Citat:
Ursprungligen postat av
MegaTant
Tanke på att NB är van att lyda sin slottsherre så skulle han nog under viss hot och press kunna lyda en bestämd kontrollerande herre till. Han en van att vara tillhjälplig.
Skulle vilja veta var befann sig SH mellan 18-20. Själv sa han i dag i rätten att han hade all världens tid för till sin förfugande. Och vad han har för en bil, helt privat. Han har väl även en tjänstebil till förfugande.
Ja. Varför mörkas var SH befunnit sig denna kväll/natt?
Varför redovisas ingen teknisk bevisning angående var SH befunnit sig/innehåll i sms osv?
Ett samtal ("fickringning") på 15 sekunder innehåller mer än det SH uppgivit.
Varför ringde han inte tillbaks efter "fickringningen"?
I TR uppger han att han inte gjorde det vad han minns. ("nej det gjorde jag inte vad jag minns") Det borde han väl ha kunnat kolla upp genom sin mobil och veta?
Varför ringer inte pappan LH på kvällen/natten (han uppger att mamman ringer LH)?
Han åkte ju till caféet på eftermiddagen som "en orolig förälder"? Vad fanns att vara "orolig" för då?
När han inte är orolig efter "fickringningen" eller ringer LH:s mobil på kvällen som en orolig förälder?
Han uppger att LH var "jätteglad" men sa "ge er iväg, här är jag, jag kan". Vad hände denna dag egentligen?
Finns någon samtal från LH efter "fickringningen"?
Han startar larmet vid caféet. (När larmades caféet på? Det borde polis redogöra för. När började rörelselarmet på baksidan att fungera? Det borde polis redogöra för. Hur stor är larmzonen? Det borde polis redogöra för.)
Han är där hela veckan. ("det var inte mycket sömn")
Hans vänner och han själv gör fynd. ("sen hände det grejer hela tiden hittar grejer, kan verka konstigt...")
Hans vänner har varit där på natten mot måndag. Dom har inte agerat på uppdrag av polis. Vissa var väl militärer? Kan det gå till så?
Han väljer TB som "målsägarbiträde".
SH:s
ord om vad som hänt kontrolleras inte av polis. Det är en brist i utredningen.