Citat:
Ursprungligen postat av
Newflash31
vad vinner han på att neka som han gör ??
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Fast hon skulle knappast åka på mened för att hon hävdar att hon inte läst tidningen.
Dock - hans bild är överallt på nätet och hon anger att hon inte läst "tidningen" -- Det har inte jag heller gjort på evigheter, jag kollar nätet istället.
Hon har alltså inte ens i det behövt ljuga.
Som jurist borde hon också veta hur viktigt det är att låta säker i rätten -- trots att hon tidigare var osäker - också det nämner hon att hon var. Mened skulle det inte bli ens om det var en elefant hon såg på vägen -- hon är jurist och har koll på hur man lägger orden, vad man skall säga och vad som är ett bra vittnesmål.
Citat:
Ursprungligen postat av
Koksalt2
Visst är det störigt! Det är något som verkligen inte stämmer! Att man släppte brodern va ett stort misstag, jag blir inte förvånad om det blir friande dom i HD.
Instämmer. Någonting stämmer inte. Det har jag sagt hela tiden. NB må sitta löst till gällande diverse dna - men tror tyvärr också att någon vill sätta dit honom.
Hur kommer det sig att man inte lyckats säkra ett endaste fingeravtryck på något av de föremål som hittats (som jag förstått det)? Har han genom hela proceduren burit handskar? Hur skulle han kunna plöja iväg/ut kvitton, kort, mobiltelefoner och småskrafs från mobilen med fumliga arbetshandskar?