2015-10-31, 08:16
Medlem
[quote=hallongrottan|55225551]Vem påstår att det var lillebrorsan som gillade porren? QUOTE]
Lillebrorsan säger det själv.
2015-10-31, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad lyckades han med, med bravur? Han fick inte ett enda svar.

Beroende på vilka frågor som ställs och hur de ställs så kan ett nekande, undvikande "svar" ganska tydligt framstå som ett svar i alla fall.

Jag tycker Brandtler ställde mycket bra frågor och följdfrågor, hade pondus, pressade på bra och väckte en reaktion hos NB.
T.ex såna här frågor av Brandtler...
Citat:
Det finns två personer som du säger skulle kunna ge dig alibi, varför kommer de inte hit och ger dig det? Du riskerar ju livstids fängelse.
Och, när NB gråter och fortsätter säga att han bara sett Lisa på bild.
Citat:
Det gör det ju egentligen ännu svårare för dig att förklara dna-spåren. Kan du inte ge familjen svaret på varför?
2015-10-31, 08:25
Medlem
[quote=nantale|55225569]
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Vem påstår att det var lillebrorsan som gillade porren? QUOTE]
Lillebrorsan säger det själv.
Dom hade samma dator. Men varför blir NB förbannad när dom säger att han kollar på sån porr? Om han inte skulle göra det så är det väl bara att skratta åt anklagelsen inte bli fly förbannad. Bättre bli fly förbannad för mordet han anklagas för och komma med en förklaring till DNA:t. Han vet att han kommer dömmas, varför inte bevisa motsatsen då om han är oskyldig? Ingen verkar vilja rädda hans skinn, inte ens han själv eller familj. Alla vet att svar som "jag vet inte" "jag minns inte" är ett typiskt svar för att inte våga stå för vad man gjort.
2015-10-31, 08:28
Medlem
Citat:
Börjar bli trött på att det ändå är såpass många som tror att det INTE är rätt kille som sitter åtalad. Man har hans DNA, han gillar att kolla på bundna kvinnor på datorn osv
Han blir väldigt upprörd över att man fått reda på att han gillar att kolla på denna slags porr och blir förbannad över att man genomskådat honom. Men han rör inte en min att han står anklagad för att mördat en söt flicka på värsta tänkbara sätt. Ja herregud... Må han brinna i helvetet

Ingen är dömd förens den är dömd. Nu är det ju med stor sannolikhet han, jag tror bara att det fattas en pusselbit sen skulle detta mordet få en helhetsbild.

Dock om man kollar vittnet " joggarn" säger sig inte tittat i tidningen för att påverkas. Det är skitsnack, garanterat. Hur kan man undvika tidningen i dagens samhälle? Och när ett mord har hänt i sin "svärfars" område.. Klart som fan att hon har sett bilder av honom.
2015-10-31, 08:30
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Börjar bli trött på att det ändå är såpass många som tror att det INTE är rätt kille som sitter åtalad. Man har hans DNA, han gillar att kolla på bundna kvinnor på datorn osv
Han blir väldigt upprörd över att man fått reda på att han gillar att kolla på denna slags porr och blir förbannad över att man genomskådat honom. Men han rör inte en min att han står anklagad för att mördat en söt flicka på värsta tänkbara sätt. Ja herregud... Må han brinna i helvetet

Jag tror åxå att rätt gubbe sitter, men att idiotförklara andras teser är fel
enligt mig. Det finns luckor.
Kan du/åklagare bevisa att NB mördat? Det finns andra möjliga scenarier, en hel drös.
Inget jag har sett/hört bevisar att NB mördat, möjligen hanterat liket.

Skriver mot vad jag själv tror, men tvivel finns.
2015-10-31, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapport123
Ingen är dömd förens den är dömd. Nu är det ju med stor sannolikhet han, jag tror bara att det fattas en pusselbit sen skulle detta mordet få en helhetsbild.

Dock om man kollar vittnet " joggarn" säger sig inte tittat i tidningen för att påverkas. Det är skitsnack, garanterat. Hur kan man undvika tidningen i dagens samhälle? Och när ett mord har hänt i sin "svärfars" område.. Klart som fan att hon har sett bilder av honom.

