2015-10-30, 15:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tror ju att han skitit på golvet i samband med mordet. Det slår mig att man borde frågat de som jobbade i ladan när de upptäckte skiten först, om det var innan eller efter helgen.
Han la en sten ovanpå skiten. Sannoliken är nog rätt hög för att han sket direkt efter att han mördat henne.

Edit: Det var en av hundarna som hittade gömman.
Senast redigerad av ReedMe 2015-10-30 kl. 15:16.
2015-10-30, 15:15
Medlem
Ferry31s avatar
Undrar vad Nerijus kommer säga ifall han till slut klämmer ut ett erkännande? Det kommer liksom bli svårt att skylla ifrån sig på något. Han kan ju knappast säga att han inte visste att hon skulle dö. Till och med ett retard fattar ju att någon kommer dö ifall du hänger en person. Ponerar vi att han dödat henne av misstag inne i ladan under ett överfall hade den naturliga reaktionen varit att få panik och genast gjort sig av med kroppen och inte hängt upp offret.

Edit: Han kan inte heller varit i ett tillstånd han inte hade kontroll över. Det ligger inte i linje med att begå den här typen av handlingar. Och kan man även bevisa att han försökt innan så blir det bara mindre troligt.
Senast redigerad av Ferry31 2015-10-30 kl. 15:18.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Nu har du nog blandat ihop bröderna😃 Har du läst FUP?? NB har varit i Sverige i många år.... AB endast ett par år.... och visst gillade NB att fiska 😄

Jag trodde det var tvärt om. AB nio år och att MGM kom till Sverige efter han bott i UK ett antal år. 2010 om jag inte minns fel. Känner mig osäker
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
(...)
Man hittade ju även fruns dna på Lisa som åklagaren anser att mgm kontaminerat dit. Varför kan inte en alternativ gärningsman han kontamineral dit mgm dna lika väl?...
Åklagaren friar frun trots dna med trovärdiga kontaminerings teorier. Då kan ju inte åklagaren hävda att mgm dna inte kan vara kontaminerat dna. Det är ju kanske ännu rimligare om man bara ser till brottsplatsen, det var ju mgm arbetsplats...

Det är just detta som kan så rimligt tvivel. Att DNA i ena fallet är kontaminerat och i det andra fallet direktavsatt. Hur ska åklagaren förklara det?
2015-10-30, 15:16
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ja mördarlitauern kan ju inte gärna ta och hänga upp frugan, henne orkar han aldrig lyfta.
Så visst, vissa preferenser angående vikt, hårfärg mm. finns säkert med i bilden.

Troligtvis, men annars har hon nog valts på måfå. Hade någon annan av de nara caféflickorna varit kvar hade nog de lika gärna kunnat bli offer.
Senast redigerad av Ferry31 2015-10-30 kl. 15:19.
2015-10-30, 15:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Så sant, plus att man väl städar upp efter sig om man skiter på golvet på en arbetsplats. Han säger själv att han (kanske) gjorde det veckan innan - varför städar han inte efter sig då? Om det hände i samband med mordet så hann han inte.

Nu har jag inte personligen arbetat på ett bygge eller renoveringsobjekt, då. Men man kanske tänker, att det ändå är så skitigt och att man ändå måste både grov- och finstäda där när arbetet är klart, att det inte spelar så stor roll vad som ligger kvar? Finns säkert råttavföring, döda insekter och lera som de dragit in med skorna där också t.ex.. Det är inte som om man skulle bajsa på golvet i ett kontorslandskap, och så bara lämna det där så att arbetskamraterna kan hitta det nästa morgon...
2015-10-30, 15:17
Medlem
Joggerskans vittnar om att hon är 100% säker på att det var NB hon såg. Hon säger att bilen som NB stod vid var en "skåpbil". Hon beskriver en bil som inte alls liknar den VW som NB kör.

Det intressanta här är ju joggerskan har fått fram att tiden måste varit ca 19.30.

Det finns ju övervakningsfilm från Handlarn i källby från lör 150606. Han åker i VW Sharanen dit. 19.22 lämnar han affären, det är ju ett faktum. Det är inte långt därifrån till stället där joggerskan pratar med någon, så rent tidsmässigt är det chans att det är han, men menar åklagaren att han snor en bil någonstans på vägen eller?
2015-10-30, 15:19
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyLucian0
Anledningen till denna uppståndelse är för att det är en ung, svensk flicka som har blivit brutalt mördad. Det är inte konstigt att man har enklare att relatera till detta än över ovanstående situationer.

