FUP citat;
Tops från besudlingen i höger baksäte skickades till NFC2 i Linköping för analys.
Vid test av blodförekomst har leukomalakitgrönt använts.
Vid test av förekomst av humant blod har Hexagon OBTI använts.
Det betyder kanske ingenting, men när man läser det här:
Citat;
NFC kom till två helt olika resultat vid två prover hämtade från samma blodfläck. I det ena hittade man mänskligt blod med DNA från offret, medan det andra provet visade att det inte handlade om mänskligt blod.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=6091324
Så kan man ju undra om man kan lita på att alla undersökningar är korrekt gjorda.
AJ:s BMW har avfärdats, detta trots att det kan råda en osäkerhet kring vad det var för blod som hittades på höger baksäte i den här bilen. Jag noterar att besudlingen fanns under en filt som till stora delar är
röd. Sätena i den här bilen är till stor del röda.
Det finns vittnen som har sett en mörk bil på väg mot Martorp kring 19-19:05. Det intressanta är att det var en mörk person men inte mörkhyad som framförde bilen, i baksätet satt en ljushårig kvinna, såg nedstämd och trött ut(om jag minns rätt). Lutade huvudet mot rutan. En besvärande omständighet är att vittnet påstår att bilen hade ett L på plåten vill jag minnas, men dock, folk kan se och minnas fel.
Man hittade något slags spår efter smuts eller jord vid besudlingen i baksätet, i bagageutrymmet låg en stor del till en bilmotor, inte så mycket plats för annat där kanske. I kupén hittades ett antal hårstrån, har de under sökts, jag kan inte hitta det i alla fall.
AJ:s fru vittnar om att trion var hemma en viss tid, varför? Det kan ju knappast stämma med det som åklagaren för fram tycker jag.
Bilen är avfärdad, jag vill trots allt belysa det jag har noterat.
Japp, jag tror fortfarande att NB har med mordet att göra, dock är jag inte helt övertygad om hur och varför.
Kalla mig foliehatt, jag kan leva med det så länge jag får och kan uttrycka vad jag vill.
EDIT;
Det låg en arbetsorder i höger framsäte, den har med skadorna på bilens bakdel att göra. Slump att den skulle lagas just då, när uppstod skadan, vem körde? Jag noterar att offret hade någon typ av underhudsblödning på ett av sina ben, trubbigt våld, hur uppstod den skadan?
EDIT2;
Kvinnan i baksätet hade något rött på sig.