2015-10-30, 22:36
Medlem
Jag tycker Anders Svensson har gjort det bra som kommentator. Vi kommer säkert få höra hans röst oftare när han lagt ner. Gnällig "tjockis"(för mycket tacosmys) många gånger dock och så trippar han runt som en balettdansös.
Citera
2015-10-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tycker det är lite sorgligt, dessutom verkar han väl kommit på kant med klubbledningen? Minns ni när Tjerna slutade några säsonger sedan? AIK planterade massor i media, fick dit Förbundskaptenen som gav honom slutligen landslagströjan etc.... vad kommer Elfsborg att göra? Lite blommor och tacos? Jag hoppas jag har fel Anders må vara gnällig och sur men en av de största profilerna vi haft som gjort många säsonger i allsvenskan.
Se till att SVT gör en hyllningsdokumentär och ge karln en staty i Borås.
http://www.svd.se/tjerna-star-for-allt-som-far-mig-att-alska-fotboll

Anders kommer att på något sätt fortsätta inom Elfsborgs organisation, så det finns knappast något problem värt namnet med ledningen. Vet inte hur hyllningarna kommer att se ut imorgon, men det blir garanterat mer än lite "blommor och tacos". Vi pratar ändå om en spelare som bortsett från en kort sejour i England valde bort Europa för att spela i Elfsborg hela sin karriär, och som till slut blev våran meste landslagsspelare någonsin.

Om man som VF gläds åt att en spelare som Anders Svensson lägger skorna på hyllan så måste man tamejfan vara en småsint och bitter människa.
Citera
2015-10-30, 22:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Glädjer? Tycker det är ruggigt trist, en spelare man har vuxit upp med och följt hela karriären ända från de första åren i Elfsborg. Vår meste landslagsspelare, och ofta den bäste. En era är över i svensk fotboll, som jag ser det. Vissa odödliga ögonblick man aldrig kommer glömma.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag tycker att hans attityd har varit dryg och han har kommit undan med mycket skit på planen bara för att han heter Anders Svensson. Många fula efterslängar från honom, samt hans ständiga gnäll på domaren. Efter Ellos-IFK var det ett jävla gnäll vid slutsignalen (givetvis utan åtgärd från domaren eller förbundet)

Just det, han satte ett frisparksmål mot Argentina också.

Har absolut inga som helst känslor kring att Taco lägger av imorgon.

Men ändå: jäklar vilken begåvad spelare han var! Gnäll och tjafs till trots kommer man ju inte ifrån det. Har ändå lirat tio (?) raka säsonger nu i Ellos, det är ju lite respekt åtminstone. Har inte följt Allsvenskan de senaste åren, men har han haft några dippar spelmässigt egentligen?
Citera
2015-10-30, 23:07
Medlem
ZenginsMasks avatar
Hoppas Gulliganerna kör ett tacotifo imorgon

Det känns alltid tråkigt när spelare man alltid sett spela fotboll sen man var liten lägger av, han är bland dom bästa mittfältarna Sverige har haft, han har haft en väldigt hög lägstanivå och en fantastisk passningsfot. Hoppas han får ett värdig hyllning.
Citera
2015-10-30, 23:13
Medlem
OleYellers avatar
Anders Svensson hade lätt kunnat få en karriär som ekar tyngre i efterhand om han hittat sig en bra holländsk klubb, någon halvdan Serie A-klubb eller typ Celtic istället för att gå till tryggheten i Sverige. De flesta verkar ha missat vilken fin spelartyp han var.

Antagligen hade Redknapps filosofi en avskräckande effekt på proffsdrömmarna.
Citera
2015-10-30, 23:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Om Bajen ramlar ner en placering i morgon så hamnar Bajen och Dif i samma cup grupp nästa år.

Grattis, äntligen något ni kan glädja er åt!
Citera
2015-10-31, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Vad snackar du om? Han frågade hur många segrar vi hade mot de övriga topplagen och jag svarade.

har du gått ut grundskolan eller? inlägget jag citerar nämner klart och tydligt att ni vunnit båda möten mot IFK göteborg. jag frågar OP hur det gått mot ÖVRIGA topplag, dvs borträknat IFK göteborg. du kontrar med att malmö tagit 6p mot IFK göteborg och att jag har fel. vad är det du inte förstår? hur går det ens misstolka?

Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Om man som VF gläds åt att en spelare som Anders Svensson lägger skorna på hyllan så måste man tamejfan vara en småsint och bitter människa.

medhåll. tacos har varit en stabil landslagsspelare i över ett decennium, oberoende av vad aftonbladet m.m. skrivit. dock en jävla whineboy i allsvenskan, så på det sättet ska det bli skönt att slippa honom.
Senast redigerad av M.S 2015-10-31 kl. 00:34.
Citera
2015-10-31, 00:35
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
har du gått ut grundskolan eller? inlägget jag citerar nämner klart och tydligt att ni vunnit båda möten mot IFK göteborg. jag frågar OP hur det gått mot ÖVRIGA topplag, dvs borträknat IFK göteborg. du kontrar med att malmö tagit 6p mot IFK göteborg och att jag har fel. vad är det du inte förstår? hur går det ens misstolka?
Ser det nu, läste inte inlägget du citerade utan antog att "övriga" syftade på övriga än AIK. Sorry.
Citera
2015-10-31, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Ser det nu, läste inte inlägget du citerade utan antog att "övriga" syftade på övriga än AIK. Sorry.

klart jag har koll på allsvenskan och vet att ni krossat götet två gånger om. lycka till med förlusten imorgon.
Citera
2015-10-31, 01:09
Medlem
Sorry för eventuell OT men kan man se morgondagens matcher i efterhand någonstans? Är upptagen fram till 14:30 och hade tänkt undvika resultaten för att sedan se matcherna från början. Tv4-play eller Viaplay kanske?
Citera
2015-10-31, 01:24
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Sorry för eventuell OT men kan man se morgondagens matcher i efterhand någonstans? Är upptagen fram till 14:30 och hade tänkt undvika resultaten för att sedan se matcherna från början. Tv4-play eller Viaplay kanske?
CMores onlinegrej kan man se i efterhand.
Citera
2015-10-31, 01:49
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Har det kommit ut nu uppgifter hur MFF kommer ställa upp i morgon, tänkte om de kommer vila någon inför tisdagens match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in