Lägg till det faktum att vi bor i Sverige, där dessa särskilda händelser inte sker varje dag.

Jag kommenterar inte det Merwinna skrev eftersom han/hon verkar något bunden till just hudfärg om man läser tidigare inlägg från personen.

Luckyluiciano, du har förvisso en poäng i att det är intressant för svenskarna när något sådant här sker eftersom vi bor i ett litet land. Det är dock inte det som syndromet påvisar.

Det är samma visa oavsett hur stort landet är. I USA, som ju får anses vara ett stort land, läggs det ner betydligt mycket mer mediaövervakning och allmänintresse är avsevärt mycket större när det handlar om just en vit kvinna som har bragts om livet eller blivit bortförd. Om samma sak sker med en vit kille, en svart kille eller en svart kvinna så är det inte lika intressant.

Jag menar nu Heller inte att det är något speciellt positivt att det är stor mediaövervakning i sådana här fall, då familjen till den försvunna/dödade personen konstant blir påmind om vad som hänt. Dessutom kan det påverka utredningen så tillvida att vittnen uppger "färgade" svar i sina vittnesmål eftersom de inte längre kan uppge den egentliga sanningen, då de tatt intryck av all media. Ungefär som när man hör någon återberätta något från sin barndom från 3 års ålder, som det senare visar sig vara ett "minne" som dom sett på ett foto.
2015-10-30, 15:19
Medlem
Citat:
Jag tror ju att han skitit på golvet i samband med mordet. Det slår mig att man borde frågat de som jobbade i ladan när de upptäckte skiten först, om det var innan eller efter helgen.

Redan på söndagkväll uppmärksammade polishunden den. Och jag vill minnas att den noterades vid mötet i ladan på måndag.
2015-10-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misspennywave
Joggerskans vittnar om att hon är 100% säker på att det var NB hon såg. Hon säger att bilen som NB stod vid var en "skåpbil". Hon beskriver en bil som inte alls liknar den VW som NB kör.

Det intressanta här är ju joggerskan har fått fram att tiden måste varit ca 19.30.

Det finns ju övervakningsfilm från Handlarn i källby från lör 150606. Han åker i VW Sharanen dit. 19.22 lämnar han affären, det är ju ett faktum. Det är inte långt därifrån till stället där joggerskan pratar med någon, så rent tidsmässigt är det chans att det är han, men menar åklagaren att han snor en bil någonstans på vägen eller?
Det var ju inte samma dag..
2015-10-30, 15:21
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han la en sten ovanpå skiten. Sannoliken är nog rätt hög för att han sket direkt efter att han mördat henne.

Edit: Det var en av hundarna som hittade gömman.

Rätt dumt egentligen, vem skulle få för sig att skita direkt efter man mördat en person. Kan komma på 100tals andra uppgifter som borde ha varit viktigare just då. Men samtidigt så verkar han inte speciellt smart heller. Så inget förvånar mig längre.
2015-10-30, 15:21
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Visst är det störigt! Det är något som verkligen inte stämmer! Att man släppte brodern va ett stort misstag, jag blir inte förvånad om det blir friande dom i HD.

Varför var det ett stort misstag???
Snacka om vilket skadestånd han hade fått om han hade suttit häktad så länge utan att kunna väcka åtal.

N är åtalad för att ALLT pekar mot honom, vad är det som är svårt att förstå? Om det hade varit hans lillebror, tror du inte det hade funnits några spår på Lisas tillhörigheter från honom då i och med att allt gått så snabbt? Nej just det, bara spår från N och kontamineringsspår från hans fru som han haft sex med (samma dag?), sen är han där och klafsar med sina äckliga händer på Lisas kläder.
Allt stämmer ihop så bra. Vad är det ni tror er se och tror att vi andra missar?
Eller nej! Ååååh såklart lillebrorsan slaffsade på Ns fru samma dag, fick sekret på fingrarna och på det viset kontaminerade han Lisas trosor

Sen har vi med människor att göra, om INGENTING hade låtit konstigt genom en sån här stor utredning så hade det inte varit mänskligt.
Om lillebrorsan hade varit anklagad, tänk dig då vad alla konspirationstomtar hade snackat, med alla de bevisen som finns mot N.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in