2015-10-30, 12:58
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Nej hon hade hunnit sätta på sig den och hängdes med hjälmen på det kommer rättsläkaren klargöra sedan

Lol, om hon haft hjälmen på sig... Förklara hur örhängen har trillat ur?

Allt tyder på att lisa haft hjälm och hörlurar när hon blivit övrerfallen. Och förnoderligen har tumult uppstått där första örhänget är hittat, nb får kontroll över lisa. Lisa blir förmodligen medvetslös här.

nb har tagit med hjälmen till martorp eftersom han trott att spår av honom funnits på den, hade han inte varit i närheten av den hade den blivit kvar vid mopeden.
2015-10-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Mördaren har använt MGM s handskar

Jovisst, han kom precis förbi och visste att det var NBs handskar, och NB hade precis blödit dessutom. Nej, vänta nu, NB var ju hemma hela tiden sen 17:30...
2015-10-30, 13:00
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Storlek på besudling, hur mycket av det var blod? Skulle det kunna vara att damm med blod ramlat ner på jackan och kläderna från röret? Kan det vara att en GM med fuktiga händer eller handskar löst upp blodet då han hanterat kroppen? Märk väl att detta kan vara NB:s misstag också. Han kanske tyckte han var så noga med fingeravtryck och DNA-spår men glömde bort att han blött och lämnat sperma där.

Bra att veta, Lisa hittades fem dagar efter mordet, är blodet på jackan, byxorna och röret värdelöst? Du får gärna berätta på vilket vis blodet blir värdelöst för utvinning av DNA eller plantering.

Det hela i sig som du skriver är rätt talande i dig själv om du tänker efter lite.
Om fu misstänks för att ha lustmördat en ung flicka är det den typen av förklaring som den skyldige nu inte gjort.
Så i och med detta har du redan själv svarat på frågan i en fråga
Medlem
Montaignes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Jo, han har hängt henne. Dödsorsak (med största sannolikhet) - hängning och inte kvävning mao.

Om jag minns rätt från vad jag läste så hade tejpen används efter repet (tejpat för ögon, näsa och mun). Det troliga måste alltså vara att hon har dött av hängningen. Finner det dock vara en märkligt ordning att företa åtgärderna i.
Rätta mig gärna!
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Var har det stått att hon hängdes med hjälmen på?
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Ingenstans alls
Jag får hänvisa till GeneralTutte. Jag hade glömt att kontrollera hans påstående.
2015-10-30, 13:01
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Hur kan MG ha sett en jeep vid caféet om han inte var där? Han var ju hemma?

(Polis vittnesmål)
Han åkte förbi där när han åkte till affären 20.00
2015-10-30, 13:03
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Jovisst, han kom precis förbi och visste att det var NBs handskar, och NB hade precis blödit dessutom. Nej, vänta nu, NB var ju hemma hela tiden sen 17:30...

Stod det inte i FUB att bröderna var med vid tillfället de hittade hansken
INNE i ladan
Nu huxflux ligger den ute vid brunnen.
Han vittnar också om nedstämdhet hos den yngre men han har aldrig pratat med honom och känner honom inte.
Nej det vittnet gjorde honom bara mera utpekad
2015-10-30, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Varför har han inte med sig egna handskar? Verkar oerhört märkligt och oplanerat att använda offrets handskar och sedan glömma den ena.

Vem har sagt att han inte hade med egna handskar och istället använt offrets?
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montaigne
Om jag minns rätt från vad jag läste så hade tejpen används efter repet (tejpat för ögon, näsa och mun). Det troliga måste alltså vara att hon har dött av hängningen. Finner det dock vara en märkligt ordning att företa åtgärderna i.
Rätta mig gärna!
Fast står det inte att repet kommit på före tejpen bara?
Spekuleras det verkligen i att hon hängts före tejpningen?

En annan variant av själva döden är ju faktiskt också att eftersom GM är längre än henne så kan han ha strypt henne med snaran redan före upphängningen - och sedan hängt upp henne på röret ..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyffe
Sa man att dödsorsaken var hängning? Varför tejpar man andningshålen på en död människa?
Att tejpa över andningshålen leder definitivt till döden, varför hänger man en död människa?

För att det är en fantasi han har velat leva ut. Själva dödandet är inte det viktiga, utan sättet det görs på.
Sök på B.T.K så hittar du ett väldigt liknande modus operandi.

Senn tror dom att han tejpat hennes ansikte när hon redan hängde, eftersom häng-repet är in-tejpat.
2015-10-30, 13:05
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Var inte frun och brodern väldigt snabbt avfärdade från utredningen?

Har läst och följt tråden hyfsat sedan i somras; något jag inte blir klok på, och får något grepp om är denne AJ som vissa har talat om. Varför är det vissa som riktat misstankar och odlat teorier kring honom egentligen?
2015-10-30, 13:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montaigne
Rätta mig gärna!
Ja, fast å andra sidan är det ju uppenbart att det är hennes kropp han vill se -- det är inte detsamma som att han vill se uttrycket i ansiktet efter hennes död. Den bilden kan ju ha stört honom helt enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in