2015-10-30, 18:02
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Varför bemöda sig att runka i en lampskärm när han ändå sket på golvet?

Tror du att han planerade att nästan skita ner sig och vad jag jag kan förstå skedde det inte heller i samma rum.
2015-10-30, 18:03
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Ja, och så hann han dessutom torka sig i röven med papper!

Jag kan inte begripa hur i helvete hann han med allt på så otroligt kort tid?

Det gick väl fort för honom i dubbel bemärkelse. Det sägs att det kan göra det när man är i fullständig sexuell extas. Som när en flicka naken dör framför en...

Fy faan
2015-10-30, 18:05
Moderator
OYs avatar
FUP citat;

Tops från besudlingen i höger baksäte skickades till NFC2 i Linköping för analys.

Vid test av blodförekomst har leukomalakitgrönt använts.
Vid test av förekomst av humant blod har Hexagon OBTI använts.

Det betyder kanske ingenting, men när man läser det här:

Citat; NFC kom till två helt olika resultat vid två prover hämtade från samma blodfläck. I det ena hittade man mänskligt blod med DNA från offret, medan det andra provet visade att det inte handlade om mänskligt blod.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=6091324

Så kan man ju undra om man kan lita på att alla undersökningar är korrekt gjorda.

AJ:s BMW har avfärdats, detta trots att det kan råda en osäkerhet kring vad det var för blod som hittades på höger baksäte i den här bilen. Jag noterar att besudlingen fanns under en filt som till stora delar är röd. Sätena i den här bilen är till stor del röda.

Det finns vittnen som har sett en mörk bil på väg mot Martorp kring 19-19:05. Det intressanta är att det var en mörk person men inte mörkhyad som framförde bilen, i baksätet satt en ljushårig kvinna, såg nedstämd och trött ut(om jag minns rätt). Lutade huvudet mot rutan. En besvärande omständighet är att vittnet påstår att bilen hade ett L på plåten vill jag minnas, men dock, folk kan se och minnas fel.

Man hittade något slags spår efter smuts eller jord vid besudlingen i baksätet, i bagageutrymmet låg en stor del till en bilmotor, inte så mycket plats för annat där kanske. I kupén hittades ett antal hårstrån, har de under sökts, jag kan inte hitta det i alla fall.

AJ:s fru vittnar om att trion var hemma en viss tid, varför? Det kan ju knappast stämma med det som åklagaren för fram tycker jag.

Bilen är avfärdad, jag vill trots allt belysa det jag har noterat.

Japp, jag tror fortfarande att NB har med mordet att göra, dock är jag inte helt övertygad om hur och varför.

Kalla mig foliehatt, jag kan leva med det så länge jag får och kan uttrycka vad jag vill.

EDIT;

Det låg en arbetsorder i höger framsäte, den har med skadorna på bilens bakdel att göra. Slump att den skulle lagas just då, när uppstod skadan, vem körde? Jag noterar att offret hade någon typ av underhudsblödning på ett av sina ben, trubbigt våld, hur uppstod den skadan?

EDIT2;

Kvinnan i baksätet hade något rött på sig.
Senast redigerad av OY 2015-10-30 kl. 18:11.
Medlem
Utflyttads avatar
[quote=frijidpink|55219143]
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
FUP, sidan 851:

Var nånstans framgår det med all tydlighet attteknikerna Vrängde byxorna ut och in?

Det stod "neddragna" och inte "vrängda ut och in" då flickan hittades.

Ok, du kanske drar ned dina brallor på ett annat sätt?

Sorry, men om du vill fortsätta den här diskussionen så rekommenderar jag varmt foliehattarna!
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Tror du att han planerade att nästan skita ner sig och vad jag jag kan förstå skedde det inte heller i samma rum.

Nej det är inte i samma rum, dessutom en bit ifrån sig.

Han skiter förmodligen "på sig" när han ska lämna byggnaden efter att Lisa har dött och han har runkat... Sanningen går upp för honom vad han gjort och kroppen reagerar med rännskita..

Står att läsa om det i FUP att så kan ske.
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Han blev väl akut skitnödig när han skulle ut och hämta bilen efteråt. Bajade gjorde han i ladan, inte i mjölkrummet.
2015-10-30, 18:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Har heller inte hittat detta i FUpen!
Nån annan?

Det var polisens tekniker som hittade Lisa i samband med att de tillkallats för att hjälm och jacka påtträffats.

Ur FUP sidan 845 i delen "Protokoll över platsundersökning Martorps gård - arbetsbod"

"Under kvällen den 12 juni 2015 genomförde Missing people sök efter den försvunna Lisa Holm vid Martorps gård. De anträffade kläder bakom en rishög på gården som något senare visade sig tillhöra Lisa Holm. Personal från Forensiska sektionen i Skövde, Heléne Almgren och Jenny Skottheim kom till platsen och de anträffade Lisa Holms kropp i arbetsboden. Något senare anslöt Thomas Carlsson och Caroline Brodén."
2015-10-30, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Ja, och så hann han dessutom torka sig i röven med papper!

Jag kan inte begripa hur i helvete hann han med allt på så otroligt kort tid?

Vad fick han pappret ifrån? brukar han ha en rulle med sig eftersom han skiter varsomhelst?
2015-10-30, 18:08
Bannlyst
Hon verkade ha varit påpälsad Lisa var det inte mitt i sommaren ? Eller kanske blir kallt när man ska åka moppe en sådan lång bit som hon skulle?
2015-10-30, 18:08
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Var nånstans framgår det med all tydlighet att teknikerna Vrängde byxorna ut och in?
FUP sid 856-863:

"5503/26565–15/G017 Trosa –Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm.

5503/26565–15/G018 Jeansbyxa med livrem – Satt nere runt smalbenen på
målsäganden Lisa Holm.
Vid ankomst till laboratoriet var byxorna vrängda ut- och in.

5503/26565–15/G019 Träningsbyxa, svart – Satt nere runt smalbenen på
målsäganden Lisa Holm.
Vid ankomst till laboratoriet låg byxorna inuti jeansbyxorna 5503/26565–15/G018."

När Lisa klädde på sig för hemfärden tog hon träningsbyxorna utanpå jeansen, men vid ankomsten till labbet låg byxorna inuti jeansen. Alltsamman ut-och-in, alltså.
2015-10-30, 18:09
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Om han inte sket ner sig före han runkade i lampan. Hur som helst, allt han gjort (och inte gjort för den delen) är snurrigt och klantigt men det beror väl på att han inte hade som heltidsjobb att hänga flickor i taket.
2015-10-30, 18:09
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Vad fick han pappret ifrån? brukar han ha en rulle med sig eftersom han skiter varsomhelst?

Hade dom undersökt papperet hade de säkerligen hittat spår av sperma på det... han torkade av kuken/händerna och stoppade papperet i fickan... sen fick han rännskita och torkade sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in