Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Åter igen sitter jag utan sökverktyg (FUP), så rätta mig gärna nu om jag har fel i detalj.
Jag tror i huvudsak inte heller Lisa var planerat som offer, och inte heller den andra tjejen, eller ens någon specifik tjej.
Minnes att färdvägen Lisa fått utstakad att köra, faktiskt passerar litauernas bostad/Säteriet, och vidare längs grusvägen tills utfarten intill caféet nås.
Iom introduceringen för Arne, skulle denna färdväg fortsättningsvis vara okej.
Mopeden kan då ha uppfattats på morgonen. Det kan egentligen dragits en slutsats genom att bara höra mopedmotorn vid den tiden på morgonen.
Men det som jag egentligen hela tiden sagt, efter mitt egna besök i Blomberg 14/7, är att orsaken till att det här ens hänt är:
"Mopedtjejen blir nästan alltid/regelbundet ensam på baksidan vid återkommande tidsangivet klockslag vid stängning."
Antalet mopedåkande tjejer som arbetar säsong lär ha varit några stycken genom dom åren NB arbetat/verkat vid ladan.
Ett sinnessjukt frö sått....
Du är så bra, för den tankenbslog mig med. Den andre som jobbade som gick tidigare körde också moped.
Om nu han hade en runkvy och misslyckats med karttricket. Varför inte ta en av tjejerna på cafét
Den dagen hade alla andra bara tur.
Han visste ju att de skulle åka efter midsommar och ta med sig katten, och han har gjort andra förfrågningar om just flytten och att lämna stället.
Då borde ju Jönsson känna till att de skulle fara hem och vill avsluta sina tjänster