Citat:
Ursprungligen postat av
frijidpink
Du vet VÄL att "insidan" i detta fall är utsidan eftersom byxor var neddragna och vrängda.
Enda förklaringen jag kan tänka mig är att det släpats över något med MGM s DNA eller på annat sätt kommit i kontakt med något klädesplagg eller handduk t.ex. klädbyltet som låg ovanpå BO vid fynd.
Eller försöker du få det till nåt annat?
Men hon släpades väl inte innan hon hamnade i byssjan. Där finns släpspår, och där har NB bara tittat in en gång. Då blev jackan smutsig tror jag. Blodet från NB fanns då redan på jackan.
Märkligt att den enda förklaringen till allt DNA och blod du kan tänka dig är att Lisa släpats över NB:s kläder när det finns en mycket enklare och mer logisk förklaring, att NB faktiskt lämnat alla spår vid mordet.
F.ö kan det väl rimligen inte hamna blodfläckar på fram och baksida på jackan, insidan av jeansen, DNA blandat med Lisas på repet både i mellanrummet och slaktrummet, av att NB jobbat där. Beviskravet blir ju då i stort sett orimligt istället för bortom rimligt tvivel.
Dessutom finns det många andra omständigheter som pekar på NB. Orkar inte räkna upp alla igen.