2015-10-30, 10:18
Medlem
Från livechatten expressen:
Men under gårdagen blev godsägarens fru misstänksam mot Nerijus, efter att tidigare ha trott att han inte haft med dådet att göra.
"Det var efter joggingkvinnans utpekande", säger hon.
2015-10-30, 10:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det spelar ingen som helst roll vad de än säger i förhören som IR för i dag.
Det kan ha suttit och druckit kaffe mitt framför ögonen på hela Blomberg alla tre kl 18:00 till kl 20:00.
Den åtalade har likt förbannat sölat ner BO med blod och DNA.
Spelar då ingen roll ens om han varit på Mallorca under tiden och har vittnen som styrker detta.
Bevisen finns där och kan inte pratas bort. Förhören idag med IR:s inkallade vittnen är helt meningslösa.
Precis. Det hinner han hur som helst.
Medlem
Utflyttads avatar
Jag har inte följt rättegången i detalj men av vad jag har hört och läst så tycker jag inte att den har resulterat i några "kioskvältare".

I grund och botten så finns en i mitt tycke solid teknisk bevisning båda från mordplatsen som platsen där flickan hittades som binder gärningsmannen till brottet.

Hans totalnekande till att ha träffat flickan, trots den tekniska bevisningen, sänker hans trovärdighet.

Vittnesförhören tycker jag bara har "skrapat på ytan" utan någon form av fördjupning.....detta skriver jag utan att a följt vittnesmålen i detalj.

Hur flickans kropp transporterades tycker jag är av underordnad betydelse, det viktiga är att gärningsmannen har knutits till båda mordet som platsen där hon hittades.

Det enda som gör transporten intressant är om det skulle finnas en medgärningsman? Men nu så häller gärningsmannen truten och totalnekar...."so let it be!"
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det är nog så!

Det här bevisar mitt första intryck redan av Arne

Han vet mer vad som hänt, han vet vilka som
är inblandade, han vet och känner sig obekväm
att vittna.

Den karln har inte rent mjöl i påsen!

Ber dig se videoklippen med Arne igen, se hur
han undanhåller och till och med sprider
vilseledande svar.

För det är en mycket intelligent kar med
full koll på sina ägor, folk har här rädsla för
den mannen och The Jönssons om du förstår
vad jag menar

Videoklipp med Arne ? (har inte hunnit läsa hela FUP än)
Medlem
Beatriceaurores avatar
Varför har det runnit blod? Varifrån på gärningsmanen har det kommit från? En strid med Lisa, som försvarat sig? Det fanns på hennes jacka. Man pratar här om hans sperma och hans blod som om blandningen skulle vara något naturligt i sexuella sammanhang. Så är det ju inte. Varifrån på hans kropp kom mannens blod, och varför?
2015-10-30, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sylvialikens
Tror inte Arne Jönsson kunde tillfört så mycket. Hans fru sket ju idag i det blå skåpet!!!

Blå skåpet!?
Möjligen i skåpet med kristallglasen...
Nej det är ingen chans att någon av Jönssons överhuvudtaget
kommer nära någon sanning.

Det skadar bara dom själva.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag har inte följt rättegången i detalj men av vad jag har hört och läst så tycker jag inte att den har resulterat i några "kioskvältare".

I grund och botten så finns en i mitt tycke solid teknisk bevisning båda från mordplatsen som platsen där flickan hittades som binder gärningsmannen till brottet.

Hans totalnekande till att ha träffat flickan, trots den tekniska bevisningen, sänker hans trovärdighet.

Vittnesförhören tycker jag bara har "skrapat på ytan" utan någon form av fördjupning.....detta skriver jag utan att a följt vittnesmålen i detalj.

Hur flickans kropp transporterades tycker jag är av underordnad betydelse, det viktiga är att gärningsmannen har knutits till båda mordet som platsen där hon hittades.

Det enda som gör transporten intressant är om det skulle finnas en medgärningsman? Men nu så häller gärningsmannen truten och totalnekar...."so let it be!"

Mycket bra, instämmer till fullo.
Medlem
Jag säger det återigen, det finns alltför mycket som pekar på att rätt gärningsman sitter där han sitter. I trippelmordet fanns inte ett enda DNA fynd som band GM till platsen, däremot en kedja av indicier, och han fick livstid. Nerijus kommer med mycket stor sannolikhet gå samma väg.
Bannlyst
Haha hon är ju inte klok Inger Rönnbäck . Lisa hade tydligen serverat fel soppa och då menar Rönnbäck att det kan trigga att döda henne
2015-10-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det var ett ungt par, ingen äldre dam, men betalde tydligen med Fru Hamiltons betalningskort.
Konstigt att polisen inte identifierat vem dessa två unga personerna var, och varför inget förhör med Fru Hamilton som äger betalingskortet:

FUP sidan 119

Det finns uppgifter om att någon beställt soppa, men att den var slut. Känner du till något
om det?

Det var ett ungt par. Killen är ganska lång och har en tofs bak i håret. Han är mörkhårig.
Tjejen är ganska kort och är ljushårig. De är båda ca 20-25 år. De brukar ofta vara och ficka
på Caféet. Det var Rebecca som tagit upp beställningen och betalningen från killen och tjejen.
De beställde en ängasoppa och en vårsoppa. Sedan visade det sig att ängasoppan var slut. Det
var sedan Lisa som gick ut och pratade med paret. Efteråt kom Lisa tillbaka med en lapp i
kassan. På lappen stod det att han köpt en ängasoppa men sedan ändrat sig till dagens. Han
hade betalat 149kr och skulle därför få pengar tillbaka. Lappen var för att de inte skulle
glömma bort att han hade pengar tillgodo. Paret köpte sedan ficka och de reglerade
betalningen.
Paret var där på besök någon gång under eftermiddagen. Rebecka tror att det var någon gång
efter kl 14.00 hon är dock väldigt osäker på tiden.
Därefter har även Rebecca hört att det varit en som fick fel soppa och att det skulle varit en
pojkvän eller fd pojkvän till Lisa. Dessa uppgifter har Rebecca hört i dag (tisdag) då de
pratade i personalgruppen på caféet.
När Rebecca och Sofi Svedung åkte till Stockholm i måndags, så pratade de om vad som
kunde hänt Lisa. Sofi visade då en bild på Lisas pojkvän eller fd pojkvän, på sin mobil. När
Rebecca fick se bilden, så var det ingen som hon kände igen över huvudtaget.

Mycket märkligt att detta inte är utrett i fupen. Ytterligare ett hål till alla andra.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sariputta
Expressens reporter i livechatten skrev precis att Arne avböjt att vittna, efter att en läsare frågat om inte han skulle kunna reda ut det här med om huruvida Nerijus och joggerskan skulle ha presenterats för varandra. Också ett av många frågetecken som borde redas ut.

Jamen har man inte plikt att vittna om man blir bett om det?

Men hur som helst mycket konstigt att han inte vil vittna om det nu är så.

man kan säga att vad han berättat om hur det gik till med handke hittandet på måndags morgonen ja så är det absolut inget av det han berättat som stemmer.

Kanske därför godsägren inte önskar att vittna, har han ljugit ???

Och i så fall varför?
Medlem
Tomatos avatar
Är Bennhage som var NB's arbetsledare kallad som vittne?
Han pratade ju väl om bröderna samt att han sa att bröderna inte hade tillgång till någon annan bil.
Han visste väl också att det låg kläder i ladan som tillhörde den misstänkte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in