2015-10-30, 21:50
Medlem
Varför har polis "missat" att undersöka svart tröja, stickad tröja, bh, skärp och smutsen på ytterkläderna?

Jag kan inte se att dessa saker är undersökta.

Borde inte det vara högst relevanta att undersöka?

Passar inte dom undersökningarna in i polisens och åklagarens tes?
2015-10-30, 21:51
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LockMuck
Angående tejpen som lindats runt LHs mun/ögon. Skulle inte GM kunna tänkt på transporten, alltså tejpa huvudet för att minska håravfall, som hade kunnat hittas i bilen i efterhand.

Skulle detta vara möjligt att få in LH i skåpet efter att likstelheten trädigt i kraft, tänkte mest på det våld som gjorts på kroppen tack vare skåpets trånga utrymmen.

Skulle ju i såna fall kunna vara så att GM bara dumpat kroppen i byschan för att senare under veckan gömt i skåpet för att det blivit för stort på drag att gräva ner lr köra iväg kroppen någonstans.
Det var en av de frågor som kriminalkommissarie Lars Johansson ställde till Rättsmedicinalverket som svarade "Kroppens placering vid anträffandet talar för att kroppen har placerats i utrymmet innan likstelhet fullständigt utvecklats". Fup sid. 481.
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Det går liksom bortom vad man klarar av att ens tänka på. Man har svårt att ta in de vidrigheter som skett, vad han gjort mot henne och sen hennes kropp. De äckliga, skitiga utrymmena i ladan och slaktrummet var det sista hon såg - och Nerijus Bilevicius. Fy fan alltså, mår illa varje gång jag tänker på det, vad som hände henne - mord, skändning - för hans sadistiska njutnings skull.
Sen, efteråt - behandlingen av hennes döda kropp, inpressad i ett skåp i en gammal bod - som om hon inte ens var en människa utan något utan värde han bara ville gömma, göra sig av med, skändad, dödad och förbrukad.

Niklas Långström, som skall vara med (via tel tror jag) i rätten på måndag, skrev ju b.la det här som svar på polisens frågor om sexualbrott och sexuellt avvikande beteenden;

Ja verkligen. Han behandlar henne som skräp, hela vägen igenom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Är det någon här som har koll på vilken tid nyheten kom ut i tidningarna om att Lisa Holm var försvunnen?

Jag vill minnas att MGM hade kommit hem där på söndagen med dammiga/smutsiga byxor, och då hade frugan sagt nånting i stil med: Har du gömt henne? Eller" är det du som har gömt henne?"
Och han svarade nånting i stil med " Tror du jag är galen eller.."

Hur kan frugan veta att tjejen är försvunnen innan nyheten ens uppdagats i nyheterna/tidningen?
Vill minnas att nyheten kom ut senare mot kvällen, runt 20-21 tiden.

Har tyvärr inte FUP framför mig, men det står i hennes förhör att hon hade sagt något i stil med det.
Rätt så lustigt ändå då man tänker efter.

Litauerna fick besök av polis vid tretiden på natten mellan söndagen och måndagen. Ovan nämnda konversation inträffade på måndagen. Inget konstigt med det uttalandet.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Det fanns ju en katt i deras bostad. Katter fäller mer eller mindre och man får hår lite varstans på kläderna men det framgår inte nånstans att man hittat djurhår.

Det står så här i utlåtandet från NFC:
"Då iakttogs ett tiotal korta okarakteristiska hårstrån som var upp till 16 mm
långa. De flesta hade klippta/skurna spetsar. Några strån satt
tillsammans i ett hudlikt fragment. Hårstråna hade rötter i
växande fas och tre stycken analyserades avseende DNA, se
ovan.
Stråna var inte lämpade för morfologisk jämförelse mot person".

Kan nån förklara den sista meningen?

Att hårstråna inte var från en människa och därför inte kunde jämföras med en. (gissa dock bara)
2015-10-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Precis vad jag menar flyttad av militären och tillbakalagd var de tror att man hittade det i första läget, är du med.
Ingen visste ju att det var frågan om mord de första dagarna, därför kan en hel del spår blivit förvanskade.

tycker du inte att det finns nog med spår som pekar mot mgm för en fällande dom eller vaddå?
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LockMuck
Om det nu är NB så verkar han ju inte helt bombad iaf. Vara iaf bara en teori jag hade,.

Den misstänkte Nerijus Bilevicius, 35, ska ha tejpat över Lisa Holms mun och näsa innan han hängde henne, enligt åtalet. http://www.expressen.se/gt/sa-mordades-lisa-holm--har-ar-bevisen/

Det hade nog inget med håret att göra. Det stämmer inte in så bra heller med tanke på hur oaktsam han varit tidigare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
På sidan 1 i FUP finns ytterligare en anmälare utöver SH.
"Apell, Lars Olof Ingemar Anmälare"
Har denne man vittnat?

Ja just det. Det tänkte jag också på när jag började läsa fupen men sedan föll det bort vid resten av den långa fupen.

Varför är "Apell, Lars Olof Ingemar" anmälare också?? VEM är han?
Militärkollega? Varför innebar det att han är anmälare då? Åkte han och Stefan Holm i samma bil till Blomborg så upptäckten gjordes av båda två? Eller var det på något annat sätt?

Han är nog inte kallad som vittne. Varför tycks han ha "försvunnit"? Ytterligare ett djupt hål och ett stort frågetecken i fupen.

Gick han i MP sedan? Är det han som är med senare och misstänkliggör litauerna? Detta behöver redas ut. Var det förresten inte en "Lars" som påstod att mgm ljög när han sa att en militär på torsdagen sa att Martorp var genomsökt? Samma Lars?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Han måste ju ha haft hjälp! För hur ska han ha fått upp henne så högt själv ? Tycker att det är väldigt skumt alltihop

Herregud, utgå inte från dina egna referensramar, han är hantverkare med hyfsad fysik
2015-10-30, 21:53
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag instämmer i att han må ha haft preferenser men trots att motivet får anses vara av sexuell karaktär så är min uppfattning att det rör sig om makt och kontroll i huvudsak.

Makt och kontroll som i sin tur ger honom rejäl tillfredsställelse, om än mental sådan. Som med våldtäkt. Handlar inte rätt och slätt om kåthet utan om makt, förnedring, kontroll.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Vart kan man läsa det förhöret jag missade det?

Skövde tidning har förhöret så man kan lyssna på det. Dåligt ljud dock!
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Varför har polis "missat" att undersöka svart tröja, stickad tröja, bh, skärp och smutsen på ytterkläderna?

Jag kan inte se att dessa saker är undersökta.

Borde inte det vara högst relevanta att undersöka?

Passar inte dom undersökningarna in i polisens och åklagarens tes?

Det är väl snarare så att man bör ställa frågan, hur utredda dom är? Inte utgå ifrån att man inte ens har tittat på dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in