Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Jag tycker det ibland finns en attityd från många användare att det alltid är fel att bumpa en tråd enbart pga dess ålder oavsett om man skriver något relevant i den eller ej, typ använder den för samma frågeställning som ts hade många år tidigare
Jag håller med, jag skulle också vilja ha klarhet i detta. Känner mig nämligen själv splittrad, det är jätteirriterande när nya trådar skapas hela tiden med samma/snarlik frågeställning. Då är det naturligtvis jättebra om där redan finns "STORA TRÅDEN OM X". Samtidigt har vissa ämnen faktiskt ett bäst före-datum och skulle vara lättare att få grepp om dem ifall folk skapade nya trådar (som när ämnet är relativt smalt och redan har en tråd, men frågeställningen är helt ny/diametralt annorlunda).
Jag brukar söka innan jag skapar en ny tråd för att se ifall en liknande redan finns. Ifall en sådan redan finns, som är på ett flertal sidor och är flera år gammal, vill jag ogärna bump:a den och undviker att ta upp ämnet helt, även om det säkert finns många nya infallsvinklar/användare som borde få chansen att komma fram.
Finns det några generella tips kring hur man kan resonera? Man vill ju inte spamma ner forumet, samtidigt är vissa trådar ganska jobbiga att läsa, särskilt om de är gamla med mycket OT/trams.