2015-10-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
I vilket tak hittades hans sperma

Inget.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Helt otroligt. Hur får man upp en människa så? Det går inte att göra det ensam om man inte är typ världens starkaste man.

Han måste alltså haft hjälp...

Hur svaga tror du att fullvuxna karlar är egentligen? Fullvuxen frisk karl som är hantverkare skulle jag vilja påstå kan bära och dra upp 50 kg (och mer därtill) på ett rep hur lätt som helt.
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Helt otroligt. Hur får man upp en människa så? Det går inte att göra det ensam om man inte är typ världens starkaste man.

Han måste alltså haft hjälp...

Kan han ha hotat henne till att ställa sig på något och lägga snaran om halsen? Fanns det något att stå på där inne?
2015-10-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Inget.
Trodde väl det..
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nån hade sett en hink på bilderna. Men hantverkare brukar vara riktigt starka.
Han ska alltså ha tvingat henne att hänga sig själv, eller hur är hinken relevant?

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, t. o. m. jag som är avsevärt äldre skulle enkelt klara det. Hon vägde kanske 50 kilo.
En hårdjobbande hantverkare lär vara betydligt starkare än jag. En kniv mot strupen som hot gör att hon inte törs kämpa emot så en snara runt halsen lär inte möta motstånd.
Men, då är det ju en bit kvar till att "lyckas" hänga henne? Not really. Jag har varit inne på möjliga sätt att "hänga" flickan tidigare i tråden, det får räcka så.
Nej, du skulle inte kunna hänga upp 50 kg människa i luften. En människa är så mycket tyngre än motsvarande vikt på t ex gymmet, som jag antar att många undermedvetet refererar till.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Trådens i särklass flitigaste postare, ni vet nog alla vem, förundrade sig nyligen över
varför inte det fanns märken på väggen intill röret i slaktrummet från Lisa - hon antogs
nämligen ha sparkat ditåt under sin dödskamp och då borde nåt spår ha efterlämnats
vad det nu skulle ha varit för något - men hur i all världen går det att sparka omkring
sig ifall någon dragit ner ens byxor till anklarna i ett tidigt skede av förloppet?
Då är ju benen låsta rimligen och man kommer ingenstans hur det än desperat ansträngs.
Fattar jag det som i vart fall.

Där har du en poäng!

Själv har jag funderat på den blåa hinkens roll i det hela. Den syns på bilderna i FUP.
Kan hon ha stått på den och den har blivit bortsparkad?
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
menade hade han riv sår någonstans

Har du FUP ? Jag orkar inte leta upp sidnummer om du inte ens har den nämligen.
Han har synliga hudavskrapningar, inget benämns rivsår vid kroppsbesiktningen, eftersom det är ganska svårt att säga hur diverse hudavskrapningar uppstått.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Ja det kan man lugnt räkna ut, vet inte hur många dagis
och skolor som kunde renoveras upp om de sammanlagda
utgifterna slogs ihop för detta grymma mord.
Det finns något som heter "på sin ålders höst" lite
svårt att jaga mördare med rullator.
Och troligen skulle just det bli fallet för utredningschef
Johansson om han inte gav upp och nöjde sig
med just den han har.
Jag förmodar att du ser med skarpt sinne
och med många års erfarenhet något högst
anmärkningsvärt störande i detta mordfall,
som du aldrig kommer yttra dig om här i tråden.
Eller får jag ett kort sammanfattat svar?
Att jag för dig är anmärkningsvärt störande är
förståligt och en sak (olika naturer med skilda seenden men
samma mål).
Så hur ligger det till med tillvägagångssättet
och brottets gång?
Helst med dina egna reflektioner och ord?
Det är sant att rättegången inte är avklarad och domen
klubbad än, men vad ser du mellan raderna som varit?

PS
Sonen Gustav.J konst flög över min gård i dag, glad
och fri som vanligt.
intressant. Men en fråga bara , hur vet du så mycket om "jönssonligan"?
2015-10-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kan han ha hotat henne till att ställa sig på något och lägga snaran om halsen? Fanns det något att stå på där inne?

Ja en blå hink.
2015-10-30, 19:43
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
påminner mycket om en sjuk seriemördare vid namn Slivko från forna Sovjetunionen
OBS! varnar känsliga tittare! OBS!
http://www.liveleak.com/view?i=637_1325756512
02:55 så kan det ha gått till

men det känns ändå för sjukt.. jag tror inte att Lisa skulle ha gjort det där. jag tror hon skulle kämpa, skrika o s v men aldrig hänga sig själv sådär, ens under knivhot.
2015-10-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Bra tänkt YO!
Jag tänker ju Alfons* Del Corra* AJs styvson som evt. bilföraren i den blå BMW med den blonda kvinnan på baksätet (Lisa?), signalementet skulle kunna passa på styvsonen och kvinnan på baksätet.
Ända problem med den teorin är att vittnet säger att det var en utlandsregnr bil och att vi inte har någon bekräftelse på att ACD var i Blomberg den 7 Juni (jag tror dock att det är mycket möjligt att han var i Blomberg)
Och osäkerheterna med de andra 2 Jönsson bröder's alibi den 7 Juni omkring tidpunkten för Lisa's försvinnande skulle ju kunna passa med att dom snabbt skulle iväg och hjälpa styvbrossan.
Om detta nu skulle ha hänt, då kan man ju fråga sig om dom tillkallat/hämtat MGM och bett honom att städa upp?

Satt Lisa i den bilen menar du? Död eller levande?
2015-10-30, 19:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Släpp detta! Om nu det vittnet såg rött upptill är det en lång person. Och såg hon det måste hon sett tejpen runt huvudet och snaran runt halsen.

Lisa hittades UTAN jackan på. Varför skulle han hlra sig besväret när MGM inte ens dragit upp hennes byxor.

Er teori är krass och utplanterat för att sprida tvivel.

Det bästa är att hålla sig inom ramen för det rimliga så som DNA mm som ännu inte finns någon förklaring från den misstänkte på

Hur ska hon kunna veta om den i bilen var deppig hon kanske var sjuk, läste på mobilen mm
Rena sntaganden och så förblir det till man hittat kvinnan och mannen i bilen.
Och genomfört ett förhör.

Om man inte hittar dem är det en observation och förblir det tills motsats bevisat.

Det är inte alls 100% säkert att Lisa mördades i slaktrummet.
Finns inga bevis för det, det finns lite av hennes DNA och ett par droppar blod där, men det är alt, hon kan ha varit där en kort stund och sedan forsslats vidare till någon annan plats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in