peka mot sitt hem och Martorp.

Anledningen till att MP utökade sitt sökområde var ju just ägodelarna eftersom de pekade i rätt riktning.

Läs sök under de första dygnen i FUP.

Hade det däremot varit rent på föremål, så är jag inte säker på att man hittat Lisa.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-10-31 kl. 09:04.
2015-10-31, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Jo jo, håller med, men vad vi tycker/tror är av 0 betydelse.
Det ska bevisas. jag har en olustig känsla av att det kommer
att finnas tvivel efter avkunnad dom.

Dom dömmer han till livstid sen OM det kommer fram andra oklarheter att det är ytterligare en misstänkt så lär dom lösa det med. Men lås in fanskapet för jössenamn! Oskyldig är han inte oavsett

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in