2015-10-30, 15:55
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag är övertygad att alla sexualbrottslingar lider brist på konsekvenstänkande. Ju kåtare, desto mer irrationell, på ett ungefär.

Troligtvis. Tror det är svårt för oss normalt funtade människor att sätta sig in i hans situation och förstå hur starka hans drifter var. Hade han försökt att göra det både 6 juni och 7 juni så tyder det väl på att han var rätt desperat och kände att han behövde göra det till vilket pris som helst.

Undrar om den joggande kvinnan känner en stark ångest över att hon inte kontaktade polisen efter att hon stött på MGM? Brottet hade kanske hindrats om det kommit ut en varning till personerna i trakten. Med det sagt så är det självklart ingens fel och det är kanske inte mycket man kan göra åt det heller. Men man förstår att man efter något sånt här börjar tänka "om jag hade gjort så".
2015-10-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det är väl en del av hans personliga naturliga grejor Som exempelvis sperman. Neijrus; Ja har inte onanerat i ladan, lite senare så ändras historien, Eh, det är min personlig grej, jag vill inte prata om det här. Vad får han ut av att ljuga om allting, som det ser ut nu så blir det raka vägen till ett långt fängelsestraff. Frågan är om han bryr sig. Själv tror jag att han anade att loppet var kört efter han utförde dådet. Han försökte inte ens städa upp efter sig.

Han hann inte! Jag är övertygad om att han redan samma kväll skulle ha städat ut ladan. Men han hann knappt få i sig pizzan innan ladan med omgivningar drällde av folk och det även nattetid.

Därefter blev det än värre när MPS dök ... han hade ingen chans.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HogerZpoke
Klart jag har...han skall hålla käften.

Låter märkligt att du har den inställningen då det varit standard vid dom jag bevittnat
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Han har gjort det här mot tösen och räknade med att komma undan...
Men jag får känslan av att någonstans i detta brott blir han medveten om att nån sett/vet...
Så han försöker köra sin "damage control "...vilseleda...blindspår och manipulera frun och brodern mm...
Inser det är kört och... "jag vet inget-jag har aldrig sett/träffat denna tjej"...

Jo, som det har konstaterats är väl fanskapet troligtvis inte en skarpaste kniven i lådan.
2015-10-30, 15:58
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hans DNA finns inte på trosorna. Det är hans frus DNA som finns där. Förklara nu hur din hjärna kunde uppfatta det tvärtom.

Hans frus dna på mordoffrets trosor... jättenormalt ju. Hur förklarar han det? Hur förklarar frun det?
2015-10-30, 15:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Blev det någon träff (DNA) på cigarettfimpen som låg vid kopplinsstationen? Sitter inte vid en dator så kan inte söka i FUPen och hittar inte genom sök på den här sidan heller. Nån som kan svara på det?

De har fimpat undersökningen på många fimpar.

Citat:
5503/26565-15/S193 Cigarettfimp - Låg på väg mot arbetsboden, Martorp
Forums materialnr: 201501049315
DNA Materialet har enligt överenskommelse med uppdragsgivaren
inte undersökts.

Citat:
5503/26565-15/S252 Cigarettfimp - På grusparkering framför "elstation".
Forums materialnr: 201501049355
DNA Materialet har enligt överenskommelse med uppdragsgivaren
inte undersökts.
2015-10-30, 16:00
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han hann inte! Jag är övertygad om att han redan samma kväll skulle ha städat ut ladan. Men han hann knappt få i sig pizzan innan ladan med omgivningar drällde av folk och det även nattetid.

Därefter blev det än värre när MPS dök ... han hade ingen chans.

Har frugan och Aivaras vittnat om ifall Nerijus givit sig ut igen efter att de käkat? Känns ju logiskt att han kanske ville dra dit och städa upp, men sedan fick vända när det var massor av folk där redan.

Han verkar ha hanterat allting jävligt soft och fattade nog inte allvaret i det hela. Försvinner en ung kvinna blir det alltid ett stort pådrag. Han borde ju ha insett att hon var väldigt ung och således hade föräldrar som snabbt kan bli oroliga.
2015-10-30, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HogerZpoke
Ingen som har reagerat att målsägandebiträdet babblar i TR och ställer frågor till MGM?
TV intervjuer etcetera.
Vad pysslar Åklagaren med?
Säg till idioten att hålla käften.

Är ju hans uppgift b.la att ställa frågor till den åtalade. Och, han kan - till skillnad mot åklagaren - vara lite tuffare, mer känslosam mot den åtalade. Det lyckades han ju med, med bravur! Jävligt duktig skulle jag vilja tillägga
2015-10-30, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det faktum att även hustruns DNA finns på Lisas trosor minskar ju möjligheten avsevärt att det skulle vara någon utanför litauerfamiljen som är gärningsman. Skulle krävas dubbelkontaminering.
Visst. Men samtidigt är det en gåta hur hustruns, men inte GMs DNA hittades på trosan, samt att LIsas DNA hittades på tejprullen och att Aivaras DNA hittades på en tejpbit vars ena ände matchade på tejpbit som hittades på LIsa. Jag tror att litauerna har gjort detta tillsammans.
2015-10-30, 16:03
Medlem
Jag måste endå säga att det är väldigt skrämmande att mäns sexualdrift är så fruktansvärd stark att det kan gå så här långt. Hade personen i fråga inte haft en sexualdrift hade detta aldrig hänt. Det får mig personligen att känna rädsla för och hur starkt detta kan driva en man att begå ett sådant brott. Tror man själv har underskattat männens drifter och inte tyckt det är värre än för tjejer. Men här har man ju ett tydligt bevis för att man som tjej ska beakta dom.
2015-10-30, 16:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Han är så oerhört ledsen att han åkte dit därav tårarna. Han tycker helt enkelt synd om sig själv. Börjar gråta när han talar om sin egen dotter. Om jag förstått saken rätt så har dom ingen kontakt. Han har varit aggressiv mot mamman och han jobbar utomlands under längre perioder så när skulle han ha tid att sörja för henne. Men i rätten tar han fram det kortet.

Nej ju mer jag hör om honom ju mer ser man att han är van att manipulera sin omgivning.

Nu KAN det ju faktiskt vara så, att hans utlandsarbete är enda sättet att försörja dottern.
2015-10-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Fast handsken kan ju ha hittats av bröderna när de kom till ladan vid 7-tiden. Skumt att de inte meddelade någon om fyndet utan lät den ligga kvar.

Har för mig att AB hittade den då först tidigt på morgonen.... och la upp dem på brunnskanten. Osäker på om han då visste att någon var försvunnen eller iaf att ladan isf var aktuell. Polisen pratade ju bara med NB och IB på natten när de knackade dörr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in