2015-10-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Tror du att GM är så smart? Han ska ha haft bilder på kvinnor som var tejpade på liknande sätt så förmodligen är det en del av sexfantasin.

Om det nu är NB så verkar han ju inte helt bombad iaf. Vara iaf bara en teori jag hade,.
2015-10-30, 21:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Dagen efter har de denna konversation.
Vilken sida i FUP refererar du till?
2015-10-30, 21:45
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LockMuck
Angående tejpen som lindats runt LHs mun/ögon. Skulle inte GM kunna tänkt på transporten, alltså tejpa huvudet för att minska håravfall, som hade kunnat hittas i bilen i efterhand.

Skulle detta vara möjligt att få in LH i skåpet efter att likstelheten trädigt i kraft, tänkte mest på det våld som gjorts på kroppen tack vare skåpets trånga utrymmen.

Skulle ju i såna fall kunna vara så att GM bara dumpat kroppen i byschan för att senare under veckan gömt i skåpet för att det blivit för stort på drag att gräva ner lr köra iväg kroppen någonstans.

Enligt FUP har LH placerats i skåpet innan likstelheten träder in, dvs innan tre timmar efter mordet. Kroppen hade framskriden förruttnelse vilket tyder på att hon har varit där i flera dygn vilket leder till slutsatsen att hon placerades där av NB strax innan han skypade kl 19.35.

Du kan ju själv tänka dig hur hon såg ut!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Tanke på att NB är van att lyda sin slottsherre så skulle han nog under viss hot och press kunna lyda en bestämd kontrollerande herre till. Han en van att vara tillhjälplig.

Skulle vilja veta var befann sig SH mellan 18-20. Själv sa han i dag i rätten att han hade all världens tid för till sin förfugande. Och vad han har för en bil, helt privat. Han har väl även en tjänstebil till förfugande.

Ja. Varför mörkas var SH befunnit sig denna kväll/natt?

Varför redovisas ingen teknisk bevisning angående var SH befunnit sig/innehåll i sms osv?

Ett samtal ("fickringning") på 15 sekunder innehåller mer än det SH uppgivit.
Varför ringde han inte tillbaks efter "fickringningen"?
I TR uppger han att han inte gjorde det vad han minns. ("nej det gjorde jag inte vad jag minns") Det borde han väl ha kunnat kolla upp genom sin mobil och veta?
Varför ringer inte pappan LH på kvällen/natten (han uppger att mamman ringer LH)?
Han åkte ju till caféet på eftermiddagen som "en orolig förälder"? Vad fanns att vara "orolig" för då?
När han inte är orolig efter "fickringningen" eller ringer LH:s mobil på kvällen som en orolig förälder?
Han uppger att LH var "jätteglad" men sa "ge er iväg, här är jag, jag kan". Vad hände denna dag egentligen?

Finns någon samtal från LH efter "fickringningen"?

Han startar larmet vid caféet. (När larmades caféet på? Det borde polis redogöra för. När började rörelselarmet på baksidan att fungera? Det borde polis redogöra för. Hur stor är larmzonen? Det borde polis redogöra för.)

Han är där hela veckan. ("det var inte mycket sömn")
Hans vänner och han själv gör fynd. ("sen hände det grejer hela tiden hittar grejer, kan verka konstigt...")
Hans vänner har varit där på natten mot måndag. Dom har inte agerat på uppdrag av polis. Vissa var väl militärer? Kan det gå till så?
Han väljer TB som "målsägarbiträde".

SH:s ord om vad som hänt kontrolleras inte av polis. Det är en brist i utredningen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Var det även på måndagen hon hade tvättat hans kläder, eller var det på söndagen?

Fan vad det är frustrerande och hemskt att man aldrig kommer få någon klarhet i vad som egentligen hände. Och om man som icke anhörig tycker allt känns bedrövligt, då vill man inte ens föreställa sig vilket helvete familjen Holm går igenom.
Så otroligt hemskt. Man mår så illa. Stackars lilla flicka.

Pappans förhör var något av det mest hjärtskärande man kan läsa.
Det kommer han få dras med hela livet. Även fast det inte var hans fel, så kommer han antagligen klandra sig själv resten av livet för att han släppte iväg henne på moppen själv. Just den dagen.
Fyfan.

Söndagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja ska försöka kolla det där, om jag nu har någon kvar
Har för mig att de bytte däck i verkstaden på Martorp!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja det verkar inte vara nån hejd på idioter i den här tråden.

Det är ingen våldtäkt, eller försök till våldtäkt.

Det är egentligen mycket värre, det handlar om att få en sexuell kick av att se någon dö.

Det handlar inte om "sexuell närhet", utan en fantasi som han har sett som han gör verklighet utav. Han får en sexuell kick som betraktare av sitt egna iscensatta verk.

Det är Lisa hängande i snaran som är ett "motiv" som han vill åt, inte hennes kropp.

Det är så sjukt att det går över det mesta jag har hört talas om.

Det går liksom bortom vad man klarar av att ens tänka på. Man har svårt att ta in de vidrigheter som skett, vad han gjort mot henne och sen hennes kropp. De äckliga, skitiga utrymmena i ladan och slaktrummet var det sista hon såg - och Nerijus Bilevicius. Fy fan alltså, mår illa varje gång jag tänker på det, vad som hände henne - mord, skändning - för hans sadistiska njutnings skull.
Sen, efteråt - behandlingen av hennes döda kropp, inpressad i ett skåp i en gammal bod - som om hon inte ens var en människa utan något utan värde han bara ville gömma, göra sig av med, skändad, dödad och förbrukad.

Niklas Långström, som skall vara med (via tel tror jag) i rätten på måndag, skrev ju b.la det här som svar på polisens frågor om sexualbrott och sexuellt avvikande beteenden;
Citat:
Tejpning och upphängning kan vara medel för att totalt kontrollera, dominera och därefter
döda ett brottsoffer. Detta kan i sin tur vara för att iscensätta sexuellt sadistiska impulser och
fantasier som förövaren ofta haft under en längre tid, ibland prövat delar av i förväg och i brottet
eftersträvat att tillfredsställa.
Under vissa omständigheter; i kombination med specifika uppväxtförhållanden, social isolering,
sexuell upptagenhet och nedsatt sexuell funktionsförmåga, anses sexuellt sadistiska fantasier och
tändningsmönster kunna leda till allvarligt och tom dödande sexuellt våld
.
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kanske, jag utgår från hans tjejintresse på nätet, blonda,
långhåriga å unga, precis som Lisa.

Jag instämmer i att han må ha haft preferenser men trots att motivet får anses vara av sexuell karaktär så är min uppfattning att det rör sig om makt och kontroll i huvudsak.
2015-10-30, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent

Pappans förhör var något av det mest hjärtskärande man kan läsa.

Fyfan.

Vart kan man läsa det förhöret jag missade det?
2015-10-30, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Av militären då eller?

Precis vad jag menar flyttad av militären och tillbakalagd var de tror att man hittade det i första läget, är du med.
Ingen visste ju att det var frågan om mord de första dagarna, därför kan en hel del spår blivit förvanskade.
2015-10-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Enligt FUP har LH placerats i skåpet innan likstelheten träder in, dvs innan tre timmar efter mordet. Kroppen hade framskriden förruttnelse vilket tyder på att hon har varit där i flera dygn vilket leder till slutsatsen att hon placerades där av NB strax innan han skypade kl 19.35.

Du kan ju själv tänka dig hur hon såg ut!

Ja Fyfan.

Själv läst fuppen och nu när du skriver detta så kommer jag ihåg det du skriver.
2015-10-30, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Så här har det gått till enl min teori
-Han lurar in henne alt bär in henne i ladan
- I ladan sliter han av henne hjälmen. Då lossar ett örhänge som sen hittas i ladan
- han bär in henne i mjölkrummet
-tar fram förberedda attiraljer typ snara o tejp
-fixar upphängningen
-därefter drar upp tröja och BH samt ned med byxor.
-Ollar på hennes trosor (därför frugans dna eftersom han ej tvättat sig efter att ha legat m frugan)
-drar ned trosorna och runkar färdig i lampkupan, som också är förberedd i detta rum
-när han inser att hon är död får han panik. Adrelaninkick, (skräck panik)i magen gör att han skiter ute i ladan
-Upptäcker där att hjälm o handskar ligger kvar i ladan. Får med sig dem men missar en av handskarna.
Därefter logistik till Martorp.

Hade inte hans DNA varit på trosan då med?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in