2015-10-31, 01:25
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
En möjlighet är att han lockat henne till ladan på något sätt. Vid rätt tillfälle har han sedan lagt snaran om hennes hals och hållit fast henne bakifrån. Enkelt men effektivt.
Han har dragit ner hennes jacka som var stängd med dragkedja bakåt så att armarna låstes. Sen rätt snabbt på med tejp tror jag så att jon höll tyst. Min teori är att hon lockats av I B till ladan o där övermannats av NB innanför dörren.
2015-10-31, 01:25
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det var väl den bilen som luktade "sparris" som polisen "missade" att fotografera. Och det där blodet - vilket "djur" var det egentligen?

Problemet med att den bilen med den blonda kvinnan och mörkhårige mannen, skulle kunna vara AJs bil som togs in av polisen, är att vittnent påstår att bilen hade utlänska regnr plåtar, det har AJs bil ju inte.
2015-10-31, 01:26
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nej Lisa hade nämligen INTE dom punktformade blödningar i ögonen som man nästan altid har vid strypning, vilket gör att dösorsaken möjligtvis inte är strypning.
Rättsläkaren menar att dödsorsaken är hängning. Har du en avvikande mening?
2015-10-31, 01:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Eller som tidigare sagts att polisen har censurerat allt bajs i byxor och trosor och annat med hänsyn till de efterlevande....

Om det absolut måste i detta fall ha kommit bajs och kiss så borde då spår av dessa finnas på byxor och trosor eftersom dessa fortfarande satt på kroppen enligt FUP

Mitt fetande.

Just det och det finns tydliga skarpa kort på Lisas kläde, jeans trosor etc i FUP och inte en fläck som skulle kunna vara avföring, att se
2015-10-31, 01:29
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Mitt fetande.

Just det och det finns tydliga skarpa kort på Lisas kläde, jeans trosor etc i FUP och inte en fläck som skulle kunna vara avföring, att se
“Spontaneous Defecation”
Q: Is it true that a person spontaneously urinates or defecates when they die?

A: The short answer is no. The longer answer is that it does happen but not in every death. On average, only about one person in ten has urinated or defecated prior to death.
2015-10-31, 01:32
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Någon hade även kollat boden och sett att klädskåpet stått på glänt. Om det var någon från milisen får jag kolla upp igen.

Det var en av de anställda på Martorp som tittade in redan på tisdagen. Såg högen med kläder i skåpet men kunde inte föreställa sig att Lisa kunde ligga i det lilla utrymmet.

Enligt media låg/satt hon med benen vikta " åt fel håll". Hon kan inte ha varit likstel då.

Vet inte vem källan är. ( kommer inte ihåg)
2015-10-31, 01:36
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Jag är utbildad sjuksjöterska och har därför ganska bra vetskap om just hur det går till när en människa dör.
Om en människa har legat sjuk längre tid eller av annan orsak inte ätit och drukit väldigt lite ja då kommer det förståss mycket lite eller nästan ingenting, men en människa som upp till döden ätit och drukit helt normalt, då kan jag lova dig att det både kommer urin och avföring, så är det.

Och vad har du då för teori? Att hon inte blev mördad eftersom det inte finns urin och avföring. Eller att GM har tvättat både henne, trosor och jeans.
2015-10-31, 01:37
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det var en av de anställda på Martorp som tittade in redan på tisdagen. Såg högen med kläder i skåpet men kunde inte föreställa sig att Lisa kunde ligga i det lilla utrymmet.

Enligt media låg/satt hon med benen vikta " åt fel håll". Hon kan inte ha varit likstel då.

Vet inte vem källan är. ( kommer inte ihåg)
Än en gång, konstigt att inte sökledaren uppmärksammade att byssjan inte avrapporterats som genomsökt. Eller felaktigt rapporterad?
2015-10-31, 01:40
Bannlyst
När rättsläkaren säger att hon dog av hängning så finns det väl olika typer av hängning kan tänkas. Det var nog ingen Saddam Hussein hängning Lisa råkade ut för utan jag tror att NB fäst snaran runt hennes hals tänk er ett lasso som han slänger/för över hennes huvud och sedan slänger över ena änden över röret uppe i taket och sedan liksom drar upp henne långsamt eller fort det vet vi inte men förmodligen fort och med kraft då tungbenet går av och Lisa dör .
2015-10-31, 01:41
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Jag tror ärligt talat NB är en av det sjukaste människorna vi haft här i sverige.

Jag ska ge ett exempel som säger mer om han än något annat.

Dagen efter mordet är LH pappa där och letar med vänner + polis efter LH, i denna stund sitter NB och AB och fikar då pappan går förbi.

Enligt LH pappa följde NB pappan med sin sjuka blick i ca 30sec då han passerade.

Ville han att pappan skulle bli misstänksam på han då eller är han bara helt själv sjukt i huvudet??

jag begriper helt enkelt hur man kan göra en sån grej om man inte e riktigt jävla sjuk!!

Tror inte att NB är en av det sjukaste människorna ni haft här i sverige.

Så här säger inte en, på det där sjuka sättet, förstörd mäniska.

NBs granne förklarar vad NB sagt om Lisas pappa då han hadde mött honom upp vid cafeet:

FUP sidan 264

Vid det andra tillfället sade han att han mött/sett Lisa Holms pappa vid caféet och att pappan
hade "stelt ansikte men ögonen log"

Det vittnar om en känslig människa med empati och inlevelsesförmåga.
2015-10-31, 01:41
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
När man hängs och tungbenet går av då uppstår inre blödning och en väg blodet har då att ta sig ut är via näsa och svalg fattar du? Kanske inga stora mängder men ändå en del och det mesta verkar ha hamnat i hjälmen.
Jag tror att du har rätt i att hon hängdes medan hon hade hjälmen på sig. FUP sid 841:
5503/26565-15/G013 Hjälm - utomhus, på baksidan av rishög på södra delen av Martorps gård Forums materialnr: 201500923912
DNA
I en undersökt besudling på insidan vid munområdet påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.
I två undersökta områden samt en besudling på utsidan kunde sekret/DNA som kan jämföras mot person inte påvisas.
Efter hängningen togs hjälmen av och ansiktet tejpades för att hindra läckage av blod från munnen.
2015-10-31, 01:42
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Än en gång, konstigt att inte sökledaren uppmärksammade att byssjan inte avrapporterats som genomsökt. Eller felaktigt rapporterad?
Kände sökledaren vid det tillfället till byssjans existens, är då en berättigad fråga.
Senast redigerad av djembelelle 2015-10-31 kl. 01:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in