2015-10-30, 15:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hennes uppgifter har ju ändrats till NBs favör. Tror du inte hon skulle ändra även denna uppgift i hans favör om hon hade tänkt på det? (Det vore oändligt mycket bättre för hans del om tvätten av kläderna ägde rum vid 17-tiden än 19.30-tiden.)
Jag vet inte, kanske - men hon känns förlorad på ngt. sätt. Först ljuger hon, sedan säger hon sig ha blivit ombedd att ljuga, därefter ändrar hon tillbaka till det hon sa först och till sist vill hon inte ens vittna till NBs favör via telefon. Det är en kvinna i kris vi har att göra med.
2015-10-30, 15:03
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Han använde nog lampskärmen till att fånga upp sperman i.....
Den tanken har slagit mig också. Varför samla upp sperma i ett rum som han annars fläckar vilt i.
Att däremot använda lampskärmen för att inte spilla sperma i det rum han hade Lisa .. det är ju onekligen inte helt osannolikt.
2015-10-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det går att hantera silvertejp med diskhandskar. Men det tar längre tid om man måste göra det.

Om han nu planerat själva gärningen. Vem säger då att han inte under dagen hunnit förbereda mordplatsen. De där märkliga tejpbitarna kanske redan skurits upp i lagom stora remsor då kan det inta vara så svårt att fästa dom med handskar på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag menar att det är alldeles för mycket som inte stemmer i den här utredningen och att MGM därför kan vara oskyldig.
Jag tycker att det är oerhört viktigt att det inte kan finnas någon som helst tvivel om hans skuld innan man dömmer honom, för tänk om det inte är MGM som utfört detta fasansfulla mord, då går en sadistisk lustmördare lös och tänker säkert redan nu på sitt nästa offer, en ny ung flickas liv kan vara i fara, någons dotter, syster eller flickvänn.

Sådär håller dupå i alla trådar. Vad är det som inte stämmer? Mängder med bevis finns och ett alibi har MGM försökt icensätta utan att lyckas. Ett av de klaraste mordfall på länge! En straffspark utan målvakt för åklagaren
Medlem
Ragolins avatar
MGM kommer att dömas till livstids fängelse för mord. Men självklart kan han vara oskyldig. Ladan/mjölkrummet var hans arbetsplats och runkrum. Han var en hantverkare med psoriasis och lämnade därför en del blod och dna efter sig på ett naturligt sätt. Att han dessutom har använt stället som runkrum på fritiden gör ju att MGM dna kanske är det mest frekventa på platsen, kanske mer förekommande än alla andras dna tillsammans. Kanske har mgm inte bara runkat där på fritiden, fruns dna har ju också smittats till brottsoffret. Kanske har mgm och frun kört lite mysigt strypsex i mjölrummet mellan runkpassen. Om en alternativ gärningsman mördat Lisa i ladan/mjölrummet, utan att lämna ifrån sig sitt eget dna med MGM s handskar på sig som han hittat i mjölkrummet så är det ganska sannolikt att MGM dna spår hamnar på Lisa. Torkat blod från handskarna kan lätt bli fuktigt igen när det kommer i kontakt med Lisas kroppsvätskor. Som jag förstått det så är det väldigt lite dna från mgm som man hittat på Lisa.
Man hittade ju även fruns dna på Lisa som åklagaren anser att mgm kontaminerat dit. Varför kan inte en alternativ gärningsman han kontamineral dit mgm dna lika väl?... och fruns dna som fanns på runkhandskarna? Åklagaren friar frun trots dna med trovärdiga kontaminerings teorier. Då kan ju inte åklagaren hävda att mgm dna inte kan vara kontaminerat dna. Det är ju kanske ännu rimligare om man bara ser till brottsplatsen, det var ju mgm arbetsplats och hans runkrum med massor av mgm dna.
Nu finns det ju annat också som talar emot mgm. Så han blir dömd.
Med 97,9% säkerhet så har dom rätt gärningsman. Det räcker väl?
2015-10-30, 15:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Nej man har ju bara letat efter dna från NB, AB och IB.... och LH.

