2015-10-31, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Om det finns nåt att komma ut, ja, så kan det ske när musklerna slappnar av. Själv skulle jag inte åka moppe kiss- och bajsnödig i över en timme, så en vild gissning är att hon heller inte avsåg göra det och besökte toalett före stängning.

Bara för att man inte känner sig kiss eller bajsnödig så betyder det inte att urinblåsa och tarm är helt tomma.
Det finns mer eller mindre alltid något i både tarm och blåsa. Jag hoppas du fattar det själv också.
2015-10-31, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag har funderat över en så kallad ligga i ladan.
Vad menas med en ligga??

Du menar legan? Den uppkom vid söket av ladan på måndagen.
2015-10-31, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Orkar du förklara hur denna" repbroms" fungerar? Jag förstår inte!
Måste man göra någon särskild knut på repet eller?
Som jag nämnde: teoretiskt utrett med formel och allt förra natten. Utväxlingen växer exponentiellt. Jag orkar inte leta fram det nu.
2015-10-31, 00:19
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är inte på det sättet han har hanterat repet. ”Låsningen” fungerar utifrån annat syfte. Karln är ingen idiot utan praktisk yrkesman.

Som arbetsgivaren sa kommit med massa smarta lösningar
Eller nått sånt?
2015-10-31, 00:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
En verkligen stressad och mycket orolig NB.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det tror jag inte. Men han måste varit höggradigt stressad över den pågående aktiviteten.

Det tror inte jag heller men riktigt säker kan man inte vara. Någon kan ha berättat för honom att den försvunnas pappa också var på Blomberg och letade efter sin dotter? Kanske AJ själv?

En sak som däremot står helt klar är att NB måste ha känt sig otroligt stressad över alla människor som fanns överallt och letade efter henne.
2015-10-31, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag har funderat över en så kallad ligga i ladan.
Vad menas med en ligga??

Tror dom menar lega. Någonstans där underlaget verkar nedtryckt, som att någon legat där. Jag ser det ofta på åkern där jag har stuga. Älgarna har gått in och vilat över natten så på morgonkvisten kan jag konturen (legan) var dom helt enkelt vilat.

Det fanns en sådan i den halmbeklädda delen av ladan.
2015-10-31, 00:22
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Du menar legan? Den uppkom vid söket av ladan på måndagen.

Ja just den. Varför har man en sån?
Är det vanligt i lador?
2015-10-31, 00:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Varför tog polisen blodprov två gånger på NB?

De behövde en hel del för att plantera ut allt blod.
2015-10-31, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Jag tror ärligt talat NB är en av det sjukaste människorna vi haft här i sverige.

Jag ska ge ett exempel som säger mer om han än något annat.

Dagen efter mordet är LH pappa där och letar med vänner + polis efter LH, i denna stund sitter NB och AB och fikar då pappan går förbi.

Enligt LH pappa följde NB pappan med sin sjuka blick i ca 30sec då han passerade.

Ville han att pappan skulle bli misstänksam på han då eller är han bara helt själv sjukt i huvudet??

jag begriper helt enkelt hur man kan göra en sån grej om man inte e riktigt jävla sjuk!!

Jag är benägen att hålla med. Pappan har ju sagt att de kändes som någon drev med dom när Lisas saker plötsligt dök upp i områden som redan genomsökts. Han önskar att det skulle börja regna när mp var där och genomsökte och det har väl framkommit i något vittnesförhör att han var arg/frustrerad över att han inte kunde komma år redskap och arbeta eftersom det fanns avspärrningar under dagarna. Jag menar en anställd får väl sin lön i alla fall.
2015-10-31, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Nu handlar det ju om att dra upp vikten i ett rep, som dessutom är lindat x antal varv runt ett rör.
Läs för fan vad du svarar på. Nu menar jag inte att det skulle vara omöjligt.
Jag kritiserar ditt svar och att det ser ut som du inte ens fattat vad du svarar på.
Klart man tar en viss vikt i fritt marklyft SOM EXEMPEL, men tar man samma vikt i en Smith-maskin ?
Inte mycket extra friktion där inte, men tekniken kan bli grymt avgörande.

Det går att få upp LH i repet under de förhållanden som fanns. Jag vet visst vad jag svarar på, men det är många som är begränsade i sin tankefunktion uppenbarligen. Det kan ha gått till på flera olika sätt och är inte det minsta svårt för en stark hantverkare som är mycket större än sitt offer. Annars hade försvaret hävdat den svårighet som ni vill påstå finns.
2015-10-31, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Okej, bäst att jag slutar kolla på folk i 30 sekunder, speciellt de som går utanför min radhuslägenhet och som jag inte känner igen. Jag kan klassas som mentalsjuk.

Hade du hängt en flicka dagen innan kanske du inte ska glo ner någon?

Man ska vara jävligt neutral.
2015-10-31, 00:25
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Nä poliser hittade henne en sökpatrull med hund

Var det samma sökhund som markerade vid tejpbite hemma hos MGM

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto