2015-10-29, 21:24
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Lita och lita... du får väl tänka till. Att du inte uppnår minimumkraven betyder ju inte att datorn kommer explodera för att du försöker starta Fallout 4. Lirar du samtida spel av något sånär likvärdig kaliber så lär du ju inte falla platt med 14fps på lägsta inställningarna. CYRI kollar bara siffror. Game-Debate.com gör en lite mer omfattande och djuplodande analys av dina prylar: http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=5013&game=Fallout%204

Nej såklart, det förstår jag också... Där av att jag är lite kritisk till den typen av sidor.

Enligt sidan du länkade så får jag betyget "medium", låter mer logiskt... Tänkte köpa ett GTX 970 lagom till release så det ska väl gå bra. Med tanke på att tidigare Fallout-spel har varit bra optimerade och rullat på fint på relativt klen hårdvara hoppas jag det är lika med FO4.
Citera
2015-10-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Nej såklart, det förstår jag också... Där av att jag är lite kritisk till den typen av sidor.

Enligt sidan du länkade så får jag betyget "medium", låter mer logiskt... Tänkte köpa ett GTX 970 lagom till release så det ska väl gå bra. Med tanke på att tidigare Fallout-spel har varit bra optimerade och rullat på fint på relativt klen hårdvara hoppas jag det är lika med FO4.

Jag sitter på ett GTX970, och det är bra knuff i det kortet. Lite väl i överkant för plånboken kan jag tycka - de ligger fortfarande på samma prislapp som när jag köpte min Gigabyte-variant för ganska precis ett år sedan, och nu har ju AMD dundrat ut med sina motsvarande muskelpaket. I vilket fall som helst så lär Fallout 4 flyta som en eldig tango på din nya rigg i så fall.
Citera
2015-10-29, 23:07
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
http://www.gamepur.com/news/20964-fallout-4-review-embargo-will-end-november-9-exact-timing-revealed-insider.html

Helvete, vad trögt. Tvivlar inte en sekund på att Fallout 4 kommer kamma hem finfina betyg till höger och vänster, och med en så trogen skara av köpsugna fans... inte fan behöver de lägga recensionsembargo av den anledningen. Att det skulle ha någonting med storyn att göra köper jag inte för fem öre - det är väl sällan någon spelpress ägnar sig åt att berätta hela storyn i en recension? Vill de skvallra och spoila om vad som händer så gör man väl sådant oavsett vad Pete Hines och kompani säger?

Recensionsembargon är skit. Leder enbart till att folk tappar förtroende för varumärket.
Kan det ha något med vad Todd sa tidigare, att han helst ville announca spelet dagen innan det såldes. Att allt skulle vara utan några videos/spoilers, det var så han ville att alla skulle uppleva spelet.
Citera
2015-10-30, 02:56
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Något de måste, måste bli bättre in-game på är NPC-röster. Skyrim och FO3/NV hade stora problem med detta, otroligt viktig del av spelet som har fallit platt i tidigare nämnda spel.

Även Morrowind och, allra mest, Oblivion led av detta. Förstår inte att de aldrig lär sig. Röstskådespeleriet i Bethesdas spel är i allmänhet MYCKET sämre än i jämförbara titlar. Fan, de flesta lågbudgetliren jag lirat som har röstskådespelare är bättre i den avdelningen. Obegripligt hur man kan misslyckas så jävla hårt varje gång.
Citera
2015-10-30, 12:51
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Spelar man konsol för grafikens skull är man ju fel ute redan från början

Sen är det betydligt snyggare än trean var på PS4/360 även fast Bethesdas spel aldrig tillhört dom snyggaste (utan moddar då) så brukar dom flyta på bra och vara fullt spelbara ändå.

Nej jag är inte fel ute, har redan en bra spel dator. Betydligt snyggare är en klar överdrift. Spelet ser ut som ett gammalt PS3 spel med lågupplösta texturer. Du tycker förstås att det är okej, att det är så fult. Vad menar du, en ps4 kostar över 3000kr, klart som fan man ska förvänta sig så bra grafik som möjligt. Framförallt bättre grafik än en gammal PS3/Xbox 360. Witcher 3, GTA V, Metal Gear Solid V har visat att det går att göra fin grafik till nya formaten.
Senast redigerad av henkess 2015-10-30 kl. 13:36.
Citera
2015-10-30, 13:12
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
För det första så är det rätt så stor skillnad på grafiken mellan Fallout 3 och Fallout 4, kolla på vilken jämförelsevideo som helst på Youtube

För det andra så säger du själv att du spelar på konsol, redan där är du fel ute då jag personligen tycker att Fallout skall spelas på PC, (och nej jag är en ingen jävla PC master race bög, jag gillar både konsol och PC) för spel kommer aldrig vara lika snygga och lika skarpa på konsol som på PC, PC kommer förmodligen vara överlägsen på detta även 10 år fram i tiden.

