2015-10-30, 18:47
Medlem
Och återigen tack vare Lisas pappas snabba handlande att agera och åka till cafeet kunde polisen i slutänden gripa GM.

Och iom detta gripande kan Lisas anhöriga få svar på några frågor om vad som hänt deras flicka:

Lisa är död. Ett svin mördade henne och Lisa var rädd högst 1 tmme sedan var det över
Han har inte besudlat henne och hon har inte blivit misshandlad

Jag tror att han hängde henne på en gång när dom kom in i ladan

Och detta fruktansvärda hade faktiskt kunnat vara ännu värre om GM varit riktigt galen
Då hade han kanske flinat och ljugit och plågat Lisas anhöriga ännu värre i rätten
Nu sitter han bara och grinar
2015-10-30, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Lampkupan låg väl i handfatet på ett dass?

Jo men han kanske fick våldsam orgasm så sperman flög upp likt Peter North och träffade lampskärmen i taket . Han tänkte väl tvätta den vid senare tillfälle
2015-10-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Läs FUP så hade du vetat att det inte fanns DNA på eller i eller kring hennes underliv...
Vad betyder det, enligt dig?
2015-10-30, 18:53
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Och återigen tack vare Lisas pappas snabba handlande att agera och åka till cafeet kunde polisen i slutänden gripa GM.

Och iom detta gripande kan Lisas anhöriga få svar på några frågor om vad som hänt deras flicka:

Lisa är död. Ett svin mördade henne och Lisa var rädd högst 1 tmme sedan var det över
Han har inte besudlat henne och hon har inte blivit misshandlad

Jag tror att han hängde henne på en gång när dom kom in i ladan

Och detta fruktansvärda hade faktiskt kunnat vara ännu värre om GM varit riktigt galen
Då hade han kanske flinat och ljugit och plågat Lisas anhöriga ännu värre i rätten
Nu sitter han bara och grinar

Man har ju konstaterat att hon inte fick lida, utan att hon avled väldigt snabbt.
2015-10-30, 18:53
Medlem
...och försvarsadvokat Rönnbäck håller på att gräva ner sig själv och sin klient ordentligt när hon vill framställa honom som vilken normal karl som helst...?

Då blir det ingen vård
2015-10-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
När tvättas NBs kläder?

Jag har läst ABs förhör en gång till. Han säger att NB åker iväg vid 16, kommer tillbaka ett kort tag nån gång mellan 16-17 och sedan hör han tvättmaskinen gå igång. NB lämnar hemmet igen o åker iväg och är åter ca 19.30. I så fall tvättas NBs kläder innan överfallet på Lisa. Reflektioner?

Frun sa ju bestämt i ditt förhör att hon tvättat först efter att han kommit hem andra gången..... AB förväxlade nog tillfällena 😉
2015-10-30, 18:54
Bannlyst
Jag skulle tycka det vara mycket värt att få veta broderns reaktion på Nerijus skittsnackande och anledningen till att Nero flyttade hemifrån vid 14 års ålder enligt personundersökningen och 12 års ålder enligt sig själv på rättegången. Tror inte att det är bara för att ko,ma närmare skolan. Det bör väl kunnat finnas något mer där som han inte talar om tex ett hat mot fosterbarn som mamman tar och därmed också grunden till att hata unga fria starka och glada flickor.

NÅgot speciellt är det och någonstans kommer allting från även om man kanske bara skakar på huvudet och säger ologiskt och galet. Brodern och den före detta frun bör ju veta mycket mer, liksom modern och jag antar att fadern varit frånvarande mestadels.
2015-10-30, 18:55
Medlem
ballobass avatar
Snälla talar om för mig hur man enbart hittar Lisas dna på silver tejp ? Hade NB på sig handskar helt plötsligt eller va då?
2015-10-30, 18:56
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Lampkupan låg väl i handfatet på ett dass?

Han syftar på sperma fläckarna på väggen vid fönstret som vetter mot caféet.
Senast redigerad av hashish-boy 2015-10-30 kl. 18:59.
2015-10-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Man har ju konstaterat att hon inte fick lida, utan att hon avled väldigt snabbt.

Bra - men jag tror att han hängde henne först - sedan började han leta efter lämpliga lampskärmar
Inte tvärsom - om du förstår hur jag menar 😈
2015-10-30, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jo men han kanske fick våldsam orgasm så sperman flög upp likt Peter North och träffade lampskärmen i taket . Han tänkte väl tvätta den vid senare tillfälle

Eller så ville han inte alls visa sina verkliga känslor inför sin elev. Utan mer visa att han kunde vara opartiskt receptiv inför livets viktiga stunder.
(FB) Hänga för att dö
2015-10-30, 19:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Detta har säkert avhandlats flera gånger.

Finns där någon bevisning/spår i form av avföring/urin från Lisa inne i rummet som hon antas ha hängts i?
Är ju mer regel än undantag att sådana spärrar släpps då man avlider, särskilt om hon blivit hängd. Några spår borde ju hunden fått upp isåfall i det benämnda rummet.

Hon hade ju dessutom byxor och trosor neddragna, så rann nån "kroppsvätska" ut så borde ju detta hamnat direkt på golvet. Fanns det någon golvbrunn i detta rum?

Jag har frågat samma sak, och jag har letat i FUP utan att hitta något alls om det, och det är et bland många mysterier i denna utredning.

Det drar ju dödsorsaken/sättet i tvivel (liksom dödstidpunkten/datum också är osäkert, det kan till ockmed vara osäkerhets margien på flera dar nämligen 5 dagar, 7-12 Juni, som rättsläkaren angav i sin slutgiliga obduktions prottokoll, att åklagaren sedan trollade rättsläkaren till att ändra det till enbart den 7 Juni är ju hur mysko som helst)
Hoppas att advokaten tar upp dessa frågor på måndag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in