2015-10-30, 12:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Visst - möjligt. Men tvivlar. Det innebär ju i så fall att mordet var planerat - vilket jag inte heller tror på.
Ett oplanerat sexualsadist mord?
2015-10-30, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Det är ju inte så svårt att plantera DNA och blod.. man kan ju ta en gammal trasa eller något med blod på från ladugården å gnida med. Dom har ju inte hittat DNA under hennes naglar. Snöret (höbalssnöret) användes ju i bygget hela tiden sa den tilltalade igår bla att binda å stödja byggställningar och annat med. Sen berätta han att han skadar sig hela tiden eftersom han jobbar som hantverkare och tar bort plåt osv och vägrar jobba med handskar för han vill känna när han arbetar. Frun har tjatat på att han ska använda handskar precis som sin bror eftersom han får sårskador hela tiden på händerna i jobbet.

En annan sak jag funderat på är mopeden... Hon skulle åka hem för första gången och hade en karta ritad på ett papper i jackan för att hitta hem. Men om hon hade mopeden där när hon jobba hur kom hon då dit med mopeden utan att åka hela vägen själv?

Det går tyvärr inte då blod koagulerar.
2015-10-30, 12:12
Medlem
Förvånad över IRs strategi och val av kallade vittnen idag. Hon verkar satsa på att få NB att framstå som lugn, stabil och därför osannolik mördare. Men under hösten har IR ju antytt att fel man sitter eller att fler är inblandade. Hon har uttryckt sig så att detta kommer att visa sig när förundersökningens sekretess hävs. Dags nu då! Märkligt att hon satsar på trevlig-hantverkare-spåret istället för alternativ gärningsman.
2015-10-30, 12:13
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Instämmer. Någonting stämmer inte. Det har jag sagt hela tiden. NB må sitta löst till gällande diverse dna - men tror tyvärr också att någon vill sätta dit honom.

Hur kommer det sig att man inte lyckats säkra ett endaste fingeravtryck på något av de föremål som hittats (som jag förstått det)? Har han genom hela proceduren burit handskar? Hur skulle han kunna plöja iväg/ut kvitton, kort, mobiltelefoner och småskrafs från mobilen med fumliga arbetshandskar?

Fingeravtryck? Du har sett för många dåliga polisfilmer. De har DNA och det väger tyngre.
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyffe
Jag tror inte någon vill sätta dit honom, jag tror han skyddar någon. Jag tror inte han räknat med en fällande dom, däremot har han nog räknat med att bli miljonär.

Vem skulle han då skydda för att bli miljonär? Eller menar du att han skulle få skadestånd för tiden som häktad?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Oskyldig är det nog inga som tror. Däremot har många svårt att tro att han varit själv. Det finns för många frågetecken i utredningen. Tidsramen går inte ihop, hinner man med allt på den tiden. Ta livet av Lisa, tejpa henne, transportera henne i bilen där inget DNA hittats, sprida ut hennes saker. Trycka in henne i ett skåp. Dessutom har han nog varit rädd för att någon ska se han och därför varit extremt försiktig.

Han har dessutom gjort ett jobb, inget avancerat men det kortar ner tidsramen
Han har ca 50min på sig och så tidskrävande tror jag inte att det är. Dessutom har han inte varit särskilt försiktig utan spridit saker omkring sig som en riktig slarver. Dessutom har han lämnat väldigt mycket spår efter sig. Detta är spel mot ett mål. Han är skyldig och han är ensam
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du är så fel ute..

Hade man kunna hitta fingeravtryck på henne eller kläderna hade jag varit säker på bevis. DNA kan förflyttas väldigt lätt.
2015-10-30, 12:14
Medlem
En psykopat tror sig ofta stå över andra människor. Har egna
lagar och regler. Ibland narcissistiska inslag. Har ofta svårt med
relationer, i alla fall djupare sådana. Stämmer det in på mgm?
Eller på någon annan som befann sig på området?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Svara på frågan du får - DNA?

han kan ha hittat Lisa mördad, fått panik och försökt dra upp hennes kläder osv.
Han kan ha varit med på det men den som tog Lisas liv vart någon annan.
Det finns hur mycket som helst som kan förklara bort det.
Medlem
Sa man att dödsorsaken var hängning? Varför tejpar man andningshålen på en död människa?
Att tejpa över andningshålen leder definitivt till döden, varför hänger man en död människa?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Fingeravtryck? Du har sett för många dåliga polisfilmer. De har DNA och det väger tyngre.

Det stämmer som du säger, DNA väger långt tyngre än fingeravtryck.
Medlem
Stämmer det att både NB, hans lillebror och AJ uppger sig vara den som hittade Lisas handske i ladan? Hur gick det där till egentligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in