Köp spelet till PC på en dator där du kan maxa grafiken och kom sedan med ett nytt utlåtande ang skillnader på Fallout 3 och Fallout 4 grafiken

Har man inte rätt att klanka ner på grafiken? Tror du jag är ensam om att klaga på grafiken? Finns otroligt många trådar där användare och skribenter tycker det ser fult ut. Även många kända spelsidor som Gamereactor, IGN, och Gamespot har varit inne på samma sak. Gamespot "The Fallout series is not known for having the best graphics, and Fallout 4 will be no different. gamefaqs.com Here's why we can't settle for Fallout 4's horrible graphics. fler långa trådar inne på gamefaqs Wow, this game already looks bad. Bad, bad, bad. Petter chefredaktör på Gamereactor, Hiskeligt ful grafik i Fallout 4
Jag har redan kikat på jämförelsevideos på Youtube. Det har rasat in kommentarer om att grafiken ser nästan identisk ut som Fallout 3, och kan göras mycket bättre. Många som verkar besvikna, eftersom dom vet att det går att klämma ur bättre grafik på PS4/XboxOne. Även till PC så ser det faktiskt fult ut. Så jag är långt ifrån ensam. Då är det nog du som inte spanat in någon jämförelsevideo överhuvudtaget, och inte heller kommentarerna. Nej jag vill inte ha det på PC. Jag har dock förbokat spelet till PS4 eftersom jag älskar serien.
Senast redigerad av henkess 2015-10-30 kl. 13:23.
Citera
2015-10-30, 13:47
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nej jag är inte fel ute, har redan en bra spel dator. Betydligt snyggare är en klar överdrift. Spelet ser ut som ett gammalt PS3 spel med lågupplösta texturer. Du tycker förstås att det är okej, att det är så fult. Vad menar du, en ps4 kostar över 3000kr, klart som fan man ska förvänta sig så bra grafik som möjligt. Framförallt bättre grafik än en gammal PS3/Xbox 360. Witcher 3, GTA V, Metal Gear Solid V har visat att det går att göra fin grafik till nya formaten.

Vad betyder "så bra grafik som möjligt", att man ska lägga allt annat åt sidan och lägga 100% av utvecklingskostnaderna på grafiken?

Tycker snarare att man ska förvänta sig ett så bra spel som möjligt, och då är grafiken långt ifrån det viktigaste.

Spelet är inte lika snyggt som the Witcher 3 nej, men antagligen många gånger bättre ändå, vilket är anledningen till att man spelar Fallout. För att det är bra spel.
Citera
2015-10-30, 13:51
Bannlyst
Oj va många åsikter det fanns om grafiken trots att i princip ingen har spelat färdiga spelet än.
Citera
2015-10-30, 13:52
Medlem
Draedons avatar
Grafiken är mitt minsta bekymmer, spelar man på PC så vet man att det kommer mods som får spelet att se skitsnyggt ut.
Citera
2015-10-30, 13:56
Bannlyst
Citat:
Grafiken är mitt minsta bekymmer, spelar man på PC så vet man att det kommer mods som får spelet att se skitsnyggt ut.
Helt rätt. Mods och ENBs kan göra Skyrim till snyggaste open-world spelet som finns idag. Bethesda är duktiga på att låta PC-folket fixa o trixa.

Någon som har hört nåt om kartan? Storlek, antal städer, vad som helst?

Edit: spoilers

FO4 Pip boy unboxing
https://youtube.com/watch?v=pao3XO_qXtw

Gameplay, karta och mer borde visa sig när som helst, misstänker ikväll och imon.
Senast redigerad av forfannav 2015-10-30 kl. 14:04.
Citera
2015-10-30, 14:29
Medlem
Citat:

Mods kommer till att vara tillgängliga på konsol också.
Citera
2015-10-30, 14:31
Medlem
Clayton80s avatar
Är det någon här som planerar att själv skapa någon modd till Fallout 4?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in