2015-10-30, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Hade man kunna hitta fingeravtryck på henne eller kläderna hade jag varit säker på bevis. DNA kan förflyttas väldigt lätt.

Så fingeravtryck skulle vara spiken i kistan för dig men dom mängder av annan bevisning känns inte tillräcklig? Tillåt mig småle
2015-10-30, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Jag anser att det inte är klart han är skyldig.De DNA bevis som finns är från ett ställe där MGM vistas dagligen med psoriasis mm.Låt säga man drar en kropp över golvet med neddragna byxor var hamnar DNA? Låt säga man lägger kroppen med neddragna kläder i en filt som MGM använt? Det som är konstigt är blodet på jackan. Jag tycker deras bevis inte är tillräckliga för fällande dom.Kan vara brodern och frun med

Han må vistas dagligen på sin arbetsplats, men han vistas definitivt inte dagligen innanför Lisas byxor och kring Lisas knappöppning till jeansen, ja det finns fler ställen på henne han inte vistas på dagligen, även om han önskade det.
2015-10-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Man kanske inte ville att hennes skrik skulle höras?
Du menar att hon skrek när de hängde henne så de tejpade hennes mun och näsa, varför näsan?
2015-10-30, 12:22
Medlem
labambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Vad ska dom göra om man vägrar? Det är ju bara att hålla tyst. Ska dom tvinga fram ord ur munnen på en eller vadå?

Dom kan förelägga vite om man vägrar svara på en fråga, och i förlängningen begära personen häktad (36 kap 21 § rättegångsbalken). Dock kan man givetvis svara något i stil med att "Jag minns inte" / "Jag vet inte".
Medlem
Var HJ med när hansken hittades? Var han i ladan den morgonen?
Medlem
Crinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Lite märkligt då det verkar att hon tejpats efter hängningen har jag förstått det som.
Kan det verkligen stämma förresten, varför skulle någon göra så?

Jag har inte följt rättegången, men hängningen? Blev flickan hängd? Blev hon inte strypt?
Lilla arma flicka alltså... Kommer aldrig glömma natten när man satt och kollade live streamen, och dom kom ut med att dom hittat henne död. Vissa har oturen att möta ondskan personifierad. Blev hon våldtagen? Sitter på luren, och har lite svårt att söka efter all information just nu.
Medlem
Titianas avatar
MGM kommer och borde bli fälld. Han är i ett eller annat avseende insyltad. En del DNA skulle kunna förklaras med kontaminering men inte allt. Om han sen skyddar någon så hoppas jag att det är av andra skäl än att denne är den riktige förövaren...för det vore ju bara olovligt korkat...oavsett skäl.

Alla andra konstigheter och konstiga beteenden kan ha andra orsaker och det finns säkert en hel del som inte har rent mjöl i påsen i andra avseenden men det hör inte hemma just i denna tråd.
2015-10-30, 12:23
Medlem
Hur många går runt med en rulle silvertejp i fickan?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu är den här dagen slut.

Vittnesförhör om vad olika folk tycker, känner, känt på sig och haft en känsla av. Olika åsikter om sinnesstämningar. Man tar sig för pannan och undrar vad ville Inger Rönnbäck uppnå? Tror hon själv på att svammel runt att en så trevlig och fin karl inte kan vara skyldig, är bevistema?

Men inget nytt framkom idag som skulle kunna vara "rimligt tvivel" om att Litauern rätt gärningsman. Åklagaren har anledning att vara nöjd. Inget har rubbat styrkan i åtalet.

Japp! Åklagaren kunde tillagt att just denna dubbelnatur, framförallt inför bekanta men ibland även inför familj (nu har ju dessutom familjen faktiskt gett en mindre smickrande bild av MGM) inte alls tillhör ovanligheterna när det gäller gärningsmannaprofilen för sådant här typ av brott.

SÅ vittnesmålen idag skulle lika gärna indikera FÖR skyldig till brottet..
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, jag kan leva med att bara en gärningsman blir dömd, även om det finns fler gärningsmän!

Av den enkla anledningen att det bara finns bevis som binder en gärningsman till brottet.

Tack för dom orden! Det har du så rätt i Vresrosen.

Det är inte helt lätt att hänga med när man som jag
en Greve och har efter ett misslyckat självmord
skjutit bort halva hjärnan, står nu på skrivbordet
i en burk med formalin.

Frågar dig då om du tror att ur förebyggande syfte
att faran är ur vägen när denna döms till livstid?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Möjligt - men inte utfört av NB i så fall. Möjligen utfört av någon som vill få polisen att tro det.

Nej han hade ju enligt frun "lite problem med att få upp den-så hon fick jobba mkt...han föredrog väl sitt sex på annat sätt...lite tejp..helst upphängd tös.i rep...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Kan tanken med "hängning" vara att få upp kroppen i någon
slags behållare av något slag? I någon hög kärra?
Eller tunna. Används sådana på gården? Finns i blå plast med vitt plastlock som hålls på plats med en spännring. Någon som vet vad jag menar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in