Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Bra tänkt YO!
Jag tänker ju Alfons* Del Corra* AJs styvson som evt. bilföraren i den blå BMW med den blonda kvinnan på baksätet (Lisa?), signalementet skulle kunna passa på styvsonen och kvinnan på baksätet.
Ända problem med den teorin är att vittnet säger att det var en utlandsregnr bil och att vi inte har någon bekräftelse på att ACD var i Blomberg den 7 Juni (jag tror dock att det är mycket möjligt att han var i Blomberg)
Och osäkerheterna med de andra 2 Jönsson bröder's alibi den 7 Juni omkring tidpunkten för Lisa's försvinnande skulle ju kunna passa med att dom snabbt skulle iväg och hjälpa styvbrossan.
Om detta nu skulle ha hänt, då kan man ju fråga sig om dom tillkallat/hämtat MGM och bett honom att städa upp?
Nja, visserligen lämnar en av bröderna öppet för att han körde hem och bytte om till något bekvämare, det kan ha varit han som vittnet såg, men det får vi aldrig reda på tror jag.
Jag är mer inne på att hitta en möjlighet för att NB framförde BMW:n, kanske utan ägarnas vetskap. Vet vi var den stod parkerad, finns det flera vittnesmål om det?