2015-10-30, 13:43
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varifrån har du fått det?

De som hittar handsken konstaterar att den är för liten för att tillhöra någon av dem och därför kan vara den försvunna Lisas..
Handskarna hade hennes pappa vunnit i någon tävling och var egentligen för stora för Lisa enligt LH:s pappas egna ord.
Du som hänger här dygnet runt hur fan är det möjligt att ha så jävla dålig koll och skriva så mycket skit utan substans som du gör? Det är obegripligt!
2015-10-30, 13:44
Medlem
Titianas avatar
Varför passade inte åklgaren fråga hur AJ:s fru berättat i till polisen att IB sagt att MB var borta från 16-20 den aktuella dagen...och hur hon kunde iakta dem ute samma tid. Vem ljuger och varför? IB för sätta dit IB eller var hon bara orolig men då ljuger AJ:s fru att hon sett dem...hon måste ta fel på dag...för hon motsäger sig själv i dessa förhör. Åklagaren borde ha nappat här.
2015-10-30, 13:45
Medlem
LuckyLucian0s avatar
Vad är det här för logik som vissa av vittnena använder?

"Han är en skicklig hantverkare, jag har väldigt svårt att han skulle gjort detta"
" Jag har jobbat med honom, han är duktig på sitt jobb. Det är svårt att säga, men jag har väldigt svårt att tro att han har gjort det"

Så bara för man är duktig på att fixa ett tak eller lägga ett golv, så är det helt osannolikt att man kan döda en oskyldig flicka?

Vilka jävla nonsens argument.
2015-10-30, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varifrån har du fått det?

De som hittar handsken konstaterar att den är för liten för att tillhöra någon av dem och därför kan vara den försvunna Lisas..

Du har verkligen noll koll och hänger uppenbarligen inte med i detta fallet. Handsken var Lisas som hennes pappa vunnit på ett lotteri. Fan skärpning men har sett att du är med i många trådar och sprider dynga.
2015-10-30, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyLucian0

"Han är en skicklig hantverkare, jag har väldigt svårt att han skulle gjort detta"
" Jag har jobbat med honom, han är duktig på sitt jobb. Det är svårt att säga, men jag har väldigt svårt att tro att han har gjort det"

Så bara för man är duktig på att fixa ett tak eller lägga ett golv, så är det helt osannolikt att man kan döda en oskyldig flicka?

Dom säger ju inte att "på grund av att han är skicklig så tror jag han är oskyldig", dom bara sammanfattar väldigt snabbt och grovt några uppfattningar kring målet.
Medlem
JnDs avatar
Citat:

De vill väll inte veta av eller inse att en mördare har byggt och gått runt i deras hem...
Medlem
krackelerars avatar
Citat:

Anders Eklund var säkert en duktig lastbilchaufför.
Folk är idioter i många fall, den här tråden är ju ett talande exempel på detta.
2015-10-30, 13:49
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Puttar in den yngre broderns uppgift om att NB allt som oftast tagit äran för väl utförda arbeten, trots att det är lillebror som utfört dom.

Då lillebror inte pratar engelska, kan NB spexat till det hur som helst i samband med visning/förklaring av färdiga projekt.
2015-10-30, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Ingenstans alls
Tack ;-) förbannade dumheter att lägga till eget material .
Så Tack igen Crameol:-)
2015-10-30, 13:51
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Åter igen sitter jag utan sökverktyg (FUP), så rätta mig gärna nu om jag har fel i detalj.

Jag tror i huvudsak inte heller Lisa var planerat som offer, och inte heller den andra tjejen, eller ens någon specifik tjej.

Minnes att färdvägen Lisa fått utstakad att köra, faktiskt passerar litauernas bostad/Säteriet, och vidare längs grusvägen tills utfarten intill caféet nås.
Iom introduceringen för Arne, skulle denna färdväg fortsättningsvis vara okej.

Mopeden kan då ha uppfattats på morgonen. Det kan egentligen dragits en slutsats genom att bara höra mopedmotorn vid den tiden på morgonen.

Men det som jag egentligen hela tiden sagt, efter mitt egna besök i Blomberg 14/7, är att orsaken till att det här ens hänt är:
"Mopedtjejen blir nästan alltid/regelbundet ensam på baksidan vid återkommande tidsangivet klockslag vid stängning."

Antalet mopedåkande tjejer som arbetar säsong lär ha varit några stycken genom dom åren NB arbetat/verkat vid ladan.
Ett sinnessjukt frö sått....

Du är så bra, för den tankenbslog mig med. Den andre som jobbade som gick tidigare körde också moped.

Om nu han hade en runkvy och misslyckats med karttricket. Varför inte ta en av tjejerna på cafét
Den dagen hade alla andra bara tur.

Han visste ju att de skulle åka efter midsommar och ta med sig katten, och han har gjort andra förfrågningar om just flytten och att lämna stället.

Då borde ju Jönsson känna till att de skulle fara hem och vill avsluta sina tjänster
2015-10-30, 13:52
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Jag tycker hela DNA historien är konstig...

Man hittar inga spår från MGM på några prylar förutom på jackan samt byxorna. Inget på tejpen vad jag sett eller på repet på kroppen. bara på repet på marken i "ladan".
På trosorna hittar man DNA från frugan (+3). Resultatet talar extremt starkt (-4) för att DNA't inte kommer från MGM. Om det kom dit så "starkt DNA" från frugan som +3 via MGM (kontaminering) borde då inte MGM's DNA också finnas där? Eller är jag helt ute och cyklar?

Är det en kontaminering måste väl DNA't gått via honom till offret?

Vidare har man kunnat urskilja blodlika besudlingar på Lisas svarta tröja som hon hade på sig när hon anträffades samt på koftan som låg i ett skåp bredvid men dessa har man inte undersökt vidare??? Varför inte kolla DNA på dem?? Massa tester har de ju inte gått vidare med, örhängena, öronpropparna etc etc....

Mycket skarpt inlägg !

*Fanns också flera människoblod besudligar i slakt-rummet, det ena, på golvet, så stort som 2 cm i diameter, men av någon konstig anledning kunde man inte hitta DNA i det blodet, det skickades då till ytteligare test men det blev aldrig gennomfört !!??
Den andra blod besudlingen, på en dörr i slaktrummet, det blodet kunde man heller inte, av någon konstig anledning, hitta DNA i .

Underligt med så många olika blod besudlingar som man inte undersökt !

* (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-30 kl. 14:07.
2015-10-30, 13:52
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Varför passade inte åklgaren fråga hur AJ:s fru berättat i till polisen att IB sagt att MB var borta från 16-20 den aktuella dagen...och hur hon kunde iakta dem ute samma tid. Vem ljuger och varför? IB för sätta dit IB eller var hon bara orolig men då ljuger AJ:s fru att hon sett dem...hon måste ta fel på dag...för hon motsäger sig själv i dessa förhör. Åklagaren borde ha nappat här.

Krydda det med middagen de skulle inta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in