2015-10-31, 02:22
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
“Spontaneous Defecation”

Q: Is it true that a person spontaneously urinates or defecates when they die?

A: The short answer is no. The longer answer is that it does happen but not in every death. On average, only about one person in ten has urinated or defecated prior to death. Urination can occur simply because there is enough time for the body to relax enough to urinate before it shuts down. This elimination isn’t necessarily indicative of a full bladder. Someone who has drank heavily and has been passed out for several hours prior to death may in fact have several hundred cubic centimeters of urine built up in their bladder (this amount is often documented at autopsy).

Kom igen när du har info från en seriös källa

Det var väl därför du inte la till en länk.

Och så ta och LÄS vad det står i det du har postat det är ju ren nonsen, eller du förstår kanske inte engelska ?
Good grief
2015-10-31, 02:22
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Inbillar mig faktiskt hur tokigt det än må låta att polisen kanske har fel man i fallet Lisa Holm och det grundar jag på en specifik detalj som jag regerade över när jag läste några tidningsartiklar och denna detalj känns väldigt osannolik men det är självklart bara en teori, finns det något utrymme för alternativa gärningsmän?

Den välkände kriminolgen GW har ju som bekant haft en diverse åsikter om fallet Lisa Holm, den misstänkte NB har ju nekat hela tiden till inblandning (han har aldrig ens träffat Lisa Holm) och det är tydligen väldigt ovanligt enligt GW ( i ett helt annat fall som också behandlas här på FB) att häktade personer orkar neka till inblandning under så pass lång tid, kan GW möjligtvis ha rätt vad gäller detta?

GW har numera ändrat sig och säger att det vore tjänstefel att inte åtala på de starka tekniska bevis som finns.
2015-10-31, 02:23
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Läste din hypotes och har några invändingar eftersom du efterfrågade det i det inlägget.
Varför döda någon då inget brott begåtts?
NB visste att ladan var proppad med hans DNA, dålig plats för honom.

Men visst, jag tror (och hoppas) också att hon dog snabbt på plats vi mopeden alt. i ladan. Allt annat är för grymt för den stackars flickan, vilken skräck att bäras till ett slaktrum och inse vad som kommer att hända då hon får repet runt halsen och ser sin banemans ögon.

NB måste ha sparat ihop lite pengar, vem har nu tillgång till dessa och hur mycket kan det vara. Tänker på motiv från AB, IB eller båda tillsammans. Girighet är en lika stark kraft för en del som sjuka sexuella drifter. NB verkar inte ha varit något att ha varken som bror eller äkta man så livstid kanske dom då tyckte var lämpligt efter allt han kanske utsatt dom för.

Är AJ:s Honda CRV undersökt? kan IB ha fått tag i nycklarna då hon var där under dagen? Hennes DNA på Lisas trosa är förbryllande.
Enligt min hypotes
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
kom alla tre i bil in på gården där Lisa stod. Alla visste att det hade skett stölder på kafeterian och de tre anade att Lisa förstod vad de hade tänkt göra. Det är förstås en svaghet i hypotesen, men jag föreställer mig att de kände sig avslöjade och att de handlade så som psykopater ibland handlar när de känner sig utsatta.

En förklaring till den åtalades obrutna motstånd skulle kunna vara att han hämtar kraft ur det faktum att han "offrar sig" för sitt barn, sin fru och sin bror.
2015-10-31, 02:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jo hon var tejpad över näsa och mun och även över ena ögat. Det var en rejäl tejphärva. Finns bild i FUP.

Så snacka inte skit när du inte vet nåt!

Bilden säger inte att det var det hon dog
av din patetiska skit

Gör dig själv en tjänst och bli ett med dina egna nötter!
Eller ta din farsas silver tejp och vira så många
varv tills rullen är slut och du har tur dom kvävs.
Ta inte för givet för någon med slipps säger något
så är det sant.
2015-10-31, 02:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Lisa och jacka mm hittades när man utökade sökområder

Nu snackar du ju i natmössan, LÄS vad jag skrev !!!
2015-10-31, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kom igen när du har info från en seriös källa

Det var väl därför du inte la till en länk.

Och så ta och LÄS vad det står i det du har postat det är ju ren nonsen, eller du förstår kanske inte engelska ?
Good grief

"Urine and faeces may escape due to relaxation of the sphincters."

Källa: http://www.forensicpathologyonline.com/e-book/asphyxia/hanging

Det finns hur många källor på detta som helst, eller du vet kanske bättre än en forensic pathologist? Hahaha, du beter dig som ett litet barn.
2015-10-31, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
“Spontaneous Defecation”
Q: Is it true that a person spontaneously urinates or defecates when they die?

