2015-10-30, 11:48
Medlem
Nu är den här dagen slut.

Vittnesförhör om vad olika folk tycker, känner, känt på sig och haft en känsla av. Olika åsikter om sinnesstämningar. Man tar sig för pannan och undrar vad ville Inger Rönnbäck uppnå? Tror hon själv på att svammel runt att en så trevlig och fin karl inte kan vara skyldig, är bevistema?

Men inget nytt framkom idag som skulle kunna vara "rimligt tvivel" om att Litauern rätt gärningsman. Åklagaren har anledning att vara nöjd. Inget har rubbat styrkan i åtalet.
2015-10-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Vittnesförhör om vad olika folk tycker, känner, känt på sig och haft en känsla av. Olika åsikter om sinnesstämningar. Man tar sig för pannan och undrar vad ville Inger Rönnbäck uppnå? Tror hon själv på att svammel runt att en så trevlig och fin karl inte kan vara skyldig, är bevistema?

Men inget nytt framkom idag som skulle kunna vara "rimligt tvivel" om att Litauern rätt gärningsman. Åklagaren har anledning att vara nöjd. Inget har rubbat styrkan i åtalet.

Ja precis. Jag antar att hon gjorde vad hon kunde, det är ju hennes jobb som advokat, men tycker inte att dessa vittnen tillförde något banbrytande för fallet.
2015-10-30, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Ja, olustig känsla... Jag brukar inte känna såhär för tilltalade men jag får en jättestark känsla att dom kanske har fel kille.
Kan bara hålla med.
Frustrerande känsla & jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är.
2015-10-30, 11:52
Medlem
Ni som tror att han är oskyldig, kan ni förklara VARFÖR hans DNA påträffas överallt?
2015-10-30, 11:53
Medlem
Qwarts avatar
Konstigt att den yngre brodern - enligt jobbarkompisen blivit annorlunda efter LH försvann, när GM sagt till honom att han ska säga att denne varit hemma kl 18. Inte undra på att han grubblar.
I hemmet har GM enligt frun och brodern varit väldigt nervs, rökt 2 pkt cigg om dagen istället för 1 pkt om jag inte minns fel när jag läste FUP.
2015-10-30, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Frågan är om vi tolererar att bara en gärningsman
blir dömd, är vi nöjda, kan vi gå vidare, känns det avklarat?
2015-10-30, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Kan bara hålla med.
Frustrerande känsla & jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är.

Ge då en trovärdig förklaring kring hans DNA på alla dessa kritiska ställen som man har funnit.
2015-10-30, 11:54
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Silbersky, Sveriges mest överskattade advokat! Han är bara pinsam

Riktig mediahora som alltid ska synas överallt. Men han hade rätt i när han sa ; "Ingenting talar för att den tilltalade är oskyldig". Men hur svårt är det att lista ut egentligen.
2015-10-30, 11:55
Medlem
De skulle hållit alla tre inspärrade och grillat dem. Tror de har något att göra med dådet alla tre. Kanske hade någon av dem brutit ihop eller försagt sig.
2015-10-30, 11:55
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
vad vinner han på att neka som han gör ??

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast hon skulle knappast åka på mened för att hon hävdar att hon inte läst tidningen.

Dock - hans bild är överallt på nätet och hon anger att hon inte läst "tidningen" -- Det har inte jag heller gjort på evigheter, jag kollar nätet istället.
Hon har alltså inte ens i det behövt ljuga.

Som jurist borde hon också veta hur viktigt det är att låta säker i rätten -- trots att hon tidigare var osäker - också det nämner hon att hon var. Mened skulle det inte bli ens om det var en elefant hon såg på vägen -- hon är jurist och har koll på hur man lägger orden, vad man skall säga och vad som är ett bra vittnesmål.

Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Visst är det störigt! Det är något som verkligen inte stämmer! Att man släppte brodern va ett stort misstag, jag blir inte förvånad om det blir friande dom i HD.

Instämmer. Någonting stämmer inte. Det har jag sagt hela tiden. NB må sitta löst till gällande diverse dna - men tror tyvärr också att någon vill sätta dit honom.

Hur kommer det sig att man inte lyckats säkra ett endaste fingeravtryck på något av de föremål som hittats (som jag förstått det)? Har han genom hela proceduren burit handskar? Hur skulle han kunna plöja iväg/ut kvitton, kort, mobiltelefoner och småskrafs från mobilen med fumliga arbetshandskar?
2015-10-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Varför får jag en magkänsla hela tiden att det är något som inte stämmer.. Att någon försöker sätta dit honom. Jag får även en olust känsla till arbetsgivaren.

Exakt samma magkänsla!!
Det är något som inte stämmer.
Men DN bevisen visar att alla tre(NB.Irina och lillebror) har lämnat DN på mordplatsen!. Fruns DN på Lisas trosor!!
Är han oskyldig ?? Eller alla de tre är inblandade i mordet på Lisa???
2015-10-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Frågan är om vi tolererar att bara en gärningsman
blir dömd, är vi nöjda, kan vi gå vidare, känns det avklarat?

Det finns tyvärr inte mycket mer bevis för att så är fallet, men en sitter i rättegången som har allt att göra med Lisas död, och det är bra, där ska han sitta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in