Vad är det för pusselbit då menar du?
Joggerskan vinner väl inte på att ljuga?
2015-10-31, 08:32
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
Detta va väl saker hon hade i mobilfodralet? han hade rullat in lisa o hennes grejer i plast o lyfte in hela paketet i bilen o slägde igen bildörren brått brått! Märkte inte att en bit av plasten m mobilfodralet i hade "kommit emellan" när han smällde dörren o hängde utanför, Sen skakade grejerna ut under den vilda färden längs vägen. enkelt min käre watson

Tyvärr är det inte så enkelt.

Din teori stämmer inte överens med beslagsprotokollet eftersom då borde själva fodralet hittats bland de sista i riktning mot Martorp.

Se sid 765 i FUP.

Det sista i riktningen som hittas är nycklarna. I normala fall är det de tyngsta föremålen som skakas ut lättast och därmed först.
2015-10-31, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
Min teori är följande. Lillebror har lånat storebrors kläder, handskar, dator och fru.
Om storebror har psoriasis, så då går det hur lätt som helst att sprida hans DNA. Och angående datorer, så i alla fall fru har varit på sin mans fb-sidor. Undrar om dessa tre har en gemensam dator? Mycket sannolikt...

Kanske fruns DNA hamnade i Lisas trosor så att det blev kontamination ELLER en som jobbade med provtagning och analysproven och laborant hade slarvat med proven så, att ett fel hade uppstått? Jag har själv erfarenhet av sådana "forskare" som kanske är lite tankspridda i sitt arbete...Felet har kunnat uppstå i vilket skede som helst fr o m provtagning t o m analys.

Men konstigast är detta, att det har inte kommit fram några andra människors DNA på Lisas kropp och tillhörigheter (kläder, mopednyckel, telefonskal osv). Eller har man bara letat efter litauiska DNA ?

OBS! Har man diskuterat detta tidigare ? Jag har jobbat som lärare för laboranter osv och vet att det kan förekomma sk mänskliga fel i analyser...
2015-10-31, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Jag tror åxå att rätt gubbe sitter, men att idiotförklara andras teser är fel
enligt mig. Det finns luckor.
Kan du/åklagare bevisa att NB mördat? Det finns andra möjliga scenarier, en hel drös.
Inget jag har sett/hört bevisar att NB mördat, möjligen hanterat liket.

Skriver mot vad jag själv tror, men tvivel finns.

Jag idiotförklarar inte någon men jag har fortfarande inte fått en rimlig förklaring till alla DNA bevis från dom som tror att han är oskyldig. En mördare kan tro att han är smart men denna gången var han inte det, som TUR var! Det räcker med ett misstag så är det kört
2015-10-31, 08:43
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Jag idiotförklarar inte någon men jag har fortfarande inte fått en rimlig förklaring till alla DNA bevis från dom som tror att han är oskyldig. En mördare kan tro att han är smart men denna gången var han inte det, som TUR var! Det räcker med ett misstag så är det kört

Nej du har inte idiotförklarat någon,sorry, du fick stå för vad många
andra skrivit, fel av mig.
Men min tanke var att det är svårt att bevisa att NB har mördat, han
kan hanterat liket.
2015-10-31, 08:44
Medlem
Jag tycker det är lite intressant med frun för om det visar sig att MGM är skyldig - då är hon gift sedan 5 år tillbaka med en sadistisk kvinnomördare...

Hon har uttalat sig i pressen under rättegången att hennes man är oskyldig och hur illa behandlad hon blev av polisen (dom tog hennes strumpor...eller dylikt?)

Hon säger också att hon lider med Lisas far som har förlorat sitt barn och hon vet vad denna smärta handlar om eftersom hon själv har barn

Har hon barn och var är dom isådanafall?
2015-10-31, 08:47
Medlem
Citat:
Vad är det för pusselbit då menar du?
Joggerskan vinner väl inte på att ljuga?

Man är så slarvig på ena stället , sen är man så noga och inte avsett något spår?

Hon vinner väl inget på att ljuga, egentligen men kanske skyddar hon någon?få bort misstankar från sin egna omgivning. BARA SPEKULERAR SOM ALLA ANDRA .

Är det någon som vet om det är detta vittne som är tillsammans med G.J som hade väldigt märkliga alibi den kvällen? Alla säger olika om han. En de nämner han inte alls på middagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in