A: The short answer is no. The longer answer is that it does happen but not in every death. On average, only about one person in ten has urinated or defecated prior to death.
Gäller det vid sådana här brutala mord? Själv skulle jag ha gjort i byxorna av skräck innan döden. Frånvaron av urin och avföring tolkar jag som att mordet gick snabbt eller åtminstone att Lisa var medvetslös hela tiden. Skulle hon ha varit medvetslös så försvinner lite av "nöjet" för en sadistisk mördare. Som passivt sexobjekt hade det nog räckt att hon då låg på marken.
2015-10-31, 02:31
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men ändå har du missat att det hände fler saker under fredagen?

Ta ett varv till.

Jaha vad då? som gör att det inte är jädra märkligt att militären inte hittade någonting på Martorp på Torsdagen och simsalabim nästa dag så hittas alt på Martorp på Fredagen.
2015-10-31, 02:32
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har också skrivit om hot med köksniven, vilket skulle få henne att följa med helt skräckslagen.
Vi vet ju inte skador så sett, men det finns blodförekomst här och där: snaran runt halsen, tejp mun/huvud, nagelskrap, ryggsida vä, mellan vä pek- och långfinger samt vä bröst. Sen bh, jacka, byxor. Det med hjälmen kanske inte är nytt eller så har han kanske klappat till henne (blodvite) då det sitter vid munpartiet. Jackan hittades vrängd så den kan ha använts neddragen för att låsa armar.
Det fanns dock blodförekomst på handlederna (s.511)
Repbit i diskhon har indikation på blodförekomst men kunde inte DNA-bestämmas mot annan person. Samma sak med de två repbitarna (golvet, nordvästra hörnet i norra rummet i slaktavdelningen) men DNA från henne (s. 558) Ett av repen är 40 cm (s.24), kan hon ha varit bunden i handlederna med detta? Dock är det väl inget som nämnts av ÅK, men vi vet väl inte fulla skador (inskärning).
Han verkar oerhört stressad i efterförloppet och slarvar. Bra det. Däremot tror jag han förberett ladan under den långa tid han skulle sätta dit tre sketna skruvar på ett fönsterbleck..

... Med reservation felskrivning då det är ett fasligt hoppande mellan sidorna.

Jag tänker på NB:s fantasier. Kan han ha bundit ihop hennes händer och fötter bakåt. Hon har ju blod på handlederna.

Jag tänker detta eftersom hon hittades med benen vikta åt fel håll i skåpet. Repet kanske fortfarande satt kvar men detta finns i sekretessen. Polisens reaktioner när hon hittades kan tyda på något otäckt.
2015-10-31, 02:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ända rimliga i denna rättegång är en 100% FULLSTÄNDIG REKONSTRUKTON PÅ PLATS av hela åklagarens "händelsesförlop" hypotes inclusive ALT!!! med skådisar & filma hela rekonstruktionen
För att se om åklagaens "händelsesförlop" hypotes är realistisk, handligsmässigt och tidsmässigt !!
!
... Du får nog ta dig en "en lille en" och lugna ner dig. Sluta gapa med utropstecken och versaler.
Exakt vad är en rekonstruktion och vad skulle vara ett relevant händelseförlopp istället menar du?
2015-10-31, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Gäller det vid sådana här brutala mord? Själv skulle jag ha gjort i byxorna av skräck innan döden. Frånvaron av urin och avföring tolkar jag som att mordet gick snabbt eller åtminstone att Lisa var medvetslös hela tiden. Skulle hon ha varit medvetslös så försvinner lite av "nöjet" för en sadistisk mördare. Som passivt sexobjekt hade det nog räckt att hon då låg på marken.

Om du går in på den här länken, http://www.forensicpathologyonline.com/e-book/asphyxia/hanging

12:e raden uppifrån under symptoms (går inte att kopiera text) så står det att medvetslöshet vid hängning uppstår ganska omedelbart.
2015-10-31, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
"Urine and faeces may escape due to relaxation of the sphincters."

Källa: http://www.forensicpathologyonline.com/e-book/asphyxia/hanging

Det finns hur många källor på detta som helst, eller du vet kanske bättre än en forensic pathologist? Hahaha, du beter dig som ett litet barn.

Du vet att "may" oftast står för sällsynt ... kan hända men inte vanligt?

Men det vet du förstås.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in