De måste väl ha gjort PCR? Då får man fram allt DNA som finns, helt förutsättningslöst.
2015-10-30, 15:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Om han gjort högen där innan söndagen, varför inte gå in och fråga på caféet om han fick låna toa i stället för och sätta sig i ladan. Bajsa i en lada utan att ta upp skiten låter inte som nåt gemene man skulle göra.

Jag tror ju att han skitit på golvet i samband med mordet. Det slår mig att man borde frågat de som jobbade i ladan när de upptäckte skiten först, om det var innan eller efter helgen.
2015-10-30, 15:07
Medlem
LuckyLucian0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Skulle det vara något fel med det då, menar du? Hade du själv blivit lika upprörd om det varit en zigenar-man som blivit nedstucken i en klanstrid..? Eller en missbrukande kvinna som blev ihjälslagen av sin likaså missbrukande partner, som hon självvalt gett sig in med?

Anledningen till denna uppståndelse är för att det är en ung, svensk flicka som har blivit brutalt mördad. Det är inte konstigt att man har enklare att relatera till detta än över ovanstående situationer.

Lägg till det faktum att vi bor i Sverige, där dessa särskilda händelser inte sker varje dag.
2015-10-30, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
MGM kommer att dömas till livstids fängelse för mord. Men självklart kan han vara oskyldig. Ladan/mjölkrummet var hans arbetsplats och runkrum. Han var en hantverkare med psoriasis och lämnade därför en del blod och dna efter sig på ett naturligt sätt. Att han dessutom har använt stället som runkrum på fritiden gör ju att MGM dna kanske är det mest frekventa på platsen, kanske mer förekommande än alla andras dna tillsammans. Kanske har mgm inte bara runkat där på fritiden, fruns dna har ju också smittats till brottsoffret. Kanske har mgm och frun kört lite mysigt strypsex i mjölrummet mellan runkpassen. Om en alternativ gärningsman mördat Lisa i ladan/mjölrummet, utan att lämna ifrån sig sitt eget dna med MGM s handskar på sig som han hittat i mjölkrummet så är det ganska sannolikt att MGM dna spår hamnar på Lisa. Torkat blod från handskarna kan lätt bli fuktigt igen när det kommer i kontakt med Lisas kroppsvätskor. Som jag förstått det så är det väldigt lite dna från mgm som man hittat på Lisa.
Man hittade ju även fruns dna på Lisa som åklagaren anser att mgm kontaminerat dit. Varför kan inte en alternativ gärningsman han kontamineral dit mgm dna lika väl?... och fruns dna som fanns på runkhandskarna? Åklagaren friar frun trots dna med trovärdiga kontaminerings teorier. Då kan ju inte åklagaren hävda att mgm dna inte kan vara kontaminerat dna. Det är ju kanske ännu rimligare om man bara ser till brottsplatsen, det var ju mgm arbetsplats och hans runkrum med massor av mgm dna.
Nu finns det ju annat också som talar emot mgm. Så han blir dömd.
Med 97,9% säkerhet så har dom rätt gärningsman. Det räcker väl?
Enligt egen utsago använder inte NB handskar på jobbet. Förmodligen också långärmad tröja som döljer psoriasisen.
2015-10-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tror ju att han skitit på golvet i samband med mordet. Det slår mig att man borde frågat de som jobbade i ladan när de upptäckte skiten först, om det var innan eller efter helgen.

Jag tror ju också att han sket i samband med mordet.Det kanske rentav kom en till laddning som ännu mer förklarar akuttvätten
2015-10-30, 15:11
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Detta behöver nödvändigtvis inte stämma. Vad menar jag? Jag menar att det inte handlar om åtrå eller "att tända" på någon i slutändan. Min uppfattning är att det snarare rör sig om makt och kontroll. Även om offrets fysik kan ha en viss inverkan, förstås.
Ja mördarlitauern kan ju inte gärna ta och hänga upp frugan, henne orkar han aldrig lyfta.
Så visst, vissa preferenser angående vikt, hårfärg mm. finns säkert med i bilden.
2015-10-30, 15:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Jag tror ju också att han sket i samband med mordet.Det kanske rentav kom en till laddning som ännu mer förklarar akuttvätten

Så sant, plus att man väl städar upp efter sig om man skiter på golvet på en arbetsplats. Han säger själv att han (kanske) gjorde det veckan innan - varför städar han inte efter sig då? Om det hände i samband med mordet så hann han inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in