2015-10-30, 20:30
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Mmm, obvious idiot is also an obvious idiot.
Jag skiner faktiskt blankt i vad du tror. Det är inte nämnvärt svårt för en hyfsat stark karl.
Jo, att lyfta upp 50 kg upp till 190 cm och få fast personen där är jävligt svårt för en hyfsat stark karl.
2015-10-30, 20:31
Medlem
Sodomizer-s avatar
Vet man någonting om händelseförloppet d.v.s. från att hon satt på mopeden till hon blev hängd. Att sätta upp snaran borde ha krävt bägge händerna (lite svårt att hålla fast en 17-åring med ena handen och sätta upp snaran med andra....?).

Eller satt snaran på plats redan innan han släpade in henne?

Har polisen gjort någon rekonstruktion?
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Visst talar det för att NB har gjort det, tycker bara att han har haft otroligt flyt i själva bortförandet. Sen gör han ju ALLT fel med att sprida sitt dna till höger och vänster.
Och för att inte tala om den fina bana han har snitslat mot fyndplats, helt obegripligt.

Den snitslingen verkar ju inte leda mot fyndplatsen utan mer till/från GJs gård.
Karta FUP #765.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbitgirl
Ni som läst FUP. Förklara varför MGM säger till Missing People att militären redan har varit här och sökt. Militären???

Den upplysningen från NB är korrekt. Militär sökte vid Martorps byggnader under torsdagen. De sägs ha anlänt i tre bilar. Så där ser jag inget som helst märkvärdigt i NB,s konversation med MP.
2015-10-30, 20:32
Bannlyst
Kan tänka mig att Lisas föräldrar ångrar sig djupt att dom lät Lisa ta moppen denna dag. Fy fan jag hade iallafall haft det ångesten livet ut om jag vore far till Lisa
2015-10-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Jo, att lyfta upp 50 kg upp till 190 cm och få fast personen där är jävligt svårt för en hyfsat stark karl.

Men lägg till en massa adrenalin på det.
2015-10-30, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Nä nu ska vi inte krydda där. 50 kg borde inte vara ett stort problem för de flesta män. Plus adrenalinet tänk dig vilken boost bara det ger en.
2015-10-30, 20:34
Medlem
hashish-boys avatar
För de som behöver lära sig om bevis för att hänga med i tråden https://en.wikipedia.org/wiki/Evidence
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Vet man någonting om händelseförloppet d.v.s. från att hon satt på mopeden till hon blev hängd. Att sätta upp snaran borde ha krävt bägge händerna (lite svårt att hålla fast en 17-åring med ena handen och sätta upp snaran med andra....?).

Eller satt snaran på plats redan innan han släpade in henne?

Har polisen gjort någon rekonstruktion?

Nej eftersom NB inte har erkänt kan man bara spekulera. Den enda som känner till händelseförloppet är NB.
Senast redigerad av crameol 2015-10-30 kl. 20:37.
Medlem
Jag är väldigt fundersam över en sak. Om man läser FUP så framgår det att Lisas föräldrar var väldigt, väldigt beskyddande. De nästan punktmarkerade henne. På söndagen som var enda gången hon jobbade ensam på cafeet (mamman kunde inte jobba den dagen) så messade de massor av gånger, de kom till och med till cafeet, de måste byta en lampa på cafeet och lägga dit en matta.
Sen SMS:ar pappan 17:46, och han svarar med nytt SMS direkt efter hennes, och sen åker pappan för att leta efter henne väldigt snart efter att hon inte kommit hem.

LH är så beskyddad att inget ont borde kunna hända henne. Jag har aldrig hört talas om en så beskyddad 17-åring. Men efter att föräldrarna lämnat minsta lucka så blir hon mördad.

Jag tycker det nästan känns som att föräldrarna misstänkt att något skulle kunna hända. Kan det vara så att det finns något hot mot familjen? Jag vet att detta dementeras men det känns ändå konstigt. Speciellt om man tänker på pappans yrke.
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Våldsporr hittades i MGM dator samt i lillebroderns mobiltelefon.
I MGM:s dator hittades dessutom ïnternethistorik som kunde kopplas till siter där man kan se eller ha sex live via kamera.
2015-10-30, 20:35
Medlem
En fråga till er få här som har lite hjärna !
på sidan 109 så vittnar Lena Svedung om att hon 7,50 på morgonen fredag den 12e ,
ser öppna garagedörrar på spritladan (måste hon mena ? ) en bil står där och en ölburk !!!! står utanför
det är ju inte ens mitt emot hennes cafe men hon går dit och ska klaga tydligen !
(verkar som hon inte gillar Balterna !)
AB står utanför ,och i bilen grejar en person med något ,men det är INTE NB !
det är hon säker på eftersom hon känner dem ,

Jag har nånstans (minns inte sidan nu )läst AB redogörelse för veckan och den 12e ,
och han nämner ochså denna händelse,
men säger då att det är han och NB som ...byter däck tror jag ....

nån som i denna röra läst om nån uppföljning på detta ?

alltså AB säger hans bror är med där
Men Lena säger det är en person hon aldrig sett förut ?

om hon har rätt vem var det då ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in