2015-10-30, 21:16
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Gasen kanske var slut?

Jo, jag gjorde en snygg liten edit.
2015-10-30, 21:17
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
De spår de redovisar i FUP är inte tydliga nog att BEVISA att döden inträffade just där.
Uteslutningsmetoden innebär att man förhoppningsvis kollat efter alternativa platser och insett att: "Nej, det måste ha skett här"

Varför tror du att man uteslutit boden som mordplats ? Det var ju faktiskt där man hittade kroppen. Det naturliga är ju att man antar att en död människa dog där den ligger.

Kan det möjligtvis ha liten aning att göra med
det ner släpade gräset och det mycket tydliga släpspåren genom hela vägen genom den skitiga arbetsbaracken fram till det aktuella klädskåpet???
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Nej eftersom NB inte har erkänt kan man bara spekulera. Den enda som känner till händelseförloppet är NB.

Det stämmer inte riktigt, man kan rekonstruera väldigt trovärdigt om man har bra information, vilket man har i det här fallet. Jag är ganska säker på utredarna har en klar bild hur det har gått till.

Det intressanta är ju snaran, hade han bara virat ett rep runt halsen på henne eller var det en riktig snara?https://www.google.se/search?q=snara&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&sou rce=univ&sa=X&sqi=2&ved=0CCcQsARqFQoTCP7b6tGA68gCF WK_cgodI4YLSg
Senast redigerad av Sodomizer- 2015-10-30 kl. 21:21.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Tyvärr verkar såna personer vara mycket svåra att hitta. De funkar mycket bra i samhället och inväntar rätt lägen.

Tänker på Dennis Rader som i över 30 år dolde sin verksamhet för frun som inte märkt något konstigt med maken över huvud taget.

Men då kommer frågan: kan man tro på det?

Dvs skulle man kunna leva tillsammans med en partner som lever ett Dr Jekyll & Mr Hyde liv utan att ha en blekaste aning?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det har jag gjort och dragit mina egna slutsatser. Vad baserar du dina på? Åkessons facebookssida?

Du är inte den vassaste kniven i lådan. Och vad fan har Åkesson med detta att göra? Men visst Lisa stod på tårna och kämpa för sitt liv. Nästan 2 meter upp sitter röret. Snöret har rätt längd? Dammet uppe på röret talar för att Lisa levde? GM ställde in rätt längd på snöret med en människa som kämpar för sitt liv!
2015-10-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Kan det möjligtvis ha liten aning att göra med
det ner släpade gräset och det mycket tydliga släpspåren genom hela vägen genom den skitiga arbetsbaracken fram till det aktuella klädskåpet???

Va fan yrar du om??????
2015-10-30, 21:19
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Okej, du har större förtroende för media än jag tydligen (?)
Min syn är att de tycker att det är bättre att vara först än rätt.

Det var åklagaren själv som i media sagde att han bett rättslälaren om en korrektion/präcission, eller vad det nu var han kallade det, av dödstidpunkten EFTER att rättsläkaren (efter RLaren 3 månaders arbete med fallet) hade överlämnat sitt slutgiltiga obduktions protokol.
Som om att rättsläkaren inte hade angett det ABSOLUT mest präcisa dödstidpunkt redan ???
Det så klart han hade, men ändå fik åklagaren sin vilja, för att få sitt "händersesförlop" att stämma. Skandalöst tycker jag
2015-10-30, 21:19
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag fattat det var det när MPS var på väg att söka mot byssjan och med avsikt att även söka bakom den stora ladan (där rishögen låg). Om då NB kontaktar en ur MPS (som också råkar vara militär och deltagit i det söket) DÅ regerar han naturligtvis på påståendet eftersom han vet att just det området inte är avsökt sedan tidigare.

NB band liksom snarast ris åt sin egen rygg.

I det av mig ”fetade” är vi i vart fall helt ense.
2015-10-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Något som är märkligt tycker jag är att militären söker på Martorp med flera bilar och plötsligt hittar man hjälm och jacka.
Varför ser inte militären detta?
Det ligger inte väldigt väl gömt i rishögen.
Och var ju så rysligt skickliga att hitta saker första kvällen.

Har militären lagt dit hjälm och jacka?
Nej, kommer ni att säga, varför skulle de gjort det?
Ja , det kan man verkligen fråga sig.

Det är väl givet att de lagt hjälmen och jackan där. Eller ett UFO. Kan inte bestämma mig.
2015-10-30, 21:22
Medlem
Han måste ju ha haft hjälp! För hur ska han ha fått upp henne så högt själv ? Tycker att det är väldigt skumt alltihop
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Kanske fika på Blomberg, fy fan
Det blir isoleringen. Så han slipper att böja sig efter tvålen i den gemensamma avdelningens dusch.
Förresten han duschar ju inte så ofta enl frun.
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
[/b]

Men då kommer frågan: kan man tro på det?

Dvs skulle man kunna leva tillsammans med en partner som lever ett Dr Jekyll & Mr Hyde liv utan att ha en blekaste aning?

Det förefaller faktiskt ha varit så i det fallet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in