Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
Snurr!!
hörde ljudupptagningen med NBs kollega som vittnade om handsken på måndagsmorgonen.
NB hade varit i ladan o pumpat FÖRE honom, gubben kom sen o fick se handsken o tänkte inte så mycket på det.
Vad jag minns så har NB sagt att det var HAN som hittade handsken så varför skulle det kunna vara han som har gjort detta eftersom han hittade handsken?
Men detta visar väl nu att NB ljuger, för det var gubben som hittade handsken som NB hade planterat tidigare på morgonen.
Har jag uppfattat rätt?
ed. Haha, Wennerholm är grym!
Åklagaren: du säger att brodern har blivit lite tystare, har ni pratat?
"Pratat har vi inte gjort", säger vittnet.
Sedan berättar vittnet att brodern varit mer talbar tidigare, men då ska han ha pratat litauiska, vilket vittnet
inte förstår. 
Från FUP sid. 244
"07:15 anlände Lars till spannmåltorken. Lars observerade ca klockan 09:00 en
handske som låg inne i spannmålstorken. Lars reagerade på att handsken inte var någon
arbetshandske och att den var liten. Lars lade upp handsken på betongkanten. Samtidigt som
han gjorde detta kom Arne till platsen, Arne tog då med handsken till polisen som befann sig
rätt över gatan vid cafet. Därefter spärrades spannmålstorken av. Lars är osäker om bröderna
kan ha varit och jobbat vid spannmålstorken under måndagen. Lars uppger att bröderna inte
har varit med vid sökandet efter flickan."
Jag undrar lite om handsken. Pappa Stefan säger ju i början av FUP att när han och Lena gick runt o leta efter Lisa, bland annat när de tittade in i ladan så såg de ingen handske och han är övertygad om att OM handsken låg där den hittades morgonen därpå så skulle han ha sett den. Vidare så var väl även polis och hundar inne i ladan samma kväll/natt Lisa försvann och de hittade ingen handske. Det är alltså först morgonen efter hennes försvinnande som handsken upphittas.
Om jag även minns rätt så var det lite uppgifter i media efter hennes försvinnande att handsken hade placerats ut i efterhand (villospår). Någon annan som minns detta?