2015-10-30, 20:35
Medlem
Det fanns ju en katt i deras bostad. Katter fäller mer eller mindre och man får hår lite varstans på kläderna men det framgår inte nånstans att man hittat djurhår.

Det står så här i utlåtandet från NFC:
"Då iakttogs ett tiotal korta okarakteristiska hårstrån som var upp till 16 mm
långa. De flesta hade klippta/skurna spetsar. Några strån satt
tillsammans i ett hudlikt fragment. Hårstråna hade rötter i
växande fas och tre stycken analyserades avseende DNA, se
ovan.
Stråna var inte lämpade för morfologisk jämförelse mot person".

Kan nån förklara den sista meningen?
Senast redigerad av MAJSY 2015-10-30 kl. 20:38.
2015-10-30, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Förvisso, men det tar bara några minuter innan nektarn sinar fullständigt om offret inte står på sina tår och med tanke på hans högst problematiska förmåga till erektion tror jag inte gourmeten vågade satsa på det snabbaste kortet... Ganska trist att runka till ett lik...

Visst är det så, men han kunde inte kontrollera förloppet & ville inte förlora ansiktet utan fick springa iväg och sedan när han kom tillbaka, då var det slut på nöjet. Något sådant ... Det är det enda sättet jag kan få ihop det på ....

Det hade varit bättre om det funnits något annat att säga.
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-10-30 kl. 20:42.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Kan tänka mig att Lisas föräldrar ångrar sig djupt att dom lät Lisa ta moppen denna dag. Fy fan jag hade iallafall haft det ångesten livet ut om jag vore far till Lisa

Eller så förstår de att man inte kan gå tillbaka i tiden och framförallt att de inte kunnat göra något annorlunda. Det som hände är fruktansvärt och det är inget LH:s föräldrar kunnat påverka.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja, ett obeskrivligt lidande, panik och dödsångest. Frågan är hur länge det höll på, hennes dödskamp, innan hon dog.

Om det vet du ingenting

Människor dör varenda sekund och det är en del av livet

Döden kommer chockartat eller väntat

Människor kan svimma av rädsla eller chock och kanske gjorde Lisa det innan hon dog

Den enda som vet vad som hände är kanske - Lisa -

Mördaren var fullt upptagen med att leta lampskärmar och bajsa på golvet

Vila i frid Lisa
Bannlyst
Hur var det med kexchokladen, hade han ätit några under dagen?
2015-10-30, 20:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Jo, att lyfta upp 50 kg upp till 190 cm och få fast personen där är jävligt svårt för en hyfsat stark karl.
Du är så uppenbart oinsatt att det inte känns lönt att diskutera detta vidare. Det finns andra i tråden som inser att det är ganska enkelt, under rätt förutsättningar.
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilket är helt okej.

DNA på fimpar i en lada där fler än en rökare arbetare säger ju inte ett smack.
Fimparna binder ingen till brottet/offret helt enkelt.

DNA på offrets tillhörigheter gör ju däremot det.

Denna fimp låg vid elcentralen på platsen där Adriana tycker sig blivit kontaktad.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
En fråga till er få här som har lite hjärna !
på sidan 109 så vittnar Lena Svedung om att hon 7,50 på morgonen fredag den 12e ,
ser öppna garagedörrar på spritladan (måste hon mena ? ) en bil står där och en ölburk !!!! står utanför
det är ju inte ens mitt emot hennes cafe men hon går dit och ska klaga tydligen !
(verkar som hon inte gillar Balterna !)
AB står utanför ,och i bilen grejar en person med något ,men det är INTE NB !
det är hon säker på eftersom hon känner dem ,

Jag har nånstans (minns inte sidan nu )läst AB redogörelse för veckan och den 12e ,
och han nämner ochså denna händelse,
men säger då att det är han och NB som ...byter däck tror jag ....

nån som i denna röra läst om nån uppföljning på detta ?

alltså AB säger hans bror är med där
Men Lena säger det är en person hon aldrig sett förut ?

om hon har rätt vem var det då ?

Kanske någon av dessa hotfulla män som AJ nämner som tycker att de har ensam- rätten till arbeten på Kinnekulle?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Eller så förstår de att man inte kan gå tillbaka i tiden och framförallt att de inte kunnat göra något annorlunda. Det som hände är fruktansvärt och det är inget LH:s föräldrar kunnat påverka.
Eller så gör de inte det och deras liv samt förhållande är i stort fett förstörda?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Vet man någonting om händelseförloppet d.v.s. från att hon satt på mopeden till hon blev hängd. Att sätta upp snaran borde ha krävt bägge händerna (lite svårt att hålla fast en 17-åring med ena handen och sätta upp snaran med andra....?).

Eller satt snaran på plats redan innan han släpade in henne?

Har polisen gjort någon rekonstruktion?

Det troligaste är att han hade förberett snara m.m. innan han hittade sitt offer. Jag skulle tro att han placerat lampskärmen bredvid repet också så han kunde runka i den medan LH dog.
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du måste skämta??

De spår de redovisar i FUP är inte tydliga nog att BEVISA att döden inträffade just där.
Uteslutningsmetoden innebär att man förhoppningsvis kollat efter alternativa platser och insett att: "Nej, det måste ha skett här"

Varför tror du att man uteslutit boden som mordplats ? Det var ju faktiskt där man hittade kroppen. Det naturliga är ju att man antar att en död människa dog där den ligger.
Senast redigerad av profundersam 2015-10-30 kl. 20:41.
2015-10-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag är väldigt fundersam över en sak. Om man läser FUP så framgår det att Lisas föräldrar var väldigt, väldigt beskyddande. De nästan punktmarkerade henne. På söndagen som var enda gången hon jobbade ensam på cafeet (mamman kunde inte jobba den dagen) så messade de massor av gånger, de kom till och med till cafeet, de måste byta en lampa på cafeet och lägga dit en matta.
Sen SMS:ar pappan 17:46, och han svarar med nytt SMS direkt efter hennes, och sen åker pappan för att leta efter henne väldigt snart efter att hon inte kommit hem.

LH är så beskyddad att inget ont borde kunna hända henne. Jag har aldrig hört talas om en så beskyddad 17-åring. Men efter att föräldrarna lämnat minsta lucka så blir hon mördad.

Jag tycker det nästan känns som att föräldrarna misstänkt att något skulle kunna hända. Kan det vara så att det finns något hot mot familjen? Jag vet att detta dementeras men det känns ändå konstigt. Speciellt om man tänker på pappans yrke.

Inte så konstigt tycker jag, om man har en söt dotter, att vara rädd om henne. Det var skillnad för 20-30 år sedan men idag är det så vanligt med våldtäkter etc. Jag är också väldigt beskyddande mot mina barn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in